• 0

Waar prototype laten maken?

Hallo,

 

Wij zijn 2 startende ondernemers met een idee dat de markt van de fietsverlichting op zijn kop gaat zetten. Wij willen alleen graag een prototype laten maken, heeft iemand suggesties waar wij dit het beste kunnen doen?

 

Hopelijk heeft er iemand een goed adres!

 

Groeten,

Mo & Paul

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • -1

Hallo,

 

Er zijn vele bedrijven die een prototype kunnen maken als het product uitgedacht is en in 3D cad staat.

Wij gebruiken vaak www.materialise.com (goedkoop, goed en snel).

 

Wij begeleiden veel startende ondenemers die een product op de markt willen zetten.

Als je wil kan ik je wel wat tips geven.

 

Groetjes, Wouter (www.koningsdesign.nl)

Link naar reactie
  • 0

Bij het Fablab kunnen zij jullie goed verder helpen. Dit is een non-profit organisatie, speciaal bedoeld voor prototypebouwers, uitvinders en designers. Elk Fablab ( er zijn er meer in Nederland) kan kunststof enz. lasersnijden frezen vinyl snijden enz.

 

Het Fablab Protospace heeft bovendien een 3D Rapid prototyping machine staan voor de vervaardiging van kunststoffen 3D modellen (Z-Corp)

Bij dit Fablab hebben zij mij geweldig geholpen met het lasersnijden van PP folie. Commerciele bedrijven zeiden mij steeds dat polypropyleen folie niet laser te snijden was. Echter uittesten op het Fablab bleek dit wonderwel goed te gaan. Commerciele productie bedrijven houden niet van experimenteren en zeker niet van kleinere opdrachten. Dan geven ze dus foutieve adviezen, dat iets niet technisch mogelijk is. Ook brengen veel commerciele bedrijven veel hogere bedragen in rekening dan de Fablabs.

 

Paul Gokkel

Link naar reactie
  • 0

Indien je het ontwerp in een 3D software pakket hebt, dan kun je voor wat betreft de kunststof onderdelen inderdaad gebruik maken van 3D printen, ofwel Rapid Prototyping. Materialis is inderdaad een goede, maar er zijn er meerdere, ook in Nederland;

- Rp2

- Mareco

- amitek

 

Met het oog op geheimhouding zou ik zelf niet snel naar het Fablab stappen, maar dat is aan jullie.

 

Voor evt elektronica en assemblage zou je de rest zelf kunnen doen of gebruik kunnen maken van een modelmaker.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Kun je het zelf niet maken? Als je er maar een of twee nodig hebt is dat toch wel te doen? Ik heb tot nu toe al mijn prototypes zelf gemaakt, hooguit wat onderdelen door derden laten maken die ik zelf niet kon maken.

 

Bovendien weet ik wel iemand die het voor je kan maken, met hem heb ik in het verleden diverse dingen ontworpen en gebouwd. Stuur me ff een prive bericht of mail me op christine at christine punt nl, dan breng ik je in contact. Hij is industrieel ontwerper maar ook electrotechnicus, heeft in het verleden allerlei ingewikkelde apparaten zelf ontworpen en gebouwd, zelfs in serie gebouwd. Hij kan je zeker helpen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.