Ik heb een gedeelte van mijn bedrijf, een eenmanszaak verkocht aan een collega onderneming.
Mijn plan is om met het overgebleven bedrijfsonderdeel door te gaan en hier de schouders onder te zetten.
De verkoop heeft natuurlijk geld en (boek)winst opgeleverd door stille reserves en goodwill.
Ik heb dit aangewend om de schulden (die er ook waren) af te lossen en met een schone lei verder te gaan, we hebben het over een boekwinst van ong. € 180.000,-- .
Na aflossing van de schulden is ong. de helft nog over.
Het overgebleven stukje bedrijf wil ik misschien in brengen in een nieuwe BV.
Uiteraard zit ik nu niet te wachten op een belastingaanslag, ik wil het geld wat overblijft later gebruiken voor investeringen voor het nieuwe bedrijf en een beetje voor mijn pensioen tekort.
Heeft er iemand nog tips over het tijdelijk parkeren van bedrijfswinst zonder direct met de ficus af te moeten rekenen of me voor jaren aan een verzekeraar te binden ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Cees Schutte
Cees Schutte
Hallo experts,
Ik heb een gedeelte van mijn bedrijf, een eenmanszaak verkocht aan een collega onderneming.
Mijn plan is om met het overgebleven bedrijfsonderdeel door te gaan en hier de schouders onder te zetten.
De verkoop heeft natuurlijk geld en (boek)winst opgeleverd door stille reserves en goodwill.
Ik heb dit aangewend om de schulden (die er ook waren) af te lossen en met een schone lei verder te gaan, we hebben het over een boekwinst van ong. € 180.000,-- .
Na aflossing van de schulden is ong. de helft nog over.
Het overgebleven stukje bedrijf wil ik misschien in brengen in een nieuwe BV.
Uiteraard zit ik nu niet te wachten op een belastingaanslag, ik wil het geld wat overblijft later gebruiken voor investeringen voor het nieuwe bedrijf en een beetje voor mijn pensioen tekort.
Heeft er iemand nog tips over het tijdelijk parkeren van bedrijfswinst zonder direct met de ficus af te moeten rekenen of me voor jaren aan een verzekeraar te binden ?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16900-bedrijf-gedeeltelijk-verkocht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag