Ik heb een contract met een duitse bedrijf voor het verkrijgen van de voorbereiding documenten voor de verbouwing van een fabriek in Roemenië. Er zijn 3 betaling milestones in onze contract vastgesteld. Ik heb een probleem bij de tweede betaling milestone.
Deze milestone omvat verschillende punten. Wij hebben alle punten voldaan met uitzondering van een waarvan de klant zei dat hij heeft het niet meer nodig. Maar nu zegt de klant dat hij het waarschijnlijk wel nodig heeft . Het probleem is dat ik klaar ben met de werkzaamheden voor de tweede milestone, maar de klant heeft nog niet besloten of hij de ontbrekende punt wel of niet meer wilt hebben.
Het grote probleem is dat wij met ons werk moeten doorgaan- volgens het tijdschema. Het ontbrekende punt uit de tweede milestone heeft geen invloed op ons werk; we kunnen verder gaan, maar in de tussentijd worden we niet betaald.
De tweede milestone bevat 60% van onze contractuele prijs, dus uiteraard ben ik erg bang dat hij de 60% betaling niet volledig of uiteindelijk helemaal niet zou betalen.
Wat kan ik doen? Ik heb al de correspondentie voor dit project bewaard en ik kan gemakkelijk aantonen dat mijn klant de betaling aan het uitstellen is (dat is wat ik vermoed), maar volgens onze contract heeft hij het recht om te beoordelen of onze werk goed of slecht is ...
Ik wil hem niet aanklagen, ik wil dit op een vriendelijke manier oplossen. Nog belangrijker: ik wil er zeker van zijn dat ik de onderhandelde prijs inderdaad krijg...
Olimpia
Olimpia
Ik heb een contract met een duitse bedrijf voor het verkrijgen van de voorbereiding documenten voor de verbouwing van een fabriek in Roemenië. Er zijn 3 betaling milestones in onze contract vastgesteld. Ik heb een probleem bij de tweede betaling milestone.
Deze milestone omvat verschillende punten. Wij hebben alle punten voldaan met uitzondering van een waarvan de klant zei dat hij heeft het niet meer nodig. Maar nu zegt de klant dat hij het waarschijnlijk wel nodig heeft . Het probleem is dat ik klaar ben met de werkzaamheden voor de tweede milestone, maar de klant heeft nog niet besloten of hij de ontbrekende punt wel of niet meer wilt hebben.
Het grote probleem is dat wij met ons werk moeten doorgaan- volgens het tijdschema. Het ontbrekende punt uit de tweede milestone heeft geen invloed op ons werk; we kunnen verder gaan, maar in de tussentijd worden we niet betaald.
De tweede milestone bevat 60% van onze contractuele prijs, dus uiteraard ben ik erg bang dat hij de 60% betaling niet volledig of uiteindelijk helemaal niet zou betalen.
Wat kan ik doen? Ik heb al de correspondentie voor dit project bewaard en ik kan gemakkelijk aantonen dat mijn klant de betaling aan het uitstellen is (dat is wat ik vermoed), maar volgens onze contract heeft hij het recht om te beoordelen of onze werk goed of slecht is ...
Ik wil hem niet aanklagen, ik wil dit op een vriendelijke manier oplossen. Nog belangrijker: ik wil er zeker van zijn dat ik de onderhandelde prijs inderdaad krijg...
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag