• 0

Opdrachtgevers overhalen tot outsourcing

Inmiddels ben ik 6 maanden bezig om een civieltechnisch ingenieursbedrijf op te zetten in Lima in Peru met als doel om daar civieltechnische ingenieursdiensten te verrichten tegen lage tarieven voor de nederlandse markt.

 

Voor ik begon had ik al een aardig netwerk dat hun werkzaamheden door mij zou laten uitvoeren als ik in Nederland gevestigd zou zijn. Het is echter lastig om potentiele opdrachtgevers over te halen om hun opdrachten naar Peru te sturen.

 

Hoe krijg ik opdrachtgevers toch zover dat ze hun opdrachten door mij in Peru laten uitvoeren?

 

Kant Engineering

Hanno Kant

http://www.kantengineering.com

Bezoek ook eens: www.kantengineering.com, voor al uw civieltechnische projecten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 1

Aan je website te zien heb je goed nagedacht over de nadelen van de grotere afstand tussen opdracht en uitvoering. Je besteedt daar bijna de hele eerste pagina aan.

 

Zijn er ook voordelen, behalve de lagere prijs die de klant zou moeten afrekenen?

 

Sancho

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 3

Beste Hanno Kant,

 

Ik beantwoord je vanuit mijn vakgebied. Wel denk ik dat wat ik je vertel over je website, je mee kan nemen naar zaken buiten het internet.

 

De index.html

Nadat je, je netjes hebt voorgesteld begin je direct over Peru,. Je geeft aan dat de vestiging heel erg belangrijk is. Het is het belangrijkste verschil tussen jouw en andere bureaus..... en oja, wij zijn ook nog betaalbaar.....

 

Natuurlijk is het belangrijke verschil tussen jou en andere bureaus de prijs. Jij bent betaalbaar en je levert betere kwaliteit dan wie dan ook.....

 

Peru

Laat de vestigingsplaats zoveel mogelijk achterwegen. Jouw toekomstige opdrachtgever is op zoek naar de oplossing die jij biedt. Jij levert een goede kwaliteit diensten op het gebied van engineering tegen een betaalbare prijs.

 

Probeer het vestigingsverhaal op 1 kleine pagina kwijt te kunnen. Het is iets wat je natuurlijk moet vertellen. Dit is ook de reden waarom je samenwerkt met een derde partij. In alle andere onderwerpen is het Peru verhaal niet belangrijk en vertroebelt het de boodschap, laat het daar dan ook achterwegen.

 

Op de werkwijze pagina gaat het alleen maar over oplossingen met betrekking op het feit dat jij en Peru zit en je opdrachtgever in Nederland. Terwijl de zoeker juist de werkwijze wil weten van jouw oplossing: de betaalbare engineeringsdiensten.

 

Conclusie,

Jouw oplossingen hebben te maken met Peru.

Jouw opdrachtgever wil een oplossing op het gebied van engineering.

 

Je vertelt de reden waarom je betaalbaar bent.

Jij wilt vertellen dat je betaalbaar bent.

 

Nog even dit

Meta tag: description

Dit is wat je te zien krijg als je de website vindt in Google.

Kant Engineering, Civiel Technisch Ingenieursbureau werkend tegen ..

Kant Engineering is een Civiel Technisch Ingenieursbureau, dat opereert vanuit Peru, waardoor zij voor haar diensten, die zij in Nederland aanbiedt, ...

 

Zoals je ziet wordt te titel afgebroken maar ook de omschrijving. Dit hoeft niet perse slecht te zijn. In dit geval echter komt er geen boodschap over. Het enige wat ik zie is dat jullie vanuit Peru werken. Dit zou een potentiele opdrachtgever zoals je nu ervaart kunnen afschrikken. En dit gebeurt nog voor ik op je website ben geweest.

 

Voorstel:

Titel: Kant Engineering, Civiel Technisch Ingenieursbureau

Omschrijving: Kant Engineering, zie hier betaalbare ingenieurs expertise.

 

Koken

Ik zie trouwens ook een kook website naar voren komen? Dit kan er voor zorgen dat Google niet meer weet wat die met jou aan moet. Engineering, of toch koken? Het is trouwens wel een leuk idee, om zo de Nederlandsche pot te promoten, maar misschien kun je hiervoor een nieuwe domeinnaam aanvragen.

 

Hartelijke groeten,

 

Albert-Jan van der Neut

www.webpuls.nl

webpuls.hyves.nl

www.online-marktonderzoek.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Ik zal zeker eens mijn website goed gaan bekijken en wat veranderingen aanbrengen.

 

Naast de betaalbaarheid zijn er nog andere voordelen:

-door lagere uurtarieven is het makkelijker om wat extra werk te verzetten binnen de opdracht;

-de kwaliteit door dit extra werk wordt vergroot;

-door op mijn werktijden altijd online te zijn op skype en MSN is het makkelijk contact te krijgen met mij en hoeft er niet nodeloos gebeld te worden;

-door het tijdsverschil is het ideaal om een project uit te besteden wat morgen klaar moet zijn (als de werkdag in Nederland eindigt, begint deze in Peru).

 

Ik ben het dus met je eens dat ik me meer op deze voordelen moet richten dan op de oplossingen dat ik vanuit Peru werk. Ik heb namelijk zelf dat probleem gecreeerd. Het levert echter ook voordelen, zoals ik heb genoemd, op. Nu ik de interesse van bedrijven heb gewekt, hoe krijg ik ze dan over de streep om hun opdrachten aan mij uit te besteden en niet aan een bedrijf in Nederland?

Bezoek ook eens: www.kantengineering.com, voor al uw civieltechnische projecten.

Link naar reactie
  • 0

Beste Hanno Kant,

 

Wat ik nu ga zeggen is iets waar ik ook zelf nog steeds aan moet werken. Dat is de denkwijze, ik zie aan de volgende opmerkingen in je antwoord dat je toch nog steeds bezig bent met het feit dat je in Peru zit.

 

"Ik heb namelijk zelf dat probleem gecreeerd."

en

"Nu ik de interesse van bedrijven heb gewekt, hoe krijg ik ze dan over de streep om hun opdrachten aan mij uit te besteden en niet aan een bedrijf in Nederland? "

 

Ten eerste heb je geen probleem gecreeerd, sterker nog, je hebt een oplossing gecreeerd.

 

De tweede opmerking geeft aan dat jij er vanuit gaat dat het een probleem is dat jij in Peru zit.

 

Dit is nogmaals niet het geval. Het is juist een voordeel, die heb je namelijk zelf opgenoemd.

 

Als men toch naar een ander gaat dan heeft men pech gehad. Ze missen namelijk de kans om kennis te maken met een dienst die een goede kwaliteit heeft tegen een gunstig tarief. En men kan de volgende dat meteen aan de slag met het resultaat, dus niks wachten.

 

Hartelijke groeten,

 

Albert-Jan van der Neut

www.webpuls.nl

webpuls.hyves.nl

www.online-marktonderzoek.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Hanno Kant,

 

Wat ik nu ga zeggen is iets waar ik ook zelf nog steeds aan moet werken. Dat is de denkwijze, ik zie aan de volgende opmerkingen in je antwoord dat je toch nog steeds bezig bent met het feit dat je in Peru zit.

 

"Ik heb namelijk zelf dat probleem gecreeerd."

en

"Nu ik de interesse van bedrijven heb gewekt, hoe krijg ik ze dan over de streep om hun opdrachten aan mij uit te besteden en niet aan een bedrijf in Nederland? "

 

Ten eerste heb je geen probleem gecreeerd, sterker nog, je hebt een oplossing gecreeerd.

 

De tweede opmerking geeft aan dat jij er vanuit gaat dat het een probleem is dat jij in Peru zit.

 

Dit is nogmaals niet het geval. Het is juist een voordeel, die heb je namelijk zelf opgenoemd.

 

Als men toch naar een ander gaat dan heeft men pech gehad. Ze missen namelijk de kans om kennis te maken met een dienst die een goede kwaliteit heeft tegen een gunstig tarief. En men kan de volgende dat meteen aan de slag met het resultaat, dus niks wachten.

 

 

Het is me duidelijk dat dit nog iets denwerk behoeft. ;)

 

Jôh, da's helemaal geen probleem dat je maar één been hebt, hoef je tenminste niet na te denken wat je allemaal met dat tweede been zou moeten doen! Zo kan je ieder nadeel wegpraten en dat schijnt, naar ik heb horen zeggen, soms erg gevaarlijk te zijn.

 

Als mensen de beslissing nemen om iets buiten de deur te laten maken geldt de afstand tussen opdrachtgever en afnemer niet als een voordeel. Het kan wel zijn dat daar zwaarwegende argumenten tegenover staan, waardoor de beslissing positief uitvalt. Zo is het ook mogelijk om de afstand virtueel kleiner te maken door ict en/of relatiebeheerders. Welke specifieke kwaliteiten heb je in huis (je eigen kracht) die voor een potentiële afnemer van belang zijn? En is het mogelijk om waterdragers in NL te vinden?

 

Sancho

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

Een punt wat voor mij heel erg belangrijk is als het gaat om outsourcing is de kwaliteit van het geleverde werk en de professionaliteit van de betrokken mensen (communicatie, afspraken nakomen). Prijs en de lokatie waar het werk gedaan word vind ik van minder belang. Het belangrijkste is dat er een resultaat uitkomt wat ik met een gerust hart aan mijn klanten kan voorleggen.

 

Nogal gerelateerd aan dat punt is het volgende: ik geef de voorkeur aan een partner die met me meedenkt, en alternatieve oplossingen kan aandragen boven iemand die simpelweg het gespecificeerde werk uitvoert (hoe goed dat dan ook is).

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Link naar reactie
  • 0

De belangrijkste reden die wordt gegeven om mijn bedrijf geen opdracht te geven is dat de opdrachtgever liever met 'iemand om de tafel zit' en 'elkaar in de ogen kunnen kijken'.

 

Voor mij zijn dat meer gevoelsargumenten, dan inhoudelijke argumenten. Met videoconferenties kan tegenwoordig een hoop. Misschien wel meer dan bij een tafelgesprek. Zo kan bijvoorbeeld bij bespreking d.m.v. een videoconferentie van een tekening de tekening direct aangepast worden, waarbij de opdrachtgever in de bespreking het resultaat van de wijziging kan bekijken.

 

Inhoudelijke argumenten kun je goed bestrijden met andere inhoudelijke argumenten, maar bij gevoelsargumenten is dat vrij lastig.

 

In verband met dit gevoelsargument heb ik al wel een samenwerkingsverband opgestart met een Nederlands ingenieursbureau, zoals ook op mijn website is te lezen. Gezamenlijk zijn we al bezig met een aantal projecten. Ik wil alleen niet te afhankelijk worden van deze ene partij.

 

Het klopt inderdaad dat Peruanen andere kennis hebben over de civiele techniek en dat ze niet alles weten over de situatie in Nederland. Maar daar ben ik dan ook voor. Op dit moment werken er nog geen Peruanen bij Kant Engineering, maar ben ik nog zelf werkzaam hier. Wanneer er meer werkvoorraad is dan is het wel de bedoeling om Peruanen in dienst te nemen, die het tekenwerk overnemen. Dan zal ik voor de kennisoverdracht moeten zorgen en dan zal ik ook de controlerende taak op mij nemen. Maar dat spreekt voor zich.

 

Ik vraag mij alleen af hoe ik nu het eerder genoemde gevoelsargument kan bestrijden.

Bezoek ook eens: www.kantengineering.com, voor al uw civieltechnische projecten.

Link naar reactie
  • 0

Het is me duidelijk dat dit nog iets denwerk behoeft. ;)

 

Jôh, da's helemaal geen probleem dat je maar één been hebt, hoef je tenminste niet na te denken wat je allemaal met dat tweede been zou moeten doen! Zo kan je ieder nadeel wegpraten en dat schijnt, naar ik heb horen zeggen, soms erg gevaarlijk te zijn.

 

Beste Sancho,

 

Dit is niet helemaal wat ik bedoel. Om jouw voorbeeld aan te houden. Het gaat erom waar richt ik mij op. Richt ik mij op alle dingen die ik niet meer kan doen omdat ik 1 been heb, of richt ik mij op wat ik allemaal wel kan doen.

 

Als je denkt "ik kan de 4 daagse niet meer lopen omdat ik 1 been heb", ga je dus ook niet opzoek naar oplossingen. Terwijl wanneer je, je afvraagt hoe ga ik de 4 daagse lopen, je komt met een oplossing.

 

Vanuit de originele post:

Als je bedenkt wat je allemaal niet kan omdat je in Peru zit, houd je, je dus niet bezig met alle dingen die je wel kan.

