Zelf gemaakt of ontworpen.

Aanbevolen berichten

Het leek mij een leuk idee dat Higherlevelaars eens posten wat zij bijvoorbeeld als hobby of tijdsverdrijf hebben gemaakt. Of het een leuke versiering, verbouwing, hondehok, zelfgebouwde sloep, kunstwerk of iets anders creatiefs is maakt niet uit. Het is altijd leuk als je een mooi resultaat krijgt. Zelf heb ik vandaag als fervent modelbouwer een leuk stoomtreintje afgekregen. Vroeger waren er veel meer modelbouwers. Dat is een leuke hobby waar ik veel aan heb te danken bij het maken van allerlei prototypes.

 

Voor de geinteresseerde: De behoorlijk grote stoomlocomotief heeft een driecylinder stoommachine met cylinderdiameter 9 mm en slag 40 mm. Doordat ik 3 cylinders heb toegepast is een vliegwiel niet meer nodig. De stoomketel heeft inhoud 1,2 liter

 

Paul

stoomcutoutweb.JPG.c68faf553961def19958bf71bba421b5.JPG

Link naar reactie

Eindelijk hebben wij een nieuw stansapparaat behorende bij het Paperbind inbindsysteem af. Papier stansen en snijden is toch een vak apart, dat niet-ingewijden in de papierbewerking niet snel onder de knie krijgen. Zelf heb ik al meer snijapparaten (rolsnijders) gemaakt. Zij deden het wel, maar niet goed genoeg voor de markt. Gelukkig heeft mijn CAD-ontwerper een goed ontwerp gemaakt. Zelfs dit ontwerp moest nog een paar keer aangepast worden totdat hij het goed deed. De onderdelen hebben wij laten maken door een Nederlands fijnmechanisch bedrijf en zij pasten precies. Gelukkig bestaat er in Nederland nog zulke maakindustrie. Als prototypebouwer/productontwikkelaar moet ik er niet aan denken om tientallen keren naar een buitenlands bedrijf af te reizen voor elke aanpassing aan het ontwerp. Daarom zeg ik `Lang leve de Nederlandse maakindustrie!`

 

Paul

perforatorweb.thumb.JPG.9b2c1d3895b19d06e8040996c6a0f620.JPG

Link naar reactie

Vooruit dan, omdat je topic start zo breed is... :) Met een studie informatica en een internetbedrijf mis ik al jaren iets fysieks om te doen... Dus ben ik vorig jaar begonnen met iets waar ik op de middelbare school kennis mee heb gemaakt: schuren en schaven aan steen: http://michiel.picturepush.com/album/9902/p-Knutselhoek.html 't is er alleen al weer een tijdje niet van gekomen. En ik zoek nog steeds een beetje naar andere leuke dingen, modelbouw, meubels bouwen, elektronica, ik ben er nog niet uit... maar iets moet toch al dat virtuele gebeuren compenseren :)

Link naar reactie

Vooruit dan, omdat je topic start zo breed is... :) Met een studie informatica en een internetbedrijf mis ik al jaren iets fysieks om te doen... Dus ben ik vorig jaar begonnen met iets waar ik op de middelbare school kennis mee heb gemaakt: schuren en schaven aan steen:

 

Met je handen werken is inderdaad heel ontspannend. Het is een prettige afleiding en bezigheid, tenminste als je een werkstuk niet verprutst. In dat geval baal je wel, zeker als je dat onderdeel net voor veel geld heb laten maken.

 

Paul

Link naar reactie

Vooruit dan, omdat je topic start zo breed is... :) Met een studie informatica en een internetbedrijf mis ik al jaren iets fysieks om te doen... Dus ben ik vorig jaar begonnen met iets waar ik op de middelbare school kennis mee heb gemaakt: schuren en schaven aan steen: http://michiel.picturepush.com/album/9902/p-Knutselhoek.html 't is er alleen al weer een tijdje niet van gekomen. En ik zoek nog steeds een beetje naar andere leuke dingen, modelbouw, meubels bouwen, elektronica, ik ben er nog niet uit... maar iets moet toch al dat virtuele gebeuren compenseren :)

 

Gaaf, zag bij foto 3 (DSC 1977) al dat het een hippo zou gaan worden zonder de rest gezien te hebben. Denk dat je er dus wel degelijk gevoel voor hebt. Keep on going

Link naar reactie

Inderdaad, heel belangrijk om even iets totaal anders te doen. Tuinieren is voor mij heel lekker, heel basic groente verbouwen en met handen en voeten in de aarde. Dat maakt het hoofd weer even leeg.

 

En taarten bakken!

http://www.mijnalbum.nl/Album-HVWJLPHT-Foto's-in-Lelystad-Foto's-van-Voorwerpen-Taart.html

 

Link naar reactie

Ik heb mij de laatste weken gestort op brood bakken. Ik werd het zat om steeds dat massa-brood van de supermarkt achteloos 's middags in mijn mond te stoppen. Dit lijdt tot smaakvervlakking dus ik ben aan de slag gegaan! Mijn eerste creaties waren verschrikkelijk (planken en bakstenen) maar door veel oefenen en zoeken naar de juiste ingrediënten is het me laatst gelukt om een prachtig brood te bakken! Schitterend, op den duur 'voel' je wanneer het deeg goed is. Geen handleiding, geen marketing-plan, maar ervaring en gevoel.

 

Mijn vrouw wordt er soms gek van want ik laat de keuken in wanorde achter en ik kan ook niet iets behoorlijks koken zonder veel metalherrie op de achtergrond. Maar ik heb wel door dat je met een goed brood en pizzadeeg vele harten kan stelen!

 

Afgelopen zomer heb ik me gestort op vis roken, met wisselende resultaten, dus dat ga ik van de zomer weer proberen. Ook ga ik een varkentje slachten in de badkamer en wat biologische worsten maken... nee hoor geintje.

Link naar reactie

Louise, prachtige taarten, :) .

 

Henk, heb jij die gemaakt?

 

 

 

Mijn hobby is het verzamelen van plexiglas objecten. Vooral voor in huis.

Ik heb nog nooit iets verzameld, maar deze objecten maken me erg blij. Ik vind ze prachtig. Ik ga dan ook erg graag naar de kringloopwinkel ( gelukkig hebben we er een stuk of 7 in de buurt, ;))

 

Ook vind ik het leuk om zelf dingen te maken en te bedenken voor de inrichting.

 

En ik studeer graag. Daar ga ik straks iets mee doen voor mijn bedrijf. Ik hoop dus dat ik van mijn hobby mijn werk kan maken.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.