Holland Innovation 2008 - Was u erbij?

Aanbevolen berichten

Nu is mijn vraag, was u erbij?

 

Ja, ik was erbij.

 

En heeft u de stand van Entr-ID gezien / bezocht? ;D

 

Ja die heb ik gezien en heb je collega even aangesproken op het moment dat jij? in gesprek was met een andere bezoeker.

 

wat vond u ervan?

 

Wat ik er van vond ?

De afgelopen drie jaar heb ik geholpen met de opbouw van de beurs de dag voor opening, ook op de beursdag zelf had ik een soort van dubbelrol. Daardoor had ik niet altijd de rust om eens even beurs over te lopen als "bezoeker".

Dit jaar liep ik voor het eerst weer als bezoeker over de beurs.

Enkele zaken die mij opvielen, ik zag veel minder ondernemers die hier met hun product stonden, het leken dit jaar vooral de adviseurs te zijn die grote en kleine stands hadden. Bij veel stands begreep ik zelfs niet eens meer wat ze toch in godsnaam allemaal in de aanbieding hadden zo ingewikkeld waren hun presentaties. Bij mij is de behoefte om dan eens te vragen wat ze precies doen al verdwenen. Op de beursvloer zelf leek het pakkengehalte aanmerkelijk hoger dan andere jaren. Veel minder mensen met een uitvinders of ondernemers uitstraling.

De indeling van de beurs was dit jaar best geslaagd, jammer alleen dat het geluid bij het podium soms te wensen overliet maar dat ligt ongetwijfeld ook aan het karakter van de beurshal.

Verder vond ik het jammer dat de Rabo er niet stond om de Herman Wijffelsprijs uit te reiken, ook dat levert vaak een flink aantal standjes op met leuke ideeen/vindingen. Geen echt grote stands dit jaar, de indeling bestond uit twee ype standaard beursstands die het allemaal ..........een beetje standaard maken.

 

Verder nog wat handjes geschud met andere HL deelnemers.

Ow volgens mij stond Paulgo er ook met een stand.

Link naar reactie

Ja ik stond er met drie van mijn uitvindingen. Voor één van de producten de Paperbind waren al drie geinteresseerde investeerders. Dan blijkt er dat de kantoorartikelenbranche zo'n specifieke sector te zijn dat je nooit met een innovatie lukraak naar een winkelketen moet gaan. Sommige winkelketens staan pas open voor een nieuw product nadat dit succesvol door anderen op de markt is gebracht. ( Volgers en geen Initiators) Bovendien is een milieuvriendelijk product, met minder materiaalverbruik minder aantrekkelijk voor de retailer, want die maakt zijn winst vooral uit de verbruiksartikelen.

 

Zelf ben ik meer de technische man en door omstandigheden konden mijn commerciele zakenpartners niet de hele dag de stand bemannen. Gevolg erg pijnlijke voeten van de hele dag staan. Die stonden de hele nacht in "brand"( Zelf ben ik daarom arbeidsongeschikt) Verder had ik zelf nog meer andere stands willen bezoeken + lezingen bijwonen.

Verder vonden veel mensen mij RapidPrototyping software Dimensor erg interessant. Maar laten zij die ook kopen ipv alleen maar samples en folders meenemen.

 

Tenslotte had ik een interessant gesprek met Erland Bakkers, industrieel ontwerper en jurylid van het Beste Idee van Nederland. Hij kwam met goede erg adviezen.

 

Paul Gokkel

Link naar reactie

 

 

 

 

Ja die heb ik gezien en heb je collega even aangesproken op het moment dat jij? in gesprek was met een andere bezoeker.

 

 

oww dat was waar ook, wat zonde dat we niet even contact hebben kunnen leggen..

Ik was inderdaad druk in gesprek, het was een zeer leerzame beurs en we hebben heel veel positieve reacties gehad van investeerders en succesvolle zakenmensen.

 

 

 

Link naar reactie

Ik was er ook bij. Voor het eerst niet als (mede)organisator, maar als standhouder. Ik moet zeggen, ik had daar geen enkele moeite mee. Mooie plek (dank je Rembert) ik vond het ook een goede beurs. Wij kwamen er voor de investeerders. We hebben er veel gesproken en er was veel interesse in onze propositie, dus ons doel is bereikt.

 

Ik moet zeggen dat we de laatste tijd aan wel meer evenementen meegedaan hebben, waaronder de EBAN conferentie in Arnhem en nog wat buitenlandse evenementen met investeerders en VC's, echter nergens hebben we zoveel respons en resultaat geboekt. Chapeau. Ook voor mijn oude vriend Ben, die al die investeerders er maar mooi naar toe sleept.

 

Misschien hadden er wat meer ondernemers bij kunnen zijn. Degene die niet geweest zijn hebben naar mijn mening een kans gemist. Maar ja, het is niet gratis hè.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

uiteraard was ik er ook, als bezoeker. ik vond het een erg goed evenement, veel bekenden gesproken, veel nieuwe contacten opgedaan, veel mensen aan elkaar gekoppeld. het format trekt een grappige mix mensen aan, waardoor er een prima en energieke sfeer hing. volgend jaar weer!

 

een aanrader voor HL-leden!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.