 

Nu zie ik trouwens wel dat Hanno Kant hele positieve kanten naar voren haalt n.a.v. het feit dat hij in Peru zit. Maar soms kunnen kleine nuance verschillen in teksten een wereld van verschil maken.

 

Ga jij ervan uit dat de potentiele klant het een probleem vindt dat jij niet in Nederland zit, dan ga je, je daar bewust of onbewust op focussen, en interperteer je alles op vanuit dat oogpunt. Zo mis je misschien zelfs de werkelijke reden waarom je de opdracht niet gekregen hebt.

 

Ik kan mij slecht voorstellen dat tegenwoordig in een tijd dat alle IT naar India wordt geoutsourced het een probleem zou zijn dat er vanuit Peru gewerkt wordt.

 

Dus het is een kwestie om vanuit de oplossing te denken, ipv het probleem.

Hartelijke groeten,

 

Albert-Jan van der Neut

www.webpuls.nl

webpuls.hyves.nl

www.online-marktonderzoek.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de suggesties en adviezen. Ik heb inmiddels de tekst op mijn website wat verandert, zodat het meer gericht is op de voordelen.

 

Zoals ajvdn heeft gemeld kunnen kleine wijzigingen een hoop invloed hebben. Op dit moment nu ik de voordelen wat beter op een rijtje heb, heb ik er zelf ook wat meer vertouwen in. En dat vertrouwen kun je dan weer overdragen op potentiele opdrachtgevers in bijvoorbeeld een telefoongesprek.

 

Hoe krijg ik potentiele opdrachtgevers zover dat ze reageren naar aanleiding van mijn website? Aangezien ik zelf niet bij opdrachtgevers langs kan gaan is het voor mij van belang dat de website een deel van mijn nieuwe contacten aanboord. Heeft iemand een idee?

 

Met vriendelijke groet,

 

Hanno Kant

Bezoek ook eens: www.kantengineering.com, voor al uw civieltechnische projecten.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik heb de teksten inmiddels nog een keer gelezen en met name mijn index-pagina en mijn 'werkwijze' pagina qua tekst geheel herschreven. Zouden jullie kunnen kijken of de boodschap die ik over wil brengen nu beter overkomt?

 

Alvast bedankt.

 

Hanno Kant

Bezoek ook eens: www.kantengineering.com, voor al uw civieltechnische projecten.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb alleen de indexpagina bekeken.

 

- is het gebruikelijk in jouw tak van sport meteen te jijen en jouwen?

 

- Je noemt een paar keer internetservices maar legt dat niet uit. Noem gewoon de services bij naam.

 

- gegarandeerde kwaliteit wordt niet onderbouwd. Zijn er bijv financiele consequenties? Hoe doe je dit in de praktijk? Nu lijkt het vooral een mooie kreet. 'Wij zijn tevreden als u dat bent' zegt mij als potentiele klant niets.

 

- De foto's zijn mooi, maar zijn dat projecten die je gedaan hebt? Maak er dan een verwijzing bij naar wat Kant Engineering daar in gedaan heeft, en hoe tevreden die klant was. Gebruik ook testimonials.

 

Succes!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Hallo Fred

 

Nee in mijn branch is het niet gewoonlijk om te gaan jij-en en jouwen. Echter ook gezien door het gebruik van zaken als MSN en Skype richt ik me tot de wat jongere leidinggevende bij potentiele opdrachtgevers. Die zijn zelf al niet meer zo gewend om te u-wen. Bovendien krijg je door het gebruik van jij en je een wat minder afstandelijk gevoel dan bij u. Ik wil me ook onderscheiden van andere ingenieursbureaus die al vaak in de u-vorm spreken. Het is dus een bewuste keuze om te jij-en.

 

De internetservices zal ik inderdaad nog wat specifieker gaan beschrijven, zodat het voor iedereen duidelijk is wat er mee wordt bedoeld.

 

Het begrip kwaliteit is vooral in de dienstensector moeilijk te beschrijven. Ik ga dan ook niet uit van het principe: "niet goed geld terug". Bij het leveren van diensten is dat erg riskant, aangezien dit gedeeltelijk een gevoelskwestie is.

 

Aan de projecten die op de foto's staan heb ik inderdaad gewerkt. Dit zal ik zeker nog op een of andere manier verwerken op de website.

 

Met vriendelijke groet

 

Hanno Kant

Bezoek ook eens: www.kantengineering.com, voor al uw civieltechnische projecten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.