• 0

Autoverzekering - tellen schadevrije jaren lease auto mee?

Ik zit met een vraagje voor de autoverzekering. Ik heb 7 jaar een lease-auto gereden met eveneens 7 schadevrije jaren.

Nu ga ik voor mijzelf beginnen (eenmanszaak) en koop privé een 2de hands auto die ik zakelijk zal gebruiken. Rittenregistratie en 0,19 eurocent declareren op basis van 20.000 km p/jr is aldus een berekeing het meest voordeligst.

 

Tellen de 7 schadevrije jaren van de lease-periode nu hierin mee of begin je vanaf nul? Dit alles is natuurlijk van invloed op de hoogte van de premie. Aldus een zoekopdracht op HL ben ik al tegen gekomen dat het op naam zetten van mijn partner niet toegestaan is.

 

Wie kan mij antwoord geven op het feit of de schadevrije jaren in de lease-auto-periode meetellen?

 

Daarnaast ben ik benieuwd als je privé een auto aanschaft en zakelijk gebruikt met rittenregistratie en de 0,19 eurocentjes of je dan ook privé een autoverzekering moet afsluiten of juist zakelijk?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tellen de 7 schadevrije jaren van de lease-periode nu hierin mee of begin je vanaf nul?

 

Bij de meeste verzekeraars tellen deze mee zover ik weet. Natuurlijk moet je dan wel van de verzekeraar waar je met de lease-auto zat wel een bewijs los zien te peuteren dat dit daadwerkelijk het geval is geweest.

 

Inderdaad hierbij de bevestiging dat je middels een verklaring van de lease maatschappij gewoon je no-claim-korting kan krijgen op basis van schadevrije jaren:

 

Als u schadevrij gereden heeft in een auto van de zaak, dan kunt u uw (ex)werkgever vragen om een leaseverklaring. De met uw lease-auto opgebouwde schadevrije jaren tellen dan mee voor het totale aantal schadevrije jaren. Als u met meerdere mensen in de auto van de zaak hebt gereden, is het niet mogelijk om een leaseverklaring op te vragen. Niet alle verzekeraars accepteren leaseverklaringen.

Link naar reactie
  • 0
Daarnaast ben ik benieuwd als je privé een auto aanschaft en zakelijk gebruikt met rittenregistratie en de 0,19 eurocentjes of je dan ook privé een autoverzekering moet afsluiten of juist zakelijk?

 

Hoofdregel (er zijn uitzonderingen mogelijk, maar dit past in 99% van alle gevallen)

 

[*]Privé aanschaffen = privé verzekeren inclusief BTW. Wel nagaan dat zakelijk gebruik is toegestaan (bij sommige goedkope particuliere verzekeringen is zakelijk gebruik uitgesloten c.q. moet je dan voor een duurdere verzekering kiezen). Nota Bene: In de vergoeding van 0,19 eurocentjes wordt ook geacht vergoeding voor verzekering te zitten, dus het zakelijk opvoeren/vergoeden van de verzekeringskosten is niet mogelijk of wordt gezien als loon waarover inkomstenbelasting verschuldigd is.

[*]Zakelijk aanschaffen = zakelijk verzekeren exclusief BTW. Nota Bene: Verzekerd bedrag is de cataloguswaarde exclusief BTW inclusief BPM. Schade wordt exclusief BTW vergoed, de BTW wordt afzonderlijk door een schadehersteller in rekening gebracht en is verrekenbaar (Het voorafgaande is uiteraard alleen van toepassing als je als bedrijf BTW kunt verrekenen)

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Natuurlijk moet je dan wel van de verzekeraar waar je met de lease-auto zat wel een bewijs los zien te peuteren dat dit daadwerkelijk het geval is geweest.

 

Als ervaringsdeskundige kan ik dit van harte bevestigen. De meeste andere verzekeringen geven die verklaring uit zichzelf op het moment dat je de verzekering beeindigt, maar bij leasemaatschappijen moet je er zelf om vragen, en er meestal ook nog flink achteraan zitten.

Link naar reactie
  • 0
Als ervaringsdeskundige kan ik dit van harte bevestigen. De meeste andere verzekeringen geven die verklaring uit zichzelf op het moment dat je de verzekering beeindigt, maar bij leasemaatschappijen moet je er zelf om vragen, en er meestal ook nog flink achteraan zitten.

 

Och ja, ik ken voldoende leasemaatschappijen waar de helft van dat soort briefjes om verklaringen af te geven "spontaan" zoek raakt. Gelukkig zijn er ook nog service-gerichte verzekeraars die nog weten wat "vertrouwen" inhoud en daarom geen moeilijke briefjes van onwillige leasemaatschappijen verlangen. Bij die partijen is een eigen verklaring dat er gedurende x jaren schadevrij is gereden met een leasewagen voldoende.

 

En wat mij betreft geldt voor die verzekeraars "zoals de waard is.... "

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.