• 0

Bedrijf Curacao: export naar Nederland

mooi forum, handig, mijn eerste post, goed gezocht maar mijn antwoord niet kunnen vinden.

 

Ik werk bij een bedrijf op Curacao en we zijn bezig met het ontwikkelen van een gids.

Deze gaat uitkomen op de Nederlandse en Curacaose markt. Die laatste is geen probleem.

 

Om zaken te doen met een distributeur uit Nederland (waaronder Centraal Boekhuis) hebben

we een Nederlands BTW-nummer nodig.

 

Dat kan op 2 manieren. Via een bestaand nummer van iemand anders of via een eigen BTW-Nummer.

Die laatste prefereren we.

 

Vragen:

* Moeten we nu een fictieve onderneming in Nederland starten (met automatisch daarbij een BTW-nummer)?

En zo ja wat is het handigst? Stichting e.d.?

* Hoe starten we zo'n onderneming als alles in Curacao is gevestigd en niemand naar Nederland komt? ( ter bevestiging legitimatie etc)..

* Is het ook mogelijk puur een BTW-nummer aan te vragen zonder inschrijving KVK en is dit aanbevolen of juist niet?

 

 

zijn er nog meer tips? als je meer informatie van me nodig hebt zal ik dat natuurlijk geven als dat noodzakelijk is.

graag jullie ervaring en expertise...

 

alvast bedankt,

 

Rob

 

 

ps. drukken wordt verzorgt in zuid-amerika.

let op: het gaat hier om export naar nederland. ander verhaal dan import naar nederland.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste naamgenoot (Rob), volgens mij kun je gewoon zonder een Nederlanders BTW-nummer aan Nederland leveren. Het Centrale Boekhuis moet de goederen dan wel, op hun omzetbelastingaangifte, als invoer vermelden.

Succes op het mooie Curaçao, Rob

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

ik waardeer alle mogelijke oplossingen! ieders ervaring wil ik horen..

 

 

ik ga zo een mail terugsturen met de vraag of mijn CRIB-nummer ook voldoende is. dat is het OB-nummer (BTW-nummer)

op Curacao..

 

maar het liefst wil ik nog wat tips in verband met het opzetten van een "papieren" bedrijf..

moet ik dan OB- betalen in Curacao en kan ik de BTW in NL terugkrijgen?

op belastingdienst moest ik daarvoor deze formulieren invullen:

 

registratienummer nederland

verklaring ondernemerschap

originele facturen.

formulier verzoek terugave btw.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.