fashion_26

Junior
  • Aantal berichten

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

fashion_26's trofeeën

  1. Beste forumleden, Ik zou graag willen weten of ik btw moet afdragen als ik naar Noorwegen mijn producten ga exporteren? Hoe zit het met de facturatie? Alvast bedankt voor de hulp. Vriendelijk groet, Patrick Titel aangepast, scandinavië is te veel omvattend
  2. Beste dames, heren, Momenteel ben ik mij aan het verdiepen op Scandinavié. Ik zou graag een lijn willen uitzetten vanuit een Aziatisch land naar Scandinavié. Het gaat hierbij om handel in groente, fruit en noten. Er zijn een aantal producenten/boeren die bereidt zijn om te willen leveren voor de export, waarbij uiteraard kwaliteit voorop zal staan. Graag zou ik ondernemers of mensen willen vragen om hun bevindingen en/of ervaringen met ons te delen over de mogelijkheden tot het toetreden van de Scandinavische landen. Graag zou ik meer duidelijkheid willen krijgen over de invoer, belastingstelsel, zakelijke contacten, minder goede ervaringen van onderemers of juist de mooie ervaringen die men heeft overgeouden natuurlijk. Alvast bedankt voor alle inbreng iedereen met interesse..
  3. Beste Jaap, Hoe hoog is je huur? Wat voor markt zit je in? Heb je personeel? Tip: Probeer alvast je contracten met diensten etc o.v.b.op te zeggen, want als je failliet word verklaar, dan ben je genoodzaakt om ook dan je hele looptijd van je dienst uit te zitten, denk aan bijvoorbeeld muziekleveranciers, buma/sena, afval, kpn. Indien je dit voortijdig allemaal weet, dan kun je wegens economische redenen je contact binnen de opzegtermijn opzeggen. Als je huisbaas je voor je achterstallig huur bij de deurwaarder aanmeldt,dan kun je met hen een afspraak maken voor een regeling, lukt dit niet echt, dan word je gedagvaard. Indien je denkt dat je teveel huur betaalt, kun je bij een makelaar om een taxatierapport vragen tegen kosten uiteraard. In dit rapport komt dan een marktconform huurprijs voor het onroerend goed, dit kun je dn in overleg met de pandeigenaar proberen om samen eruit te komen, of zelf een rechtzaak starten om dit via de rechter af te dwingen. Het zijn moeilijke tijden voor de kleine ondernemers, de grotere die pikken alles in helaas, zo denk ik erover. I.i.g succes en hoor graag nog van je.
  4. Beste dames/heren, 2 jaar terug heb ik een restaurant overgenomen, ik heb toen een kok van 59 jaar overgenomen van de oude eigenaar. Nou zit ik met het volgende, ik ben van plan om de zaak te verkopen aan iemand die geinteresseerd is, alleen zou ik willen weten hoe het juridisch zit met deze kok als de geinteresseerde de zaak zonder personeel wilt hebben? Graag hoor ik hier meer over, omdat ik hier absoluut niets over weet. Alvast bedankt voor alle informartie/advies
  5. Nee dat is het uiteindelijk niet geworden, dit is een restaurant dat ik al vanaf 2011 heb. Groet,
  6. Beste Ondernemers/gasten In oktober 2011 heb ik een lopende restaurant mogen overnemen in Zuid-Holland, deze werdt aangeboden voor €59.000. In het begin zou ik met een compagnon de zaak overnemen, maar aangezien hij niet over financiele middelen beschikte bleek achteraf is hij afgehaakt. Uiteindelijk heb ik het zelf overgenomen voor €30.000 dit zou dan deels contant en de rest in termijnen worden betaald, een voorwaarde was wel dat ik een vaste personeelslid zou overnemen, dat heb ik dan ook gedaan. In de verkoopadvertentie stondt er dat er een omzetindicatie van €300.000 zou zijn. Dit bleek al vrij snel niet te kloppen, waardoor ik in betalingsproblemen in de loop van 2012 ben gekomen. In oktober 2012 zijn we met de nog huidige eigenaar in een juridisch conflict geraakt. De oudere eigenaar kon inderdaad niet aantonen dat er in 2010 en 2011 een omzet van €300.000 zou gedraaid zijn aan de rechter, dit loopt nog steeds, eind januari heb ik weer een zitting. Wat te doen? Mede ondernemers ervaring hierin/meegemaakt? Verder zit ik wel met een 5jarig contract van een horecapand, deze is naar mijn mening veel te hoog, zo heb ik lekkage in het pand, buitendeure/gevel is niet meer in redelijke staat. De ligging is een b-locatie van de stad. Graag wil ik weten hoe je erachter kunt komen hoeveel er nou eigenlijk maximaal betaald zou moeten worden voor een horecapand?? Indien er mensen zijn die graag meer info willen dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt voor alle tips en informatie!!
  7. Hartelijk dank voor de vele interesse en advies allereerst...!! Beste Joost, de modezaak geef ik niet op, ik heb onlangs wel een huurvermindering aangevraagd, deze is in behandeling. Nou merk ik wel dat het stukken minder gaat in het centrum, vele zaken draaien break-even of draaien verlies. Dit weet ik omdat ik dagelijks met eigenaaren en managers spreek over het verloop van de week.(verkopen) Een grand cafe zou je in het centrum van een stad kunnen uitvoeren mits je het maar groots aanpakt. Zo mag je uiteraard niet bezuinigen op air-conditioing nu de dagen weer langer worden en de temperaturen omhoog gaan. Verder denk ik dat je zult uitblinken als je servicegericht te werk gaat..Zo merk ik dat vele restaurant je zien als een stoelnummer, dit wil ik totaal niet hebben indien ik er een zal openen. Het personeel, voornamelijk jonge dames zullen hiervoor ook moeten werken, een glimlach en met de instelling''klant is koning''. Morgen maar eens kijken of we de huurpirjs samen met de makelaar omhoog kunnen drukkeen naar mijn target!! (komt vast goed) Hele fijne avond allen. Vriendelijk groet,
  8. Beste mede-ondernemers, Allereerst goede reacties, dank hiervoor. Hieronder een korte inleiding over mijzelf. Leeftijd: 27 Ik werk al meer dan 11 jaar in de horeca, dit doe ik 1 tot 2x per week in een restaurant met een Toekan symbool :-K Tijdens de jaren heb ik erg veel dingen meegemaakt, vooral de minder leukere momenten blijven je bij, zo ook als je een kleine fout hebt gemaakt, dat je manager je maanden aanspreekt hierop, terwijl je vooral een goede inbreng hebt in het bedrijf. In 2009 ben ik een eigen kledingwinkel begonnen, dit eigenlijk per toeval toen ik op vakantie was in Italie, daar kreeg ik een mooi partij aangeboden met Top Italiaanse designers kleding, ik opgekocht en een winkel geopend, sindsdien eigenaar van een kledingzaak. Nu per torval samen met een tante een leuke pand tegen gekomen en het idee om een grand-cafe te vestigen. Ik ken alle ins en outs dat binnen de horeca komt kijken. Qua inkoop moet ik me nog wel goed verdiepen, indien er advies is, graag!! (sligro kent iedereen wel) Heb meer info nodig als levernaciers die koffie en frisdrank leveren en wat ervaringen hierover zijn m.b.t contracten etc. Ik denk dat je in het centrum moelijk kunt segmenteren, er loopt van alles rondt, en als je honger hebt eet je graag een simpel (vers) broodje en een ander eet een lekkere satetje. Qua inrichting zal het een uitstraling krijgen van een moderne grand cafe. Verder zal er in eerste instantie een kok komen te werken, daarnaast 2 in de bediening en ikzelf uiteraard ook op de werkvloer hard aan t werk. A.s woensdag een gesprek met de makelaar voor het pand. Vraagprijs per jaar: €62.000. Uiteraard veel te veel, ga proberen om er voor max. 37k te zitten. Jullie horen vast hier nog over of het me is gelukt. Een fijne/productieve week toegewenst iedereen!!
  9. Beste ondernemers, Afgelopen week heb ik een mooie locatie gevonden van 170m2 in het centrum van de stad. Meteen heb ik een afspraak gemaakt met de lokale makelaar. Ik ben van plan om in de toekomst een grand cafe/broodjeszaak te openen. Het is de bedoeling dat het een combinatie wordt van verse broodjes welke in de zaak zijn te eten of mee te nemen.Verder een menukaart met daarin lunchgerechten en s''avonds een kaart met dinergerechten. Ook zou ik een mooie hoek willen maken dat zal functioneren om ijsjes te maken. Het inerieur zal modern worden ingericht. Wie o wie heeft hierin ervaring of heeft advies waar er zoal op gelet dient te worden? Alle reacties zijn welkom. Alvast bedankt voor jullie tijd en energie.
