• 0

voorfinancieren van pc onderdelen

Goede avond allemaal,

 

Ik heb een vraagje eigenlijk hoe ik dit het beste op kan lossen.

 

M'n bedrijfje is nu redelijk aan het beginnen, vrijdag KVK regelen en dan heb ik officieel een bedrijf in de computers & internet services (zoals velen ;) )

 

Maargoed ik zit eigenlijk met dit probleemje. Ik kan een hoop wat ik nodig heb zelf investeren en met wat mensen die erin investeren, maar ik zit nog met het probleem dat als een klant komt voor een nieuwe pc ik deze moet gaan assembleren.

 

Ik zal dus de producten die de klant in de pc wilt hebben moeten gaan inkopen, en dus voorfinancieren.

 

Nouja een beetje computer is zo 1200 euro inkoop, maar waar haal ik dat geld vandaan.. Ik kan moeilijk de klant al 1200 euro van te voren laten betalen, en achteraf nog eens de winstmarges..

 

Doet de bank hieraan? Dat je voor maximaal een maand wat geld leent wat na een maand direct in 1 keer kan worden terug betaald? Familie van mij is nog even geen optie (1200 euro is, ookal ben je het maar een maand kwijt, toch geen klein bedragje om even te lenen..)

 

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

 

Vraagje 2, die eigenlijk meer met belasting te maken heeft en dus niet in dit forum hoort:

 

Ik heb vrijdag waarschijnlijk m'n KVK, maar ik heb afgelopen weken al inkopen gedaan en van de week al een verkoop. Kan (of zelfs moet) ik dit straks alsnog opgeven aan de belasting? (BTW enzo..)

 

Alvast bedankt voor de reacties

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Persoonlijk heb ik hele vervelende ervaringen met per post/courier versturen van PC's... In de paar (5) keren dat ik dit gedaan heb, heb ik 3x met defecten te maken gehad, waarvan ik 1x zelfs het sterke vermoeden heb dat de doos bij de vervoerder open gehaald is en de computer losgehaald is (en verkeerd weer in elkaar gezet!)...

 

Contant bij afleveren lijkt mij een betere optie ;-)

 

Wellicht kun je overwegen om creditcards te accepteren, zodat je klant 100% vooruit per creditcard betaalt... dan heeft hij ook enige zekerheid. Overigens zul je hem dan wel moeten laten tekenen voor het leveren van de goederen (of dit op een andere manier kunnen bewijzen)...

 

Of brengen creditcard ontvangsten risico's met zich mee waar ik niets van weet (als de klant de transactie ontkent en zijn creditcard niet wil voldoen...)??

 

Groetjes,

 

Marcel

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Je ziet ook steeds vaker proffie verkopers via ebay en dergelijke. Kan je gemakkelijk met paypal achtige dingen je verkopen doen.

 

Je userrating geeft je toekomstige klanten een idee over hoe goed je bent, dat kan angst met vooruitbetalen weer weghalen. Zou dat wat kunnen zijn?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Het valt mij op dat niemand even meld dat je particulieren niet zomaar alles vooruit mag laten betalen. Je mag om een aanbetaling vragen maar niet meer dan x% van het bedrag. Ik lever gelukkig niet aan particulieren :-* dus ik zou niet weten welk percentage dat is.

 

Daarnaast zul je een flink bedrag nodig hebben voor het bouwen van PC's, dus als je al problemen hebt met 1 PC te financieren ga dan eens met de bank praten. Houdt dan ook rekening met kapotte producten (Je koopt een Moederbord, verkoopt het aan de klant, het werkt niet, wat dan? Terugsturen en wachten totdat je leverancier het wil vervangen, (+/- 1 maand) => klant boos. Nieuw bord meegeven (heb je het liggen?) of geld terug? beide betekend dat je ongeveer een maand mag wachten totdat het bord door de leverancier gecrediteerd wordt.)

Een ander punt, stel je bedrijf groeit.... Week 1 je verkoopt 1 PC, week 5, je verkoopt 5 PC's Je zult dan steeds meer moeten voorfinancieren. Hoeveel geld je ook laat vooruit betalen, je zult moeten investeren. Dus schrijf dat businessplan en ga eens gezellig bij de bank kletsen.

Ze zullen je in ieder geval vertellen wat zij van je plan vinden en als zij er geen geld willen instoppen, waarom jij zelf dan wel? En als ze het wel met je zien zitten, weet je zeker dat je geen luchtkasteel aan het bouwen bent en je hebt je financiering van de grond.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.