Jump to content

hans.breuker1981

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Hans
  • Last name
    Breuker
  • Company or organization name
    Zelfstandigondernemer.net
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.linkedin.com
    ww

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    Wij hebben een nieuw semi-franchise concept geïntroduceerd. Branche on-eigen zoeken wij naar commerciële partners/ ondernemers die ons geperfectioneerde concept willen starten in hun eigen stad. Het toilet hygiëne concept is een simpel concept waarbij (startende) ondernemers snel een eigen bedrijf kunnen opzetten. Wel de lusten van een franchise organisatie. Kennis, begeleiding en een sterk productassortiment maar niet de lasten als een flinke entreevergoeding, omzetfee en een dik handboek.
  • My opinion about entrepeneurship
    Wie je ook bent, als je doorzet kom je waar je zijn wilt.
  • My opinion about innovation
    Een absolute must voor elk bedrijf. Alle top bedrijven besteden veel aandacht aan innovatie. Als je denkt dat je er bent, ben je de klos.
  1. Ik denk het niet. Zolang je het maar niet alszijnde omschrijft op je gemeentelijke inschrijving. (Google en andere promotie maakt niet zoveel uit) Ik heb alleen gehoord dat je andersom wel problemen kunt krijgen. Als je geen bestemming detailhandel hebt kun je pijnlijk op je giegel gaan. Maar wie kan nou controleren of de spullen die jij opslaat niet voor detailhandel bestemd zijn. Ik zou geen slapende honden wakker maken met die verschrikkelijke bureaucratie en je focussen op je bedrijf.
  2. Al eens gedacht aan affiliate verkopen? Bijvoorbeeld van Unibet of betaald voetbalkanalen? Ik denk dat je op die manier sowieso meer geld uit je website kunt halen. Kun je die fransen niet gewoon opbellen? Vraag wat ze van plan zijn. Lijkt me toch ook wel interessant om te weten wat ze met iets willen doen waar jij hard voor hebt gewerkt!
  3. Cool product man. Ik zeg namaken die handel in China en je eigen merk maken ;)
  4. Hallo Lucas, Heel goed opgelet heb je! Daar alleen al is ondernemerschap voor nodig! Het is voor velen een droom om iets te ontdekken wat nog niet op de markt is. ik ben exact hetzelfde begonnen. Natuurlijk zijn er allerlei boeken die je kunt lezen, topics en blabla. :P Maar weet je wat ook kunt doen? Je koopt er 2 of 3. 1 laat je aan iedereen die je kent zien en vraagt wat ze er ECHT van vinden (en vraag wat ze ervoor zouden willen betalen) is leuk en leerzaam en je leert er een beetje verkopen van en je eerste gene een beetje te overwinnen. Dan zet je met die informatie (prijs) je product bijvoorbeeld op marktplaats, kijk hoeveel mensen het lezen of er geïnteresseerden zijn etc. etc. Vraag op fora of mensen het zouden kopen. En vrees niet om bekend te maken wat het product is. Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen. En als je toch bang bent dat mensen je idee zullen pikken omschrijf het dan zo ruim mogelijk binnen jouw grenzen. Succes!
  5. Bekijk het zo jismanao, als het jullie niet lukt... Dan lukt het iemand anders ook niet zo gauw... En heeft niemand een contract :) Zo simpel kan het soms zijn. Heb je al geprobeerd te videoskypen of langsgaan? Vaak helpt face 2 face contact enorm. Heb je al gevraagd wanneer het voor hen echt interessant is om een long term agreement aan te gaan? Misschien vinden ze het nog niet genoeg? Misschien kun je ook met je andere concullega's (sorry voor kriebelwoord) samen een contract aangaan voor de Benelux en er wellicht ook nog betere inkoopvoorwaarden aan verbinden of bonussen? Succes!
  6. Er is geen beter moment dan nu. Als je nu kunt starten kun je alleen maar beter (en groter) worden. Wij zijn zelf halverwege 2010 gestart en zei ook iedereen dat het een slechte tijd was. Inmiddels zijn we landelijk aan het uitrollen in een NOG slechtere tijd. Als je een goed product hebt waar vraag naar is (of gecreëerd kan worden) en je niet al teveel in hoeft te investeren; starten! :)
  7. Als het een nieuwe grote is, is het de moeite waard om zelf de bestelling af te leveren en samen met de dienstdoende verantwoordelijke de zending na te lopen. Kost iets meer tijd aan het begin maar je wint ook qua klantcontact weer extra vertrouwen. Ik zou nu ook alsnog zelf langsgaan. Vaak is het niets meer dan een vergissing en praat het face 2 face veel gemakkelijker. Vaak heb ik meegemaakt dat ik met een naar onderbuikgevoel ergens heen ging. En terugkwam met een extra verkoop. Klant blij, ik blij!
