• 0

Verzekering optijd opzeggen

Hallo Mensen,

 

Ik heb bedrijfsauto's. Nu is daar in 1 maand tijd 2 keer schade meegereden. Het nieuwe premie bedrag was echter al bepaald en loopt tot volgend jaar oktober 2009. Daarna ga ik een aantal stappen terug door de gemaakte schades waardoor ik in me premie omhoog ga. Ik kan deze verzekering nu toch gewoon volgend jaar augustus opzeggen ;D ?

 

Gr

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Ik heb bedrijfsauto's. Nu is daar in 1 maand tijd 2 keer schade meegereden. Het nieuwe premie bedrag was echter al bepaald en loopt tot volgend jaar oktober 2009. Daarna ga ik een aantal stappen terug door de gemaakte schades waardoor ik in me premie omhoog ga. Ik kan deze verzekering nu toch gewoon volgend jaar augustus opzeggen ?

 

Ja dat kun je, maar nee daar zul je m.i. niet veel mee opschieten, en wel om de volgende redenen:

 

[*]je zult ze toch weer ergens moeten verzekeren en daar speelt schadebeeld een grote rol bij acceptatie en premie

[*]Om creatief geknutsel met schades en schadevrije jaren te voorkomen registreren verzekeraars in Nederland de schadevrije jaren al enige tijd in een centrale database.

[*]Op ieder aanvraagformulier wordt de vraag gesteld of er de laatste jaren schadevrij is gereden. Het niet vermelden van schades is verzwijging en levert verlies van rechten bij eventuele schade op (waarbij ook WAM-schade op de eigenaar zelf verhaald zal worden

 

Er zijn gelukkig wel wat legitieme(re) manieren om premiestijging te beperken:

 

[*]bereken (of laat door je/een adviseur berekenen) of het niet verstandiger is 1 of beide schades voor eigen rekening te nemen om aldus fors no claim verlies te voorkomen. Meestal zijn de gevolgen bij 1 schade beperkt, bij 2 schades ga je gelijk rap omlaag of zelfs de malus in.

[*]speel open kaart en vraag offertes aan. Sommige maatschappijen willen echt incidentele schade door de vingers zien en rekenen een hogere korting / instaptrede

[*]verschuif - altijd in overleg met en na toestemming van de verzekeraar - schadevrije jaren/no claim korting binnen het wagenpark: de hoogste korting bij de duurste auto's, de laagste korting bij de goedkoopste

[*]overweeg in de toekomst no claim beschermers. Dan val je bij 1 schade niet terug in no claim. Ik persoonlijk vind het een belachelijke uitvinding die nergens op slaat (*)... maar steeds meer verzekeraars bieden het aan, ook voor bedrijfswagens

 

(*)= laatst op de radio een commercial gehoord van, ik dacht, FTBO (die kerel van Normaal). Dat ie bij een schade onmiddellijk minder "no claim"-korting kreeg. "Kan dan nou niet anders?" Toen brak wel even mijn klomp ja. Een NO claim korting die daalt als je claimt..goh... :P

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
en als je nou van eigenaar veranderd ?

Bij verandering van eigenaar is een autobverzekering in principe tussentijds opzegbaar ivm einde verzekerd belang.

Maar de auto overschrijven naar prive en weer terug of verschuiven naar een ander bedrijf van dezelfde eigenaar tovert uiteraard niet je schadeverleden weg. Ik krijg een beetje de indruk dat dat de achtergrond van jouw vraag is.

 

Ik raad dit soort "trucs" ten sterkste af: enerzijds uit moraliteit. anderzijds omdat je alleen jezelf aan het foppen bent: het gaat namelijk net zo lang goed tot het fout gaat. Rij je een keer een echt grote schade en gaat een verzekeraar verder pluizen dan kan je voor erg vervelende en kostbare verrassingen komen te staan.

 

Ik kan me uit mijn Pon-tijd nog een schade herinneren waarbij de auto was overgeschreven van de ene naar de andere broer/ omdat broer 1 (de feitelijke vaste bestuurder) te veel schade reed. Na een Totall loss met forse zaak- en letselschade bij tegenpartij voelde verzekeraar nattigheid en stelde een nader onderzoek in: uiteindelijk werd niet alleen de cascoschade (ruim EUR 50.000,-) niet vergoed, maar werd ook gedreigd de forse WA schade op de verzekerde (broer 2 dus!) te verhalen vanwege verzwijging op het aanvraagformulier.

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Nou goed, je zoekt toch naar de mogelijkheden ;D Tis namelijk niet fijn als je als startende ondernemer mensen in dienst heb die continue schade rijden. Maar goed je verhaal is duidelijk, je schiet er uiteindelijk helemaal niets meer op en het kan zelfs nog erger worden.

 

Bedankt !

 

Gr Ruben

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.