Cees Schutte

Junior
  • Aantal berichten

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Ron
  • Achternaam
    Vrede
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    ALLCar

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Amsterdam
  • Telefoonnummer
    0299-666245
  • Branche
    Wetenschap & onderwijs

Visie op

  • Mijn mening over innovatie
    Het belangrijkste item van ondernemen
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Geweldig leuk, soms vermoeiend, altijd uitdagend

Cees Schutte's trofeeën

  1. Ik heb deze topic met interesse gelezen, heb zelf geen kledingwinkel maar wel een bedrijf in een moeilijke sector. Wij hebben door de recessie en onze discount formule juiste de wind mee, omzet jaarlijks + 30% waar collega's zwaar in de min gaan. Je moet als ondernemer kijken naar de markt is mijn idee, het is nu eenmaal zo dat er momenteel weinig geld besteed wordt, duurdere goederen gaan minder hard en goedkoop spul verkoopt goed. In dit geval denk ik dat Iedereen wel kleding van duurdere merken hebben, maar de drempel van dit soort winkels is vaak toch wat een de hoge kant, mensen zijn bang voor aanstormende verkoopsters en de lege portemenee na afloop. Probeer de winkel laagdrempelig te maken, geen te dure uitstraling maar ook voor jan (iets boven) modaal. In mijn omgeving zie ik veel dure kleding winkels die overgaan op een outlet formule, of een hoek van de winkel reserveren voor outlet. Gewoon merkkleding, oude seizoen voor minder geld. Klanten die hiervoor binnenkomen willen misschien ook iets van de nieuwe collectie meepakken. Misschien kun je er wat mee doen, ik hoop het Succes
  2. Hoi Tim, ik reageer wat laat maar ben benieuwd naar je vorderingen. Ik heb zelf een autoverhuurbedrijf en wil je even de oren wassen over die personenbusjes, duur in aanschaf ivm bpm, duur in wegenbelasting en ook verzekering. Het piekmoment voor personenbusjes is wintersporttijd, verder veel kinderfeestjes op woensdagmiddag. Omdat de personenbusjes met wintersport veel rijden moet je ze ook aanbieden met winterbanden en zeker recente en courante auto's inkopen. (pech in buitenland is erg vervelend voor de klant en voor jou erg duur) Banken zitten niet te springen om auto's te financieren, houd er rekening mee dat ze eisen dat je de auto's casco verzekerd en dat dat nou helaas voor een verhuurbedrijf niet mogelijk is. (tenzij je de nieuwaarde als premie wenst te voldoen in 3 jaar) In ieder geval....laat even wat horen
  3. Hoi Semih, Geweldig dat jij je zo inzet voor het bedrijf, respect man hahah. Ik denk dat je pasfoto's moet maken, een grote banner aan de gevel hangen met direct klaar pasfoto's. Paspoort, rijbewijs mensen hebben dit gewoon vaak nodig, en dit is echt een taak voor een locale shop, kruidvak en consorten kunnen dit niet. Ik zit ook te denken aan films overzetten op dvd, er zijn veel mensen met trouwvideo's of films uit de kindertijd die elk jaar slechter worden in kwaliteit. Of de vhs recorder is defect, of er is geen super 8 projector meer. Deze beelden kun je relatief eenvoudig overzetten op een dvd, je koopt een goede gebruikte vhs recorder, een betamax, een super 8 en een diascanner. Met een simpel snoertje kun je de beelden naar je pc overbrengen en opslaan op een dvd. Betalen per minuut, het lijkt wel een 0900 nummer ;D Als extra service kun je een paar beelden uit de film op een dvd hoesje printen, meteen een promotie voor de kopieerservice. Deze investering is misschien € 1.000,-- en verdiend zich volgens mij snel terug als je de techniek eigen maakt. lekker flyeren bij het winkelend publiek kost niets. Ook handig om meteen de naam te veranderen naar iets breders dan cardridges vullen, iets van pixelshop, maak de klanten nieuwsgierig naar alles wat je levert. (Printen gaat in pixels, beelden ook) succes
  4. Goed plan als je "het in de vingers hebt". Ik zou ook voor een webshop gaan, behalve de voordelen die al genoemd zijn moet je de term vrijheid blijheid hoog houden. Een winkel is een verplichting om aanwezig te zijn, om nog maar niet te spreken van de gangbare 5 jaar overeenkomsten die als statende ondernemer toch wat hoog gegrepen zijn. Zorg voor een goede webshop, behalve de psp's denk ook aan upgrading van console's of x boxen met ring of dead problemen, regel een vaste transporteur (ups of fedex) en zorg dat de console's binnen 24 uur gehaald worden. De transportkosten bereken je gewoon door natuurlijk. Wat ook leuke handel is (denk ik) retro spelcomputers. zo'n ouwe nintendo 64 of sega of nog verder terug packman en pingpong. Die oude apparaten liggen overal op zolder en kun je zowat gratis krijgen, er zijn heel veel liefhebbers voor. Ik wens je succes en hoop dat je echt gaat starten Ondernemen is leuk !
  5. Joop ik volg je a een tijdje gefeliciflapstaart echt goed nieuws. Ik denk dat ze in het nieuwe kabinet al zitten te kniezen, want hoeveel wegenbelasting kun je voor twee wielen vragen ? ;) Hou ons op de hoogte !
  6. Hans bedankt, goeie informatie. Met die checklist kunnen we wel iets bereiken en anders zal ik CenterNovum gaan benaderen. Christel, het is geen strijkbout, dit is perslucht - hoge druk lucht (6 bar) met een beetje stoom erin, dus de hoeveelheid water die je bv bij het strijken van een overhemd gebruikt is vele malen hoger dan dat je een hele auto zou strijken ;) Als je deze spuit op een raam zet is het binnen een paar seconden droog, er is een hele kleine vochtconcentratie. Zoals jij het in gedachte voor je ziet denkt Vrom dus ook maar dat is gewoon onbekendheid met de methode. Ik had gewoon meer van de gemeente verwacht, toen ze de demo hebben bijgewoond hebben ze met eigen ogen kunnen zien hoe het werkte en waren werkelijk gemeend enthousiast. De ambtenaar vond de reactie van vrom ook overdreven gaf hij toe, maar ja....toch maar even een vloertje eisen. Ik had er respect voor gehad als de milieudienst dan in overleg zou treden, een beetje corresponderen met vrom, desnoods een demo aldaar. Dit komt zo makkelijk over terwijl het om serieuze bedragen gaat. Je hebt per auto een stuk of 4 microvezeldoekjes nodig, dat is wel aardig veel maar je neemt natuurlijk tijdens het afnemen zand of scherpe deeltjes mee. Als je te lang met een doekje doorgaat zouden er krassen kunnen ontstaan tja dat is net zoals kreukels in het strijkwerk.
  7. Leuk systeem he, Dit is een duidelijker filmpje Er komt niks in de lucht hoor, loszittende blaadjes in de gootjes blaas je weg maar dat is hetzelfde als je rijdt met snelheid. De truck is juist het direct opnemen van vuil met een vezeldoek. Dit is echt de toekomst, let maar op over 5 jaar wordt dit systeem de norm
  8. Hoi Hans, Caravanshampoo, wat zul je blij zijn dat Kip een doorstart maakt haha. ;D Je mag hier geloof ik geen reclame maken, als je googelt op auto wassen met stoom kom je wel ergens uit wat verklaart waarom dit inderdaad een ecologisch wondermiddel is. Je stoomt een deel van een auto in, neemt dit direct af met een microvezeldoek werkt echt super geloof me maar anders waren we er nooit de strijd mee aangegaan. Auto's zitten onder de prut zoals je zelf zegt, maar dit neem je dus op met de microvezeldoek. Kijk als ze nou zouden zeggen, je moet die microvezeldoekjes wassen met een wasmachine gekoppeld aan een zuiveringssysteem voor het water. tja daar zou ik in kunnen komen. Maar daar gaat het nu even niet om, de kwestie is gewoon dat alles kurkdroog blijft, er geen druppels vallen die van plan zijn de bodem te vervuilen.
  9. Hallo experts, Ik wordt een beetje depressief van de milieuafdeling van onze gemeente en vrom, ::) heeft iemand tips over hetvolgende: Ik heb een autoverhuurbedrijf, de auto's wassen wij maandag en vrijdag bij nabij gelegen wasboxen. Tussendoor wassen we ook wel eens een auto voor de deur, niet meer dan gem. 3 per week. Affin, wij willen graag het aantal wassingen bij ons bedrijf opvoeren ivm de tijd heen en weer rijden naar de wasboxen. We hebben berekend wat een wasbox zou kosten en ook opleveren omdat ook derden die zouden kunnen gebruiken, werden toevallig geattendeerd op een voor Europe nieuwe methode nl het wassen met stoom. Deze methode integreerde ons omdat het bijzonder milieuvriendelijk is, je gebruikt max. 3 liter water per auto (een waterbesparing van meer dan 100 liter per wasbeurt) en geen schoonmaakmiddelen, er is geen afvalwater en het vuil weekt prachtig los door de hoge druk van de stoom, het is wel iets meer werk omdat je elk deel afzonderlijk stoomt en direct afdroogt. Wij hebben zo'n 50 auto's die gemiddeld 10x per maand worden gewassen x 100 liter, komt neer op een besparing van 50.000 liter verontreinigde waterlozing per maand. Dus de milieudienst van de gemeente uitgenodigd voor een demonstratie op locatie, men vond het een mooi systeem dus wij hebben direct zo'n unit besteld. Kort voor de levering kregen we een brief van de gemeente, men heeft het geval voorgelegd aan VROM en deze stelt dat stoom condenseert, er dus alsnog water vrijkomt en het wassen met stoom dus alsong een bodembedreigende activiteit is, kortom een vloeistofdichte vloer wordt verplicht gesteld, een slipvangput en olieafscheider is niet nodig aldus vrom. De gemeente geeft aan het advies van vrom te volgen. Wij hebben voorgesteld om een (nog enigsinds betaalbare) verplaatsbare lekbak van zeil te gebruiken, maar deze zijn niet gecertificeerd en aldus niet officieel goedgekeurd als "light" vervanging voor een vloeistofdichte vloer. Wij hebben bezwaar bij de milieudienst van de gemeente gemaakt en aangegeven dat deze methode voorloopt op de nederlandse milieu wetgeving. Ten eerste is er geen druppel water die op de bodem komt, ten tweede wordt in Engeland en Frankrijk het wassen met stoom gesubsidieerd vanwege de milieuvriendelijkheid en is het in landen met waterschaarste inmiddels uitgegroeid tot conventioneel wassen. Bij ons bezwaar is aangegeven dat het reinigen met droogstoom te vergelijken is met het poetsen van een auto en dat het wat ons betreft onredelijk is een bijzonder kostbare voorziening verplicht te stellen die geen nut heeft. Natuurlijk kan er incidenteel wel een druppel water van een auto afvallen, maar ja die druppel is inderdaad gecondenseerd stoom, schoner dan regenwater. De behandeling van ons bewaar kan wel weer weken duren en ik verwacht er niet veel goeds van, ondertussen kunnen wij ons speeltje niet legaal gebruiken. Wat is precies de definitie van autowassen ?, wij vinden het nl geen wassen en zouden liever spreken over wassen zonder water. Dit omdat het reinigen gebeurd met stoom, dus alvorens er sprake is van water. Er zijn meerdere invalshoeken om dit te benaderen, heeft iemand toevallig nog een goede suggestie ? :) mod-edit: typo in titel aangepast
  10. Hallo experts, ik heb het plan opgevat om een kapperszaak te openen, ik wil geen personeel in dienst nemen maar als het ware de stoelen verhuren tegen een commissie van de omzet. ikzelf zet de zaak op de kaart, regel dus de klanten en wil hiervoor met zelfstandige kasters in zee gaan. het plan is nu zo dat de klant afrekent bij de kassa en hierin omzetgroepen zitten per kapster. aan het einde van de maand wordt de omzet per kapster uitgedraaid en deze sturen dan een factuur naar mij toe die ik weer per bank voldoe. ik weet dat die een gebruikelijk systeem is bij nagelstudio's maar vraag mij af of er geen problemen met de arbeidsrelatie kunnen komen m.b.t. premies enz. wat mij betreft mag een kapster 40 uur per week werken, ook 5 of 10 uur dat moeten ze zelf weten, er is dus geen verplichting. kan iemand mij hierover adviseren ? ik hoor graag wat.
  11. Daar ben ik weer hoor, Natuurlijk moet ik advies inwinnen maar ik vind het prettig dat er hier veel experts bij elkaar zijn en ik zodoende goed beslagen ten ijs kom en zelf ook even rustig kan nadenken over wat ik wil. Ik weet nu waarom ik dacht dat ik gewoon kon herinvesteren: ik had namelijk in een e-mail nieuwbrief gelezen dat de doorschijfregeling voor stakingswinst was verruimd in 2008. (http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/veranderingen2008/veranderingen2008-10.html) Sla ik hier de plank dan zo mis ? Ik hoor graag van jullie Groeten Ron
  12. Hallo allemaal, Je gokje is goed joost ik ben 41 jaar, als ik het goed begrijp kan ik alleen de winst vrij houden als ik een lijfrente aankoop, ik dacht dat ik gewoon kon herinvesteren in mijn bedrijf dom he ?. Ik zou de schulden gewoon weer kunnen opnemen, het gaan nl om rekening courant kredieten dan is de hele overnamesom weer beschikbaar. Maar ja, ik wil wel graag van die schulden af want met de opbrengsten van het overgebleven stuk bedrijf zou ik nooit (de eerste jaren) dit soort bedragen kunnen aflossen. Misschien is die direct ingaande lijrente wel een goede aanvulling op mijn (lagere) inkomen. Ook zou ik met die lijfrente eventueel maandelijks de rekening courant schulden af kunnen lossen. Het bv verhaal is nog niet zeker trouwens, ik verwacht met het overgebleven bedrijf niet zo heel veel winst t ekunnen maken dus wellicht is het beter om gewoon de emz voort te zetten, in ieder geval als jullie nog wat te binnen schiet dan hoor ik het graag natuurlijk.
  13. Hallo experts, Ik heb een gedeelte van mijn bedrijf, een eenmanszaak verkocht aan een collega onderneming. Mijn plan is om met het overgebleven bedrijfsonderdeel door te gaan en hier de schouders onder te zetten. De verkoop heeft natuurlijk geld en (boek)winst opgeleverd door stille reserves en goodwill. Ik heb dit aangewend om de schulden (die er ook waren) af te lossen en met een schone lei verder te gaan, we hebben het over een boekwinst van ong. € 180.000,-- . Na aflossing van de schulden is ong. de helft nog over. Het overgebleven stukje bedrijf wil ik misschien in brengen in een nieuwe BV. Uiteraard zit ik nu niet te wachten op een belastingaanslag, ik wil het geld wat overblijft later gebruiken voor investeringen voor het nieuwe bedrijf en een beetje voor mijn pensioen tekort. Heeft er iemand nog tips over het tijdelijk parkeren van bedrijfswinst zonder direct met de ficus af te moeten rekenen of me voor jaren aan een verzekeraar te binden ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.