• 0

BTW , belasting vrije voet.

Goedemorgen,

 

Ik heb een eigen bedrijf en tot nu toe heb ik alle BTW zelf gehouden omdat ik onder de belastingvrije voet zou verdienen. Dus tot nu toe heb ik bij elke aangifte aangegeven dat ik geen BTW hoef te betalen. Nu komen er toch enkele grote opdrachten aan wat ervoor zorgt dat ik aan het einde van het jaar toch boven de belastingvrije voet uitkom.

 

Nu is mijn vraag, of ik dan de BTW van het gehele jaar in 1 keer moet betalen? Dus de berekende BTW die ik eerder gehouden heb, of ik die toch weer moet afdragen.

 

 

 

http://www.artikelpromo.nl - Artikelen plaatsen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur

Goedemorgen,

 

Ik heb een eigen bedrijf en tot nu toe heb ik alle BTW zelf gehouden omdat ik onder de belastingvrije voet zou verdienen. Dus tot nu toe heb ik bij elke aangifte aangegeven dat ik geen BTW hoef te betalen. Nu komen er toch enkele grote opdrachten aan wat ervoor zorgt dat ik aan het einde van het jaar toch boven de belastingvrije voet uitkom.

Ik hoop dat je hebt aangegeven dat het bedrag niet betaald wordt, vanwege de kleine ondernemersregeling?

Nu is mijn vraag, of ik dan de BTW van het gehele jaar in 1 keer moet betalen? Dus de berekende BTW die ik eerder gehouden heb, of ik die toch weer moet afdragen.

U dient aangifte en betaling binnen de aangegeven termijn te doen.

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur

Ja klopt, ik heb de kleine ondernemers regeling toegepast.

 

Dus u zegt dat ik de BTW die ik in vorige perioden gehouden heb niet meer hoef te betalen, ondanks dat ik in de aankomende periode boven de belastingvrije voet kom?

Nee, dat zeg ik niet. U doet aangifte, en onderdeel van die aangifte is dat u dient te beoordelen op welke wijze de KOR nog wel of niet van toepassing is. De KOR wordt beoordeeld aan de hand van de BTW verplichtingen over het hele jaar. Zie de uitleg bij de belastingdienst: folder

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.