Ik ben nu 5 jaar ondernemer waarbij ik altijd een fulltime baan had.
Nu per 2008 heb ik geen fulltime baan meer en ben ik dus fulltime ondernemer.
Ik heb dit jaar winst en kan maandelijks mijn loon uit de kas halen, dat deed ik eerst nooit.
Nu is de vraag, waar moet ik rekening mee houden ten aanzien van de belasting aan het eind van het jaar?
Hoe werkt het met de dingen die je normaal als werknemer betaald, zoals zorg en ww etc.
Het enige wat ik nu doe is dus ongeveer 1200 euro uit de kas halen voor prive rond te komen maar het lijkt me dat ik daarover ook iets moet betalen? Zoals ik vroeger bruto en netto loon had bijvoorbeeld. Ik moet dus eigenlijk altijd 1200 euro netto hebben voor mijn prive lasten.
Ik hoop dat iemand mij informatie kan geven over deze dingen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jross
jross
Ik heb graag wat advies nodig.
Ik ben nu 5 jaar ondernemer waarbij ik altijd een fulltime baan had.
Nu per 2008 heb ik geen fulltime baan meer en ben ik dus fulltime ondernemer.
Ik heb dit jaar winst en kan maandelijks mijn loon uit de kas halen, dat deed ik eerst nooit.
Nu is de vraag, waar moet ik rekening mee houden ten aanzien van de belasting aan het eind van het jaar?
Hoe werkt het met de dingen die je normaal als werknemer betaald, zoals zorg en ww etc.
Het enige wat ik nu doe is dus ongeveer 1200 euro uit de kas halen voor prive rond te komen maar het lijkt me dat ik daarover ook iets moet betalen? Zoals ik vroeger bruto en netto loon had bijvoorbeeld. Ik moet dus eigenlijk altijd 1200 euro netto hebben voor mijn prive lasten.
Ik hoop dat iemand mij informatie kan geven over deze dingen.
Groeten Joyce
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16354-vraag-over-loon-uit-onderneming/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag