• 0

Geven van geschenken, kertcado's aan relaties.

Geven van geschenken, kertcado's aan relaties.

 

Hoe hier mee om te gaan. Stel: ik heb bij mijn huidige klant 10 personen zitten (deze zijn zowel in vaste dienst bij de klant waar ik zit als dat er externe mensen zitten bij deze klant (ook zzp'ers)).

 

Ik wil al deze 10 personen een geschenk geven ter waarde van 50 euro (dus totaal 500 euro). Mag ik nu elk geschenk los zien als een geschenk aan relatie en dus 100% als kosten schrijven omdat het onder de 77 euro is per geschenk?

 

Stel dat ik bovenstaande ook bij potentiële klanten doe en bij ex-klanten waar ik momenteel geen opdracht heb? Gaat de belasting hier moeilijk over doen of wordt dit gezien als marketingkosten of iets dergelijks (dus geschenken gevn bijvoorbeeld).

 

Als geschenken zit ik te denk aan flessen wijn/wishkey en bordspellen.

Ik ben een eenmanszaak.

 

Alvast bedankt voor het antwoord.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt die geschenken dus gewoon zien als een marketingactie.

 

MIsschien is het wel even handig om van tevoren na te gaan of jouw klant regels heeft met betrekking tot het ontvangen van geschenken, sommige bedrijven hanteren vrij strikte regels en het zou zonde zijn als jouw relatiegeschenk daardoor niet goed terecht zou komen (of zelfs voor wat onrust zou zorgen doordat de personeelsleden ze af moeten staan).

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

De 70 euro geschenkenvrijstelling geldt alleen voor de Loonbelasting. Daar heb je als EMZ niets mee van doen. De geschenken zijn gewoon als bedrijfslast (representatie) aftrekbaar.

 

Ik heb zelf begrepen dat er wel een maximum van 227 euro per relatie is. Als de belastingdienst het gehele bedrijf als relatie ziet dan komt de vraagsteller met de 500 euro boven die 227 euro uit.

 

Het Besluit Uitsluiting Aftrek van voor belasting (BUA) regelt het verrekenen van BTW voor goederen en diensten voor personeel en zakenrelaties met een consumptief karakter. Tot over een bedrag van in totaal 227 euro (exclusief BTW per personeelslid of relatie per jaar) kan de BTW wel worden verrekend.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.