• 0

Basis en programmatisch: jullie reacties!

EZ wil het beter gaan doen en wij verzamelen reacties van ondernemers.

Zie de bijlage (onofficiele samenvatting van het financiele instrumentarium vanuit EZ).

Graag jullie reacties!!

 

Is de scheiding basispakket en programmatisch pakket herkenbaar en logisch en voor jou als ondernemer relevant?

Hoe interpreteer je deze scheiding en ‘kun je er iets mee’?

 

Welke suggesties heb je voor de nieuwe structuur en de manier waarop het ondernemers wordt gepresenteerd?

   - suggesties voor verbetering van structuur van het bouwwerk

   - suggesties voor verbetering van samenhang tussen de modules

   - suggesties hoe makkelijker en sneller de weg te vinden binnen het bouwwerk.

 

Welke suggesties heb je verder?

   - suggesties voor een toegankelijker instrumentarium

   - suggesties voor een eenvoudiger instrumentarium

   - suggesties voor lagere aanvraagkosten

   - suggesties voor verbetering van de uitvoeringspraktijk

   - suggesties om meer vertrouwen bij ondernemers te leggen (high-trust)

Achtergronddocument_Financieel_instrumentarium_GSS.pdf

eimlogo.jpg Meer weten over MKB en ondernemerschap: http://www.ondernemerschap.nl
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

EZ wil het beter gaan doen en wij verzamelen reacties van ondernemers.

Zie de bijlage (onofficiele samenvatting van het financiele instrumentarium vanuit EZ).

Graag jullie reacties!!

 

Is de scheiding basispakket en programmatisch pakket herkenbaar en logisch en voor jou als ondernemer relevant?

Hoe interpreteer je deze scheiding en ‘kun je er iets mee’?

 

Welke suggesties heb je voor de nieuwe structuur en de manier waarop het ondernemers wordt gepresenteerd?

   - suggesties voor verbetering van structuur van het bouwwerk

   - suggesties voor verbetering van samenhang tussen de modules

   - suggesties hoe makkelijker en sneller de weg te vinden binnen het bouwwerk.

 

Welke suggesties heb je verder?

   - suggesties voor een toegankelijker instrumentarium

   - suggesties voor een eenvoudiger instrumentarium

   - suggesties voor lagere aanvraagkosten

   - suggesties voor verbetering van de uitvoeringspraktijk

   - suggesties om meer vertrouwen bij ondernemers te leggen (high-trust)

 

Ik moet helaas ook zeggen dat het me allemaal vaag overkomt.

 

Ik neem aan dat het programmatische gedeelte voornamelijk de DSM's, AKZO's en Unilever's gaat helpen. In principe kunnen die prima zonder, hoewel het geen kwaad kan om een goede band met kennisinstellingen te behouden. Goed voor de werkgelegenheid (ook voor hoger opgeleiden). In ieder geval klinkt het als enorme projecten waar het MKB niet mee gediend zal zijn.

 

 

Afijn, laat ik me concentreren op het veel interessantere basispakket.

 

De prijs voor kennisvouchers mag nog wel omlaag.

 

En persoonlijk vind ik dat "beroepsonderwijs in bedrijf" nog wel veel uitgebreider kan.

 

Waarom ook niet: "hoger en universitair onderwijs in bedrijf?". Initiatieven als de Starterslift in ZW Brabant -> zou misschien een standaard iets kunnen worden?

Waar gaat dat komen? En wanneer worden de universiteiten in dat verband eens echt aan het werk gezet?

 

Ik weet dat vooral HBO instellingen vaak wel geintereseerd zijn in leuke projectjes met bedrijven. Zo'n instelling heb ik bij de universiteiten veel minder vaak gevonden, die zijn niet zo geintereseerd in starters en het MKB, want die doen niet mee aan die enorme FP-programma´s en topinstituut achtige constructies, die vaak veel geld en publiceerbare resultaten in het laatje brengen. Stage´s, afstudeerdonderwerpen binnen de universiteit zullen dus vooral gericht zijn op het ondersteunen van onderzoek in het kader van die enorme subsidie programma´s. Het is niet helemaal verkeerd, maar het programmatische gedeelte zal dat neem ik aan alleen maar versterken?

 

 

 

 

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

...

De sessies zijn volledig soortgelijk en worden gedaan mbv groupsystems, een elektronisch vergadersysteem zodat we zoveel mogelijk individuele inputs 'vangen'. Per sessie 10 deelnemers. Er staan bij beide sessie al minimaal 7 deelnemers.

De doelgroep zijn ondernemers die op de een of andere manier ervaring hebben met het verkrijgen of niet-verkrijgen van vouchers, borgstellingen of subsidies vanuit EZ. Veelal zijn dit WBSO en PSB.

...

 

Voor mij is nog niet duidelijk waarom een ondernemer hier 5 uur (2 uur reistijd) in zou moeten steken? Voor jou als onderzoeker is het belang duidelijk, voor de opdrachtgever misschien ook, hoewel ik daar, gegeven wat je schrijft, twijfels over heb. Maar voor de deelnemers? Komt er een terugkoppeling op hun input? Wanneer? In welke vorm? Wanneer komen er concrete resultaten?

 

Dus nee, ik doe niet mee. Ik geef mijn input wel via o.a. dit forum.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

...

De sessies zijn volledig soortgelijk en worden gedaan mbv groupsystems, een elektronisch vergadersysteem zodat we zoveel mogelijk individuele inputs 'vangen'. Per sessie 10 deelnemers. Er staan bij beide sessie al minimaal 7 deelnemers.

De doelgroep zijn ondernemers die op de een of andere manier ervaring hebben met het verkrijgen of niet-verkrijgen van vouchers, borgstellingen of subsidies vanuit EZ. Veelal zijn dit WBSO en PSB.

...

 

Voor mij is nog niet duidelijk waarom een ondernemer hier 5 uur (2 uur reistijd) in zou moeten steken? Voor jou als onderzoeker is het belang duidelijk, voor de opdrachtgever misschien ook, hoewel ik daar, gegeven wat je schrijft, twijfels over heb. Maar voor de deelnemers? Komt er een terugkoppeling op hun input? Wanneer? In welke vorm? Wanneer komen er concrete resultaten?

 

Dus nee, ik doe niet mee. Ik geef mijn input wel via o.a. dit forum.

 

Ach, beetje vrijwiliggerswerk, zie het als het inzetten van je kennis en talenten ten bate van het algemeen belang :)

 

Om je voor te zijn:

Doe ik mee? Nee, niet omdat ik niet wil, maar omdat ik van mening ben dat mijn input (voor Ruben: lees "verhaal" :)) te beperkt is voor de doelstelling van de bijeenkomst. Heb nog (te) weinig ervaring om specifieke problemen/onderwerpen te kunnen benoemen, anders dan de grote lijn waar ik wel degelijk een mening over heb.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.