• 0

Betalen voor persbericht op internet?

Ik was bezig als een zombie bezig met backlinks aan te maken op verschillende websites en toen kwam ik op de volgende website: allepersbberichtenn.nl

 

ik heb mij geregistreerd en een artikel aangemaakt. Een beetje stom, want er staat duidelijk dat het 49 euro kost. Hiervan was ik niet bewust aangezien ik tijdens registratie gelijk ingelogd was. Okey, het stond wel bij "toevoegen persbericht" en ik heb duidelijk een vinkje geplaatst dat ik akkoord ging met het plaatsen van het persbericht.

 

Tijdens registratie van je profiel hoef je tevens nergens akkoord mee te gaan. Het vinkje met betrekking tot de prijs staat alleen bij toevoegen van een persbericht. Na registratie van je profiel ben je gelijk ingelogd.

 

Na het toevoegen van het bericht is je persbericht gelijk geplaatst zonder het eerst te hoeven te bevestigen via mail.

 

Paar uur later kreeg ik gelijk de factuur. Ik heb een mailtje gestuurd dat ik een vergissing heb gemaakt en gevraagd of ik deze dienst kan beeindigen. Ik kreeg gelijk een mail terug dat ik 14 dagen de tijd heb om te betalen anders sturen ze een incasso bureau.

 

Kortom, het is mijn stomme fout dat ik het niet goed heb gelezen bij het toevoegen van een persbericht, dus uiteindelijk na veel over en weer gemail heb ik toch maar betaald.

 

Alleen ik heb er nu geen prettig gevoel bij, want als iemand mij profielgegevens kan bemachtigen of gewoon een nieuw profiel aanmaakt en zeg maar mijn gegevens invult als adresgegevens kan die persoon 10000000 persberichten maken en ik krijg dan een factuur. Kortom, elke nederlander kan onterecht een factuur ontvangen aangezien een kwaadwillig iemand foutieve adresgegevens kan invullen en zo heel veel persberichten kan invullen.

 

Wat vinden jullie van dit bedrijf? hebben jullie hier ervaring mee? had ik gewoon niet moeten betalen? ik was bang en ik heb gewoon betaald.

 

Daarnaast vraag ik me af of je een dienst van het internet mag beeindigen binnen een bepaalde bedenktijkd? want als je als een consument een product koopt via het internet heb je bedenktijd.

 

[titel aangepast - mod]

 

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0
Kortom, het is mijn stomme fout dat ik het niet goed heb gelezen bij het toevoegen van een persbericht

 

Ik denk dat je het daarmee mooi samenvat. Pech. Die 49 euro wordt trouwens op de registratiepagina ook vermeld, rechts.

 

...want als iemand mij profielgegevens kan bemachtigen of gewoon een nieuw profiel aanmaakt en zeg maar mijn gegevens invult als adresgegevens...

Het eerste is jouw verantwoordelijkheid, het tweede kun je aanvechten.

 

Daarnaast vraag ik me af of je een dienst van het internet mag beeindigen binnen een bepaalde bedenktijkd? want als je als een consument een product koopt via het internet heb je bedenktijd.

 

Je geeft het antwoord zelf al - als ondernemer ben je geen consument, dus nee.

Link naar reactie
  • 0

Kortom, het is mijn stomme fout dat ik het niet goed heb gelezen bij het toevoegen van een persbericht

 

Ik denk dat je het daarmee mooi samenvat. Pech. Die 49 euro wordt trouwens op de registratiepagina ook vermeld, rechts.

 

...want als iemand mij profielgegevens kan bemachtigen of gewoon een nieuw profiel aanmaakt en zeg maar mijn gegevens invult als adresgegevens...

Het eerste is jouw verantwoordelijkheid, het tweede kun je aanvechten.

 

Daarnaast vraag ik me af of je een dienst van het internet mag beeindigen binnen een bepaalde bedenktijkd? want als je als een consument een product koopt via het internet heb je bedenktijd.

 

Je geeft het antwoord zelf al - als ondernemer ben je geen consument, dus nee.

 

We weten allemaal dat profielgegevens te achterhalen zijn, daarom gebruiken de meeste webwinkels op het internet ook nog eens een verificatie-methode via de mail. Ik vind het niet echt een prettig gevoel dat allebei de opties mogelijk zijn.

 

mag je zo een dienst aanbieden? ben je niet verplicht tot een website met verschillende stappen?

 

by the way: heb nergens verteld dat ik een bedrijf ben of consument. De registratie was als particulier en niet namens me bedrijf.Ik heb ook een factuur ontvangen met een tekst van:

we hebben je gegevens niet, maar wel je ip enz.

 

toch het blijft niet een prettig gevoel dat mensen in de toekomst hiervan misbruik kunnen maken. Wat moeten die mensen doen? allemaal een rechtzaak beginnen?

 

Tenslotte, je ziet gewoon aan de manier van corresponderen via de mail dat ze elke dag mensen dwingen tot betalen.

 

 

 

 

 

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
  • 0

Ik denk eigenlijk dat het plaatsen van een vinkje op een website niet voldoende is om een verplichting aan te gaan tot het betalen van een bedrag. Anderzijds is het niet zo gek om geld te vragen voor zo'n dienst. Ik heb wel 's gebruik gemaakt van een andere persbericht site, was duurder, maar dat was het geld wel waard.

 

De reactie zegt wel iets over het bedrijf, daar gaan we dus geen zaken mee doen lijkt me.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp het probleem eigenlijk niet. Je hebt een dienst afgenomen, waarvoor je moet betalen. Dit staat duidelijk vermeldt op de site en ook in de algemene voorwaarden. Dat jij nu baalt vand die 49,- is toch niet hun probleem?

En nu ben je bang dat andere mensen achter jouw registratiegegevens komen en persberichten versturen die jij moet betalen? ???

 

Ik snap het niet... maar het is ook al laat. Ik zal wel iets missen ???

Link naar reactie
  • 0

Ben je de overeenkomst aangegaan als bedrijf of als particulier?

Als particulier ben je redelijk beschermt "wet koop op afstand", als bedrijf zit je er aan vast ben ik bang.

 

heb wel me bedrijfsnaam ingevuld bij dat registratie formuliertje. Kortom, dom. Ik heb nog even andere persbericht websites gekeken en die zijn nog erger. Daar staat eerst van "wordt gratis lid!!" en dan staat er ergens klein in het hoekje "registratie kost 49 euro" of pas bij toevoegen persbericht.

 

Ik blijf er wel bij dat al die websites slim in elkaar zijn gezet. Heb dit nog nooit gezien en ze verdienen er zo te zien bakken met geld mee.

 

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
  • 0

Alweer zo'n gapend gat in de markt: een (volledig) gratis persberichten site?

 

Ik heb in november 2006 een gratis persbericht via www.nieuwsbank.nl, en dat heeft een enorme smak aandacht opgeleverd. Ik werd onder andere binnen half uur al gebeld door een journalist van Planet Multimedia.

 

die website is wel gratis? want dan meld ik me daar ook even aan! heb nu nog maar 300 google bezoekers per dag. ok 1 maand online, maar toch.

 

De website ziet er wel een stuk beter uit. Je krijgt een keuze tot gratis of betaald.

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
  • 0

Wazige figuren met BV in Leiden en BV in Amsterdam en wie weet wat nog meer. Het beveiligingscertificaat van de genoemde site is niet geldig en/of geregistreerd.

 

ken je het bedrijf?

 

Niet persoonlijk.

 

www.who.is

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.