  10. Beste Christel en mede ondernemers, Allereerst iedereen een gezond en succesvol 2011!! Ben een tijdje afwezig geweest, bij deze zal ik je een beetje over mijn winkel uitleggen. De winkel is een relatief kleine, ong. 70m2. wij verkopen dames- en herenkleding, in de 1e jaar heb ik een partij Italiaanse kleding collectie ingekocht, merken in deze partij waren onder andere: Cavalli, D&G, Armani etc etc..Deze verkocht tegen ongeveer 20 tot 30 procent van de originele prijs. In jaar 2 ben ik hier vanaf afgeweken, dit komt mede doordat ik geen geschikte collectie kon vinden tegen goede prijzen. Nu heb ik meer kwailtatief goede merken tegen redelijk prijzen. Ik doe niet veel aan promotie, wel geef ik de klanten goede aadacht, ze krijgen een kopje koffie/thee aangeboden. Waar ik me in het 1e jaar onwijs aan ergerde waren passanten die niet naar binnen durfde leek t we, hebben meerdere hier ook last van, zo ja hebben zij hiervoor een oplossing voor gevonden. De kerstverkopen waren redelijk, maar heb inmiddels in de binennstad meerdere ondernemers gesproken, en die klagen ook over lage verkoop.Hoe zit dit in de rest van het land? Vriendelijk groet,
  11. Beste mede ondernemers, Allereerst dank voor alle interessen in topic!! Inmiddels zijn we een aantal maanden verder, en nog steeds actief in de business. Nu gaat t helaas alleen maar slechter lijkt t wel, de omzet is minder dan voorgaande jaren, dit komt mede door de concurrentie binnen de winkelstraat, waarbij mensen voor dumpprijzen hun goederen aanbieden, waardoor de wat luxere producten waarde verliezen lijkt het effect te zijn in mijn opzicht. Wie hebben er soortgelijke omstandigheden meegemaakt in hetzelfde branche of een ander. Een lichtpuntje is dat de feestdagen voor de deur staan, en dat zou een top zomet moeten betekenen volgens het boekje. Succes iedereen met de business.
  12. Mijn verwachtingen waren in begin wel aardig hoog, aangezien een aantal dames die ik ken ook eigen zaakjes hebben die redelijk draaide in die tijden. (zo'n 2jaar geleden) Maar achteraf kom je erachter dat een A1 locatie niet is wat doorslaggevend is. Heb in beginfase niet heel veel gepland, ben binnen 1maand van 0 tot realisatie gekomen. Heb standaard wel mijn huurkosten betaald en ook de overige vaste lasten. Maar goed, ik wil graag betere fzet realiseren. Heeft er iemand enig idee hoe dit te kunnen bereiken op korte termijn zonder al te hoge kosten?
  13. Beste (mede) ondernemers, Vorig jaar ben ik een eigen kledingzaak begonnen in het centrum van een vrij bekende plaats. Omzet is vrij stabiel, ik weet ongeveer nu wel hoeveel ik binnenkrijg, dit omzet zal nooit echt sterk stijgen/dalen!!! Over de omzet ben ik tot nu toe niet echt tevreden geweest, ik betaal weliswaar mijn vaste lasten e.d, maar ik hou er niet heel veel aan over dan ik eerder had gedacht. Graag wil ik reacties van mensen die zich ook in de zelfde branche opereren of anders ook met dezelfde probleem zitten als startend ondernemer. Goed weekend allemaal,
  14. Heb zelf ook een kledingwinkel op een a1 locatie. Wat ik je wil meegeven is dat ik destijds ook met een soort gelijke probleem zat voor een bepaalde pand, ik moest €15.000 betalen, ik zou hiervoor dan het zelfde huurbedrag gaan betalen. Dit was echt een prikje.. Uiteindelijk niet gedaan, maar in jouw geval zaou ik die overweging wel maken. Maar zomaar €20k neer te leggen voor weinig, is veel kleding verkopen tegen weinig winst uiteindelijk. Heel veel s6
  15. Als zelfstandig ondernemer in de kledingbranche merk ik dat de consument weinig uit wil besteden met relatief minder economische tijden, mede mogelijk gemaak door de Media, ik HERHAAL de media is te demotiverend bezig in NL. Elke dag lees ik weer in krantenpagina's crisis dit en dat, mensen werkloos, sparen etc etc!!!!! Ik ben tegen de wet van de sterksten zullen overleven, immers elke grote is van kleins af aan begonnen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.