Geplaatst: 4 mei 200817 j Feike2008 3 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Hallo Er staan veel BVs Te koop( op het net) zo hoef ik niet de 18.000 euro te storten.( Ik wil het niet afschilderen( maar heb mijn vraagtekens hier wel over) Als ik een BV Koop van een stichting, ik krijg hier een zogenaamde vrijwaring er bij. De BV Bestaat al geruime jaren. alleen bij de kvk kwam ik geen Cijfers tegen wel deponeringen.( legt zo BV Al jaren in de kast dan! Ze hebben het erover dat het niet via een Notaris hoeft , En er hoeft ook geen verklaring van geen bezwaar bij! Alleen een wijzeging Bij KVK, En dan wordt ik de Bestuurder
Geplaatst: 4 mei 200817 j marcelo123 51 berichten 6 Trofeeën 1 Reputatie ook bij deze BV, moet je naar de notaris voor de aandelenoverdracht. Dit kan niet via de kvk. Via de kvk kan je wel bestuurder worden maar geen eigenaar.
Geplaatst: 4 mei 200817 j Feike2008 3 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Auteur En als ik bestuurder wordt dan blijft die stichting dus de aandeelhouder! Ben ik dan verplcht een dga salaris van 39 k te hebben.!
Geplaatst: 4 mei 200817 j marcelo123 51 berichten 6 Trofeeën 1 Reputatie Ja de stichting blijft enig aandeelhouder. Nee, je bent geen dga salaris verplicht aangezien je geen dga-er bent.
Geplaatst: 4 mei 200817 j Feike2008 3 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Auteur dus als die bv bijvoorbeeld in zwaar weer verkeerd! Ben ik niet aanspralijk.
Geplaatst: 4 mei 200817 j R.I.P. | Peter Bonjernoor 8.7k berichten 8 Trofeeën 582 Reputatie Op 4-5-2008 om 10:48, Feike2008 zei: dus als die bv bijvoorbeeld in zwaar weer verkeerd! Ben ik niet aanspralijk. Kijk, voor dit soort vragen heeft een stelletje Amerikanen een handig tooltje ontwikkeld dat Google heet: http://www.google.com/search?q=aansprakelijkheid+bestuurder+bv Het wordt hier op Higherlevel namelijk zeer op prijs gesteld als je zelf alvast wat hebt rondgezocht voordat je hier vragen komt stellen! :) IN MEMORIAM
Geplaatst: 8 mei 200817 j Joost Rietveld 23.2k berichten 96 Solutions 14 Trofeeën 2.5k Reputatie Moderator Op 4-5-2008 om 10:48, Feike2008 zei: dus als die bv bijvoorbeeld in zwaar weer verkeerd! Ben ik niet aanspralijk. Kan ik korter over zijn dan Google: JA, je bent als bestuurder (niet aandeelhouder) ook aansprakelijk. Groet Joost Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies
Geplaatst: 10 mei 200817 j Joost Rietveld 23.2k berichten 96 Solutions 14 Trofeeën 2.5k Reputatie Moderator Op 4-5-2008 om 08:21, Feike2008 zei: Hallo Ze hebben het erover dat het niet via een Notaris hoeft , En er hoeft ook geen verklaring van geen bezwaar bij! Alleen een wijzeging Bij KVK, En dan wordt ik de Bestuurder Juist, dan ben je bestuurder en dus geen aandeelhouder. Een BV kopen = naar de notaris! groet Joost Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies
Feike2008
Hallo
Er staan veel BVs Te koop( op het net) zo hoef ik niet de 18.000 euro te storten.(
Ik wil het niet afschilderen( maar heb mijn vraagtekens hier wel over)
Als ik een BV Koop van een stichting, ik krijg hier een zogenaamde vrijwaring er bij.
De BV Bestaat al geruime jaren. alleen bij de kvk kwam ik geen Cijfers tegen wel deponeringen.( legt zo BV Al jaren in de kast dan!
Ze hebben het erover dat het niet via een Notaris hoeft ,
En er hoeft ook geen verklaring van geen bezwaar bij!
Alleen een wijzeging Bij KVK, En dan wordt ik de Bestuurder