• 0

Postblokkade na faillissement?

hoi,

 

ik ben september 2007 failliet gegaan, nu is vorige maand mijn faillissement bij gebrek aan baten beeindigd, maar nu komt nog steeds mijn post niet thuis, is de curator nu verplicht deze op te heffen? of gaat dat nog een tijd door?

 

aangezien ik zelf weer opnieuw ben begonnen met een zaak, anders ga ik een andere vestigingsadres doorgeven. of zal dit ook niks uitmaken?

 

mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind dat heel raar. ik zou beginnen met een ander adres, dan kan je vast aan de slag. Dan maar druk uitoefenen op de curator om de postblokkering ongedaan te maken, en op de post, als het faillissement is afgelopen dan is het toch afgelopen?

 

Typisch nederlandse benepenheid om iemand die failliet gaat het leven verder onmogelijk te maken terwijl wegens wanprestatie ontslagen werknemers met riante vergoedingen naar huis gaan.

Link naar reactie
  • 1

ja dat lijkt mij zelf ook, gedaan is gedaan, en ben tevens ook bezig om zelf alles af te betalen, zodat ik me er zelf ook beter bij voel

 

de curator mag dus mijn post dan ook niet meer openen lijkt mij dan?

want gedaan is toch gedaan? of geld deze regel niet?

Link naar reactie
  • 0

ja dat lijkt mij zelf ook, gedaan is gedaan, en ben tevens ook bezig om zelf alles af te betalen, zodat ik me er zelf ook beter bij voel

 

de curator mag dus mijn post dan ook niet meer openen lijkt mij dan?

want gedaan is toch gedaan? of geld deze regel niet?

 

Ik weet het niet, ik ben gelukkig geen jurist. Maar ik vind het bespottelijk hoe men hier omgaat met ondernemers die wat tegenwind hebben gehad. Je hebt je nek uitgestoken, waarschijnlijk werk gecreerd voor anderen, de economie een boostje gegeven, en als het dan tegenzit dan meppen ze je murw.

Ik heb uitgerekend dat ikzelf de afgelopen 15 jaar voor 200 manjaar werk heb gecreeerd. Reken uit wat dat voor de staat aan belasting en sociale lasten heeft opgeleverd. Dan zou je zeggen dat je ook 's wat terugkrijgt, maar nee, je hebt als ondernemer letterlijk nergens recht op. Je kan beter te lui zijn om te werken, dan krijg je tenminste nog een uitkering.

 

Als ik jou was zou ik gewoon aan de slag gaan, gaat het niet linksom dan rechtsom, leen geld van vrienden en familie, trek de curator 's hard aan z'n stropdas, schrijf een brief naar de rechter commissaris, bel je advocaat, maar neem er geen genoegen mee!

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

De postblokkade wordt opgeheven; het kan zijn dat eea nog wat op zich laat wachten tot PTT dit heeft gewijzigd. Maar ik zou u wel adviseren de curator te vragen of deze wel de postblokkade opgeheven heeft, omdat het ook mogelijk is dat dit nog niet gebeurd is of dat het briefje niet aangekomen is.

Link naar reactie
  • 0

Een postblokkade duurt over het algemeen 13 maanden. (wettelijke termijn.)

Hierna kan hij worden opgeheven. Hoe dit gebeurd verschilt per rechtbank.

In het ene gebied heft de griffie de postblokkade op, in het andere geval meot de curator dit zelf doen. Echter kun je in alle gevallen navraag doen bij je curator. Mocht hij gegronde redenen hebben om je post te laten blokkeren dan zou ik het accepteren. Heeft hij deze echter niet dan kun je middels een brief aan de RC een opheffinge van je postblokkkade maken.

 

Jasper

Link naar reactie
  • -1

Ik heb zo'n beetje het zelfde meegemaakt en kwam volgende oplossing.

Gewoon een Postbusnummer aangevraagd en mijn relaties aangeschreven dat de post in

het vervolg naar het postbus adres moest worden verstuurd.

Op die manier kreeg ik ook de kans alleen de gewenste post binnen te krijgen .

De rest ging gewoon naar de curator die hier natuurlijk niest van wist.

 

Misschien een idee.

 

Succes en sterkte met die zooi want dat is het.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zo'n beetje het zelfde meegemaakt en kwam volgende oplossing.

Gewoon een Postbusnummer aangevraagd en mijn relaties aangeschreven dat de post in

het vervolg naar het postbus adres moest worden verstuurd.

Op die manier kreeg ik ook de kans alleen de gewenste post binnen te krijgen .

De rest ging gewoon naar de curator die hier natuurlijk niest van wist.

 

Misschien een idee.

 

Succes en sterkte met die zooi want dat is het.

 

Let's forgett this!

 

Ik ben er voorstander van dat iemand zich het postrecht toe-eigent, maar niet om de curator te dwarsbomen! Die postblokkade is er niet voor niets!

 

Bovendien speelt hier de zaak na afloop van het faillissement en doet jouw reactie dus helemaal niet ter zake!

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.