Ga naar inhoud

Cooperatie in oprichting, wat te doen met de gemaakte kosten?

Geplaatst:

pab

Wij hebben de statuten al een maand bij de notaris liggen ter ondertekening, maar komen er simpelweg niet aan toe (eigenlijk altijd zit er wel een lid in het buitenland). Maar we hebben al wel wat kosten en inkomsten gemaakt.

 

Kosten:

Notariskosten (800)

Hosting/designkosten (700)

promotiemateriaal (200)

Dit is allemaal een schatting, we hebben uiteraard overal de nota's van.

 

Inkomsten:

dekken de kosten ongeveer, maar staan nog in bewaring bij de adverteerders totdat we onze eigen rekening hebben.

 

De kosten zijn dus allemaal door mij voorgeschoten, maar ik vraag mij af of ik straks (of kunnen we nu al een rekening openen in naam van?) deze rechtstreeks terug kan vorderen van de cooperatie, dus dat ik dat bedrag over kan maken van de rekening van de cooperatie naar mijn rekening zonder daar belasting over te betalen.

Of kunnen deze kosten nog niet gezien worden als zijnde kosten die gemaakt zijn voor de cooperatie, aangezien de statuten nog niet ondertekend zijn?

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

Hoi Pab,

 

Aanloopkosten lopen gewoon mee in de kosten van de onderneming (coop). Dus jij claimt deze van de coop en de coop trekt ze af als kosten en vraagt evt de BTW terug op die kosten.

 

Groet

Joosyt

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.