Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mishh
Mishh
Goedemiddag allen,
Wellicht dat jullie mij kunnen helpen. Wij hebben sinds 2003 een eenmanszaak. We hebben hiervoor ook een lening bij de bank. In augustus 2007 hebben wij een andere eenmanszaak overgenomen en is de kamer van koophandel-registratie veranderd in een B.V. De zaak die wij overnamen is binnen de familie gebleven maar de cijfers zijn niet erg florissant gebleken achteraf. De boekhouding is nihil (eigenlijk geen boekhouding). Sinds we de boel hebben overgenomen (het was helemaal in het slop geraakt) draait de zaak goed.
Nu willen wij stoppen met bankieren via onze huidige bank en overstappen naar een andere bank. Wij hebben al een aanvraag gedaan. De boekhouding van de bestaande zaak is compleet in orde. Bij de beoordeling van een overstap met overname lening en eventueel wat meer krediet zodat we dat kunnen investeren in opbouwen van de overgenomen eenmanszaak kregen we eerst te horen dat er voorlopige cijfers van de boekhouding van de langst bestaande zaak nodig was. Die hebben we ingeleverd. Vervolgens willen ze nu permanente cijfers inclusief de boekhouding van de overgenomen zaak en dan de balans van de afgelopen drie jaren. Nu hebben we dit pas in augustus overgenomen.
Waarom hebben ze die andere cijfers ook nodig terwijl wij toen de onderneming niet dreven? Het lijkt mij de cijfers vanaf moment overname, en hoe kan dit eventueel boekhoudkundig worden opgelost?
Alle tips en hulp zijn welkom. Alvast bedankt.
[punten, komma's en hoofdletters toegevoegd - mod]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag