• 0

weekbladen met mijn advertentie worden slecht bezorgd

Ik adverteer in weekbladen en dat kost me al gauw een dikke 300 euro per maand. Nu kom ik erachter dat een groot gedeelte van deze kranten niet wordt bezorgd, al enkele maanden niet. Contact met de uitgeverij en met de verspreider leiden tot niets. Beloften blijken loze woorden. Nu heb ik zojuist gemeld dat ik niet het volle pond betaal tot blijkt dat de kranten weer frequent en overal worden bezorgd.

Wat is mijn recht? Wat kan ik verwachten of wie heeft tips of ervaring?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb dit eerder ook meegemaakt met het verspreiden van folders. Ik wist zeker dat ze bij een groot deel van de mensen niet bezorgd werden.

 

Hier tegen in gaan wordt een welles-nietes discussie. Beter is om een ander reclamemiddel te vinden.

Of heb je normaal wel goede reacties uit deze vorm van adverteren?

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in het verleden eens geadverteerd in een zondagskrantje dat uiteindelijk voornamelijk op vrijdag en zaterdag bij de mensen in de bus gegooit werdt. Hierdoor verloor die krant zijn hele waarde, komt zoiets namelijk op vrijdag of zaterdag binnen gaat het vrij snel bij het oud papier omdat de mensen druk zijn. Komt het op zondag binnen hebben mensen vaak wat minder te doen en gaan ze sneller even dat krantje zitten lezen.

 

Nadat ik weinig begrijpende antwoorden kreeg van de uitgever ben ik daar dan ook maar mee gestopt.

 

En bij al die weekbladen gaat een deel verloren doordat de kindertjes die ze bezorgen geen zin hebben of snel geld denken te verdienen door het in de sloot te gooien.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen contract, geen overeenkomst. Ik had vandaag een emailbericht gekregen met dat eraan gewerkt wordt.. Tja, dat was hetzelfde antwoord dan een maand geleden. Er wordt aangeboden om in de drie kranten gratis een redactioneel bericht kosteloos te plaatsen op een moment dat het mij uitkomt. Ik adverteer in nog een ander weekblad en dat is wel keurig geregeld. Nooit problemen mee gehad, maar dat is een kleiner gebied. En met deze 4 bladen heb ik wekelijks een mooi gebied te pakken. Zonder die drie weekbladen ben ik eigenlijk machteloos, omdat er niet meer bladen zijn die redelijk lopen. Zondagsnieuws wordt ook al in geen maanden bezorgd. Ik ben ook niet geinteresseerd in Zondagsnieuws. Ik ga maar eens kijken wat er nog meer voor bladen zijn. Maar volgens mij niks wat me kan boeien. Lastig. Ik bemiddel bij scheiding.

Link naar reactie
  • 0

Geregeld zie ik hele pakken folders tussen de struiken bij ons in de buurt liggen. Dus er zijn nogal wat bezorgers die het niet zo nauw nemen. Moet je dat het krantenbedrijf verwijten? Nadat ik een keer heb opgebeld met hun ging het een tijdje goed, maar nu heb ik al maanden geen exemplaren van bepaalde huis aan huis bladen ontvangen.

Link naar reactie
  • 0

Tja het beste wat je kunt doen als je dat ziet liggen is het doorbellen, als er op de bundels zo'n papiertje zit met de naam van de bezorger en het bedrijf waarvoor hij/zij bezorgt is het natuurlijk erg makkelijk, dan kun je gewoon het nummer bellen wat op dat blaadje staat :) Anders kun je gewoon 0900-8844 bellen van de politie, ff locatie doorgeven en zij vogelen het uit (op het plastic zitten onzichtbare codes waarmee alles getraceerd kan worden).

 

Verder is het een lastig aan te pakken probleem, een gratis redactioneel artikel is natuurlijk prachtig, veel beter dan reclame dus dat zou ik zeker benutten. Verder is het enige wat je kunt doen als de verspreider niet mee werkt om foute bezorgers aan te pakken: babbelen met mensen die het krantje zouden moeten ontvangen, als deze je krantje niet ontvangen kun je zo het adres doorgeven en kan het bezorgbedrijf direct zien welke bezorgers fout zijn. Zo kunnen ze heel makkelijk mensen aanpakken en kun je hopelijk wel zorgen voor goede verspreiding.

 

Alles valt of staat met de bezorger, er hoeft er maar één te zijn die het niet zo nauw neemt met de regels en er zijn meteen weer 1.500 krantjes minder die bezorgd worden...

 

Ik bezorg zelf ook folders voor een bedrijf, zij zijn erg streng en bellen ook regelmatig (1x in de 6 maanden geloof ik) alle mensen in je wijk op om te vragen of de folders correct bezorgd worden. Als er teveel klachten zijn of je dumpt folders hang je en kun je meteen door naar bureau HALT...

 

Succes,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.