Als ik als Nederlandse onderneming een produkt verkoop aan een Duitse ondernemer. Het produkt wordt rechtstreeks van de produktiefaciliteit in de VS naar Duitsland verstuurd. Wie is dan belastingplichtig voor de import BTW?
En geldt dit ook voor alle andere EU landen?
Het liefst wil ik zelf de import BTW voor mijn rekening nemen en een ICL naar Duitsland doen zodat de Duitse klant niets van doen heeft met de import.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MarcovanHouttum
MarcovanHouttum
Als ik als Nederlandse onderneming een produkt verkoop aan een Duitse ondernemer. Het produkt wordt rechtstreeks van de produktiefaciliteit in de VS naar Duitsland verstuurd. Wie is dan belastingplichtig voor de import BTW?
En geldt dit ook voor alle andere EU landen?
Het liefst wil ik zelf de import BTW voor mijn rekening nemen en een ICL naar Duitsland doen zodat de Duitse klant niets van doen heeft met de import.
Marco
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17170-btw-belastingplichtig-in-nederland-janee/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag