• 0

financiering B&B

Ik wil samen met mijn partner een mooi pand kopen en daar bedrijfsmatig een B&B in exploiteren. Het pand vereist externe financiering van 1 mln, eigen vermogen hebben we 0,4 mln euro (totaal 1,4). De resultaten uit de B&B zijn positief en dekken de rentekosten makkelijk, na aftrek van alle kosten blijft er ongeveer 30.000 euro over. Heeft iemand tips hoe wij dit kunnen financieren? Het pand wordt meer waard, dus daar zit geen risico, ook brengen we veel ev in, de exploitatie is positief, moet toch te financieren zijn?

Gaarne tips.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zijn er ook looninkomsten die binnenkomen of moet het hele feestje (inclusief levensonderhoud) uit de opbrengsten van de B&B komen?

 

In feite gaat het hier om de aankoop van een relatief duur stuk onroerend goed waarin een bedrijf gedraaid wordt met een relatief lage opbrengst en lage cashflow. Als dat enkel met de opbrengsten van die B&B gefinancierd moet worden lijkt mij dat in de huidige situatie geen inkoppertje. Normaal kom je uit op een hypotheek of een lid van Friend-Fool-Family-club, voor een investeerder is het niet interessant.

 

Link naar reactie
  • 0

mmm, beetje verkeerd moment om nu ergens een "pee-elletje" af te sluiten voor een miljoen.

Banken zijn sowieso al huivering en al helemaal in de hotellerie. Vele projecten worden vertraagd omdat financieringen niet meer rondkomen.

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

De investering lijkt mij niet in verhouding tot de uiteindelijke opbrengsten. Een B&B levert niet direct goudgeld op. Je hebt dan weliswaar een duur pand maar zo gegarandeerd is die waarde ook weer niet als je beginaanschaf al zo groot is.

 

Waarom maak je niet gebruik van de huidige markt en koop juist een veel goedkoper pand? Ga dat verbouwen en op die manier opwaarderen. Meer werk maar minder risico. Je hebt dan minder financiering nodig t.o.v. het bedrag dat je zelf in kan leggen.

Heb je ervaring in de horeca? Het viel mij op bij een tv-programma zoals "Ik vertrek" dat mensen blijkbaar vaak een hotel/ toeristisch bedrijf beginnen zonder enige ervaring in die branche.

 

www.deblijeekster.nl * www.edelsteenkralen.nl * www.steinperlenwelt.de

Link naar reactie
  • 0

Met een goed plan moeten er ook mogelijheden zijn voor de financiering van het B&B. Kom je ´dekkingswaarde´ tekort dan kun je altijd nog een beroep doen op de door de staat gegarandeerde BBMKB regeling. Banken zijn juist huiverig als je zelf gaat verbouwen en het kostenplaatje vooraf niet duidelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Beste JacUrs,

 

ik lees een financieringsbehoefte, maar geen enkele verwachting omtrent exploitatie (opbrengsten/kosten)...ja, behalve dat er 30k overblijft.

 

Hoe zijn jullie zo zeker over de opbrengsten en kosten?

Waarom kan het onroerend goed niet minder waard worden?

 

400k op de spaarrekening of als termijndeposito wegzetten, brengt momenteel al 20/25k op.

 

Met vriendelijke groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een goed gesprek met de bank lijkt op zijn plaats. Wat voor mogelijkheden zijn er voor hypothecaire financiering. Wat kan er daarnaast aan BBMKB gedaan worden en hoevell moet je dan nog zelf inbrengen. B&B zijn niet erg geliefd bij de banken omdat er heel veel geld in het OG gaat en er niet veel cashflow gegenereerd wordt voor inkomen, rente en aflossing. Een bijkmend probleem is dat de meeste B&B's gerund worden door hobbyisten.

 

Laat zien dat jullie professioneel zijn. Verdiep je in de materie en kom met een goed voorstel, waaruit blijkt dat je weet waar de bankiers/investeerders mee zitten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.