  8. Joost: ik ben het grotendeels met je eens. Ik heb ook het idee dat veel mensen 'veilig' achter de pc zitten en op die manier de deur niet uit hoeven. Maar in sommige gevallen is het natuurlijk wel een laagdrempelige manier om snel en vaak met je doelgroep (die uit zichzelf) jouw pagina hebben 'geliked'. Maar het is zeker niet voor ieder bedrijf geschikt. Je moet wel vaak wat te vertellen hebben vind ik. Bijvoorbeeld het nederlandse label topnotch doen het heel goed. Ze geven veel dingen weg, posten veel leuke linkjes en filpmjes en zijn niet TE actief maar wel aanwezig. Je ziet hun 'likes' zichtbaar stijgen. En hun reputatie wordt ook beter en vooral laagdrempeliger. Je kunt snel reageren en communiceren. Iets wat voorheen veel moeilijker was.
  9. Je 'call2action' is op zich goed. Dat mensen zich terug kunnen laten bellen. Maar laat men alleen een nummer achterlaten. De rest van de informatie komt wel. Mensen zijn druk, denken van even snel iets invullen. Ik vind het altijd rete-irritant om altijd maar weer mn gegevens in te vullen. ;D
  10. YES, wij hebben onze doelstelling ruim binnen de tijd gehaald. We hebben een nieuwe toilethygiene oplossing naar Nedeland gehaald, exclusiviteit van de fabrikant gekregen en kunnen nu op zoek naar commerciële partners. Iedereen verklaarde me voor gek toen ik mijn carrière in de reclame opgaf voor een eigen bedrijf in de toiletten. Een jaar later kan ik (gelukkig) zeggen dat ik niet gek ben ;D YES
  11. Leuk Anthony, ik snap wel dat je wilt switchen. Ik heb altijd in de marketing en reclame gewerkt maar wilde graag voor mezelf. Wat maakt me niet zoveel uit als ik maar zelf de besluiten mocht nemen en echte vrijheid kan hebben. Ik heb een jaar geleden de stap genomen en eerlijk nooit spijt gehad. Of het harder werken is weet ik niet. Ik denk dat privé en werk meer 1 wordt. Franchising is een slimme manier om te beginnen. Inkomsten wise zul je waarschijnlijk eerst een paar stapjes terug moeten doen. Zeker met franchising moet je vaak een behoorlijk bedrag inbrengen en is er vaak ook nog sprake van een omzet fee (wat ik btw echt bespottelijk vindt) maar uiteindelijk zul je en meer vrijheid hebben en meer geld verdienen. Je betaald bijvoorbeeld al veel minder inkomstenbelasting en er zijn wel meer perks te bedenken. Maar ik vind de grootste winst het gevoel dat je krijgt bij je eigen succesvolle onderneming. Het geeft je algehele levensvreugde een flinke boost.
  12. Misschien is het wel makkelijk om een bedrijf te starten vanuit je WW maar om als bedrijf je aan te melden bij de UWV vind ik echt een drama. Onpersoonlijk en typisch bureaucratisch. Wij hebben een toilethygiene businessmodelt als semi-franchise concept in de markt gezet dat -naar onze mening- een uitkomst kan zijn voor mensen die in de WW zitten. Ik probeer ertussen te komen bij de UWV maar het is erg omslachtig! Ze zien het dan als dienst 'inkopen' en je kunt er alleen maar 1 x per jaar voor inschrijven?! Heel vaag. Dus ik probeer het rechtstreeks via 'startbureau's' die (lijkt mij) toch zitten te springen om goede businessconcepten voor mensen die werkloos zijn.
  13. Ik heb zelf jaren in de reclamebranche gewerkt. Veel bureau's zijn bereid om op basis van no cure no pay mee te denken. Zij kunnen je ECHT helpen en originele invalshoeken bedenken op basis van ervaring en kunde. Bijvoorbeeld Daniel Stom van Switch2 is een aanrader . Ook zou ik zelf een echte focus aanbrengen. "Ik bied dit voor die, anders dan die met deze speciale invalshoek". In jouw geval bijvoorbeeld een veranderende wet of nieuwe mogelijkheden o.i.d Misschien een brainstorm sessie met al je collega's om te kijken of er een algemene deler is te vinden waar jullie je in onderscheiden en waar jullie klanten erg blij van worden. Prijs odnerscheiden is de makkelijkste en eigenlijk minst aansprekende en originele vorm van reclame. We (consumenten) zijn er bijna blind voor omdat iedereen het al doet. Probeer ook niet te snel op te geven een gemiddelde 'aankoop' gebeurt pas na een aanraking of 7(!) met zulke acquisitie heb je meestal een half jaar nodig voordat het begint te lopen. Geef dus nooit op.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept