Ik heb een vraag over import van sony producten (playstion) vanuit de usa.
Ik heb een gameshop en wil graag de nieuwste dualshock 3 controllers voor playstation 3 importeren. Deze controllers zijn in europa nog niet gerealesed maar is wel een officiel sony product. Nu staat Sony benelux mij niet toe deze te verkopen omdat zij zeggen het merkrecht te hebben en parallele import van deze producten verboden is. Het probleem voor mij is dat deze controllers door grote ketens zoals intertoys gewoon verkocht worden. Ook op marktplaats en ebay zijn deze volop te krijgen.
Ik loop hierdoor verkopen mis maar als ik ze ook ga verkopen krijg ik meteen sony achter mij aan.
Nu mijn vraag:
Staat sony in zijn recht en kunnen ze mij dit verbieden zelfs als ik er omzet door verlies en andere verkooppunten gewoon door kunnen verkopen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
pieter29
pieter29
Ik heb een vraag over import van sony producten (playstion) vanuit de usa.
Ik heb een gameshop en wil graag de nieuwste dualshock 3 controllers voor playstation 3 importeren. Deze controllers zijn in europa nog niet gerealesed maar is wel een officiel sony product. Nu staat Sony benelux mij niet toe deze te verkopen omdat zij zeggen het merkrecht te hebben en parallele import van deze producten verboden is. Het probleem voor mij is dat deze controllers door grote ketens zoals intertoys gewoon verkocht worden. Ook op marktplaats en ebay zijn deze volop te krijgen.
Ik loop hierdoor verkopen mis maar als ik ze ook ga verkopen krijg ik meteen sony achter mij aan.
Nu mijn vraag:
Staat sony in zijn recht en kunnen ze mij dit verbieden zelfs als ik er omzet door verlies en andere verkooppunten gewoon door kunnen verkopen.
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15858-parallele-import-playstations/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag