• 0

Studie Kosten overnemen van Werknemer naar ZZP

Hallo,

 

Ik heb de intentie om ZZP (Netwerk Engineer) te worden maar ik zit met nog wat vraagjes.

 

Ik heb studies gevolgd en daarvoor contracten getekend. Als ik uit dienst gaat dan moet ik dat terug betalen.

 

Kan ik dat dan als ik als ZZPer begin opvoeren bij mijn inkomen als ZZPer.

 

Als dat kan onder welke groep kan ik dit dan plaatsen:

Investeringen (omdat het investeringen zijn in mijn kennis)

of

kosten

 

Mocht het niet onder investeringen vallen wat valt dan voor een IT onder Investerings kosten omdat een ondernemer jaarlijks 2500 euro moet investeren, dat kan alleen maar bij mij door studies. Zijn mijn studies van gezamelijk 5000 euro dan voldoende voor 2 jaar ook al zijn ze afschrijfbaar in 1 jaar

 

Het zijn veel vragen maar het is me ook nog iets onduidelijk op dit gebied

 

Groetjes

Marco.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Marco,

 

Ik begrijp niet wat je bedoelt met:

 

 

Mocht het niet onder investeringen vallen wat valt dan voor een IT onder Investerings kosten omdat een ondernemer jaarlijks 2500 euro moet investeren, dat kan alleen maar bij mij door studies. Zijn mijn studies van gezamelijk 5000 euro dan voldoende voor 2 jaar ook al zijn ze afschrijfbaar in 1 jaar

 

 

Voor het overige kijk eens ophttps://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=20774

 

Link naar reactie
  • 0

Marco doelt op het aanvraagformulier VAR, waarop de vraag prijkt of je voor meer dan 2500 euro investeert.

 

Marco,

wees gerust, dat is wel een van de meest magere criteriums voor de VAR. Daar kun je ook rustig nee invullen.

 

Studiekosten zijn gewoon kosten. Kun je niet als investering activeren, maar komt ineens ten laste van de winst.

 

Terugbetaling van de studiekosten aan jouw werkgever kan als kosten in de onderneming. Wees wel bedacht op vragen van de fiscus. De studie is immers aangegaan als onderdeel van jouw loondienstverband. Kan dus zijn dat je die studiekosten in de IB aangifte moet opnemen onder studiekosten bij de persoonsgebonden aftrek. Dan heb je wel van doen met een drempel van 500 euro.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.