• 0

IB2007: passiva en activa sluitend krijgen lukt niet

Hallo,

 

 

Ik ben Joke en heb tot 1 augustus een eigen bedrijfje gehad. Het vervelende is dat ik mot heb met m'n boekhouder en hij mijn ib aangifte 2007 en jaarafsluiting niet wil afmaken.

Ik ben dus maar zelf aan de slag gegaan, maar zoals zovele kom ik er niet aan uit.

 

Het probleem zit 'm in het volgende:

 

Ik krijg de activa en passiva op de aangifte ib 2007 niet sluitend. Kan iemand me hier een beetje wegwijs in maken??

 

Ik hoop op een fijne reactie.

 

 

Groeten

 

Joke

pas op je dondertje, want je zieltje zit erin.....!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Joke,

 

in ieder geval welkom. Je zult de komende uren vast en zeker goede reacties krijgen. Succes daarmee !

 

Het vervelende is dat ik mot heb met m'n boekhouder en hij mijn ib aangifte 2007 en jaarafsluiting niet wil afmaken.

 

En ook hier : welkom bij de club, zou ik willen zeggen.... :P ;)

 

Groet

Link naar reactie
  • 0

djoolster,

 

Ben je gestopt? If so, dan verdient je bedrijf wellicht het predicaat "bedrijfje", maar velen hier vinden dat ze een BEDRIJF hebben, en dat "bedrijfjes" in Madurodam zitten.

 

Ik denk dat velen bereid zijn je te helpen, doch dat kunnen ze slechts als je hier cijfers geeft. Geef dus op hoever de boekhouder is gekomen, maar bedenk wel dat de fiscus meeluistert (an sich geen ramp).

 

Karel

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Karel,

 

Bedankt voor je reactie. Ik zal even wat uitleg geven. In 2006 ben ik, met behulp van Bbz regeling en reintegratie uwv de trotse eigenaresse geworden van een aquarium- terrarium speciaalzaak. Geen flutbedrijfje dus, een echte zaak waar kennis en doorzettingsvermogen voor nodig is. Je vindt me dus niet in Madurodam !!!!

 

Echter, door tegenvallende financiele resultaten heb ik helaas miv augustus dit jaar de sleutel om moeten draaien,......ik vang nu visjes uit bij een groothandel......( baal baal)

 

Ik heb gepoogd de aangifte ib in te vullen maar blijf hangen op een verschil tussen activa en pasiva.

 

Hoe kan ik dit oplossen?? waar moet ik het zoeken??

 

 

Eventueel kan ik je in een pm wel wat meer gegevens verstrekken. Laat het me ajb even weten.

 

Groeten

Joke

 

 

 

pas op je dondertje, want je zieltje zit erin.....!

Link naar reactie
  • 0

hoi Karel,

 

 

Bedankt voor je begrip en hulpzaamheid.

 

Ik zal je morgen de cijfers pm'en, nu moet ik helaas m'n bed opzoeken. Ik moet morgen om 7 uur beginnen.....'t is niet anders, ben geen onderneemster meer.hihihihihi

 

Je hoort van me.

 

alvast bedankt.

 

Gr.

Joke

pas op je dondertje, want je zieltje zit erin.....!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joke

 

Even een simpele cursus balans.

 

Actief = bezit

Passief = eigen vermogen en schulden.

 

Veelal zit het verschil in dat eigen vermogen. Zie het zo. Actief staan al jouw bezittingen. Passief de schulden. Het saldo van beiden is jouw eigen vermogen (passief, want het eigen vermogen kan positief of negatief zijn). De stand van het eigen vermogen (EV) bepaal je als volgt:

 

stand EV begin jaar: 1.000

Bij: winst of Af verlies: -/- 2.000 (dus verlies volgens de winst en verliesrekening)

Af: prive opnames: -/- 3.000

 

Stand EV eind jaar: -/- 4.000

 

Zoals Karel al aangeeft, is het zonder cijfers niet te beoordelen waar het verschil in zit. Plaats desnoods fictieve cijfers hier mits je die terug kunt rederneren naar de werkelijke cijfers en dan zien wij wel wat er aan schort.

 

Groet

Joost

 

Waar je tegenaan loopt is waarschijnlijk de aansluiting met de W&V.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Joke,

 

Joost/Denarius geeft hier een goed/BETER idee! Om het voor jezelf simpeler te maken: geef hier je echte cijfers vermenig vuldigd met een factor (2, 3, 3,5, Pi=3,14) - een factor die jij alleen kent - zodat je achteraf geen vergissing kunt maken (als je hem correct hebt ontfactord). Dan weet je zeker dat dan meer aandacht krijgt, dan van mij alleen. Bovendien krijg je wellicht als - addagio - nog fiscale adviezen ook. Ik kan omgaan met balansen, maar fiscaal ben ik geen ster.

 

Karel

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.