Aanbevolen berichten

Bij welke stap zou een wintersportvakantie in een maslow piramide passsen?

Ik zou toch zeggen dat het gaat om aanzien? Maar ik zou het niet zeker weten. Wat denken jullie?

Dit lijkt me een interessante discussie, ga los !

EDIT: Probleem opgelost bedankt.

EDIT 2: Sorry voor het verwijderen van de vraag. Ik wist niet dat dit hier verboden was.

Karma can be a bitch.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17319-vraag-piramide-maslow/
Delen op andere sites

Voor mij is het een , rond deze tijd van het jaar onluikende, lichamelijke behoefte, behoefte aan sociaal contact speelt vooral na het skieen ook mee, en vroeger nog een stukje zelfontplooiing maar da's voorbij. Wat mij betreft dus vrijwel alles uit die hele piramide van Maslow, afhankelijk van de fase in mijn leven, dus daar heb je niet zoveel aan

Daarnaast heb ik de indruk dat de schoolmeester binnenkort langskomt met het juiste antwoord.

PS. piramide en wintersport.... nu weet ik het weer: Punta Tersiva , de sneeuwpiramide in Italie :)

edit: Hardleers trouwens

Wintersport is eigenlijk wel interessant als je de Maslov piramide beschouwd.

Normaal zit er een hiërarchie in de bevrediging van behoeften. Als je te eten hebt en veilig een dak boven je hoofd hebt en weinig risico´s loopt is het volgens de piramide niet de bedoeling om voor status de onderst lagen in volledig in de steek te laten door halsbrekende toeren in barre weersomstandigheden uit te gaan halen en je vriendin er met de skileraar vandoor te zien gaan terwijl jezelf in coma ligt van het zuipen als je tenmiste de zwarte piste hebt overleefd. ;D

Ik zou toch zeggen dat het gaat om aanzien? Maar ik zou het niet zeker weten. Wat denken jullie?

Ik heb het al een tijd geleden gehad, maar op Wikipedia staat de piramide goed weergeven en kun je het ook vergelijken. Vakantie is een vrijetijdsbesteding. Ik persoonlijk zou het toekennen aan de trede waardering en erkenning. Ik vind de vakantie namelijk niet toebehoren aan de sociale contacten. Deze heb je namelijk al van te voren ontwikkeld lijkt mij.

Ik heb het al een tijd geleden gehad, maar op Wikipedia staat de piramide goed weergeven en kun je het ook vergelijken. Vakantie is een vrijetijdsbesteding. Ik persoonlijk zou het toekennen aan de trede waardering en erkenning. Ik vind de vakantie namelijk niet toebehoren aan de sociale contacten. Deze heb je namelijk al van te voren ontwikkeld lijkt mij.

Ja dat dacht ik inderdaad ook. Bedankt voor bevestiging.

Karma can be a bitch.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar