• 0

Wie heeft een -franchise tip voor mij?

Ik ben me aan het orienteren op het starten van een bedrijf als franchisee. Ik kies voor franchisee omdat ik een career-switch wil maken na 12 jaar bankgedoe dat ik wel gezien heb. Gelukkig kan ik investeren, ik sta open voor van alles, maakt mij niet zoveel uit, maar ik wil wel dat het een redelijk inkomen oplevert, zonder dat ik 80 uur per week hoef te werken. De franchise formules die ik heb bekeken, van de inkomsten krijg ik niet echt een warm gevoel in de onderbuik. Wie heeft en paar leuke namen voor mij waar een leuk inkomen bij hoort?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 2

Er is nog nooit iemand rijk geworden zonder te werken. Dus in het begin zul je zelf ook heus wel weken van 80 uur komen aan het draaien wil jij straks met je franchise onderneming een fatsoenlijke boterham kunnen verdienen. Het is niet alleen over de "rug" van iemand anders zn naam geld verdienen. Je zult jezelf altijd nog moeten kunnen verkopen bij je klanten, en daar komt het probleem.

 

Iedereen kan hier wel goeie tips geven of franchise formules, maar voor de een werkt de ene formule beter dan de andere.

Neem bijvoorbeeld Multicopy, er zijn hier genoeg franchise nemers voor, maar niet iedere Multicopy leeft. Enige tijd geleden is in Heerlen eentje gesloten, terwijl in Maastricht weer een Multicopy zit welke wel goed loopt. Het is maar net, hoe goed verkoop jij je product, en hoe sta je erachter?

 

Als je het alleen wilt doen om makkelijk geld te verdienen, heel erg veel succes!

Er is namelijk ook kennis en ervaring vereist om je product te verkopen. Als jij altijd in de drukkers wereld hebt gezeten en je gaat nu ineens chocolade bonbons verkopen heb je vast en zeker een probleem zonder ervaring en kennis hiervan.

 

Bedenk jezelf eerst eens goed, wat vind je leuk, wat kan ik?

 

Kijk daarna eens op onderstaande website:

 

http://www.denationalefranchisegids.nl/firstfranchise/Dienstverlening.htm

Link naar reactie
  • 0
Bedenk jezelf eerst eens goed, wat vind je leuk, wat kan ik?

 

Sluit me aan bij Dave...

 

Je zegt dat je het bankwezen wel gezien hebt en nu wil switchen; wat is dan de belangrijkste reden voor deze switch? Vraag je dat ook eens af; dat geeft je wellicht ook wat meer inzicht wat je ambieert, naast het geld verdienen en de werk uren...

Of niets meer; dan heb je ook jouw antwoord.

 

Er zijn ook wel eens beurzen waar franchise concepten worden gepresenteerd; wellciht ook een goede manier om je te orienteren. Er is best veel keus en naast een succesformule (vanuit franchise concept) ligt het inderdaad ook aan de ondernemer zelf wat hij ervan maakt...

 

Succes

 

 

Link naar reactie
  • 0

Leuk Anthony, ik snap wel dat je wilt switchen. Ik heb altijd in de marketing en reclame gewerkt maar wilde graag voor mezelf. Wat maakt me niet zoveel uit als ik maar zelf de besluiten mocht nemen en echte vrijheid kan hebben. Ik heb een jaar geleden de stap genomen en eerlijk nooit spijt gehad. Of het harder werken is weet ik niet. Ik denk dat privé en werk meer 1 wordt.

 

Franchising is een slimme manier om te beginnen. Inkomsten wise zul je waarschijnlijk eerst een paar stapjes terug moeten doen. Zeker met franchising moet je vaak een behoorlijk bedrag inbrengen en is er vaak ook nog sprake van een omzet fee (wat ik btw echt bespottelijk vindt) maar uiteindelijk zul je en meer vrijheid hebben en meer geld verdienen.

 

Je betaald bijvoorbeeld al veel minder inkomstenbelasting en er zijn wel meer perks te bedenken. Maar ik vind de grootste winst het gevoel dat je krijgt bij je eigen succesvolle onderneming. Het geeft je algehele levensvreugde een flinke boost.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.