• 0

Ondernemen in W&S

Dag,

 

Mijn eerste keer op Higherlevel.nl, ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen, sinds de start van mijn huidige opleiding (ben nog een broekie :)), heb ik de tik, om bestaande concepten met een simpele twist totaal op de kop te zetten en deze aanzienlijk meer rendabel te maken. Toch ligt mijn passie toch meer bij operationele werkzaamheden dan bij het puur organisatorisch bezig zijn. Nou ben ik van mening dat ondernemen en risico is dat je moet delen/spreiden. Daarom ben ik op zoek naar mensen die mee kunnen denken/ervaring hebben in...of evt mee willen werken aan een PT-ondernemersschap. Het betreft een idee in de W&S/uitzendbranche! Tijdens een stukje vooronderzoek ben ik er achter gekomen dat een uitzendbureau met name veel grote financiele risico´s met zich meebrengt vandaar W&S. Dit is prima PT en vanuit huis te doen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?? Tips hebben?? of enigzins affiniteit mee hebben??

 

Thanks 4 now..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

En nu inhoudelijk :P ...

 

Zoek eens op het forum naar uitzendbureau. Ik kan me herinneren dat er een aantal maanden geleden ook een topic voorbij kwam daarover.

 

Er is een enorme consolidatie gaande op de uitzendmarkt... Hoe denk jij je tussen die reuzen te kunnen handhaven?

 

Het betreft een idee in de W&S/uitzendbranche! Tijdens een stukje vooronderzoek ben ik er achter gekomen dat een uitzendbureau met name veel grote financiele risico´s met zich meebrengt vandaar W&S

 

Dit snap ik niet zo goed?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Wat ik daarmee aan wil geven is dat het starten van een uitzendorganisatie teveel opstartkosten met zich meebrengt qua licenties etc.. In tegenstelling tot werving en selectie (denk ik). Dus ik wil o.a. om deze reden een werving en selectiebureau niet met een uitzendbureau vergelijken.

 

Ik verwacht niet tussen de `grote jongens` te komen. Totaal niet realistisch, wat wel realistisch is, is een heel `klein` stukje van de taart. Helemaal in de afgelopen tijd en hopelijk ook in de toekomst zal het nog lang krap blijven op de arbeidsmarkt. Nogmaals het gaat om een unieke manier van werven van kandidaten, daarnaast is het mooie dat dit prima te combineren is met een fulltimebaan. Ik benadruk nogmaals dat het niet om het standaardconcept in de W&S-branche gaat. Kort samengevat: Parttime ondernemen, zeer gunstig aanbod naar werkzoekenden en zeer aantrekkelijk voor de werkgever. Ik zeg:

`win-win-win-situatie`. Makes sense??

 

Brand het idee a.u.b. af waar het kan....

 

Dank je...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de afgelopen jaren enkele unieke wervings en selectie bureau's zien starten en bijna allemaal zijn ze inmiddels succesvol!

 

Dus ik wens je succes en hoop dat je nog niet te laat bent, want je zit wel op een rot moment wat betreft conjunctuur om nu in deze markt te starten.

Link naar reactie
  • 1

[pyromaan modus aan]

 

Met een mengeling van plaatsvervangende schaamte en diep medelijden laat ik de holle frasen van de discussie starter aan mij voorbij trekken. De woorden klinken nog iets na in de lege ruimte als ik opschrik uit mijn gedachten en besef dat dit een echo is uit het verleden.

 

De inhoud van het idee wordt omgekeerd evenredig ondersteund door het gebruik van retoriek, anglicismen en 'Turbo-taal'. In een wanhopige poging het gebrek aan inhoud te maskeren is het populisme een behaaglijke haven van schijnveiligheid.

 

Het is deze verbloeming van onkunde die mij terstond in gedachten doet terugkeren naar de iconen van de yuppen cultuur in de late jaren tachtig en begin jaren negentig van de vorige eeuw; Eric Bartels, Emile Ratelband en John de Manager van Cup-a-Soup.

 

En wat deze laatste betreft: Ik acht mijn kansen groot dat John de Manager het mij wel zou toestaan als ik een variant van de slagzin die destijds door zijn werkgever was geïntroduceerd zou gebruiken:

 

Minder bla bla, dát zouden meer mensen moeten doen.

 

[pyromaan modus uit]

 

[forum post modus aan]

 

Beste Ask,

 

Ik wil je idee best wel afbranden, maar welk idee? Nadat het tjakka-filter zijn werk heeft gedaan, blijft er alleen "Ik ga de W&S branche op zijn kop zetten met een concept waar ik alleen maar van kan zeggen dat ik dan slechts in deeltijd hoef te werken."

 

Dus...... wát is je idee nou eigenlijk?

 

 

Groet,

 

Ruben

 

(Hee, ik heb ook een idee.... over 3 jaar wil ik wereld dominantie bereikt hebben. Wat vinden jullie van dit plan? Als jullie nu even met constructieve input op mijn plan komen, ga ik eerst even koffie zetten.)

 

[forum post modus uit]

Link naar reactie
  • 0

Brand het idee a.u.b. af waar het kan....

 

Probleem is alleen dat ik niet precies weet wat nou het ID is. Je wilt een W&S bureau opzetten, maar geen gewone... Wat is er dan zo speciaal aan? Of wil je dat niet kwijt in het openbaar?

 

Meer geven is meer krijgen ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.