• 0

Welke kleur bij welke type ondernemer?

Gast Verwijderd account

beste,

 

vinden jullie de kleur rood bij startende ondernemers passen of zullen jullie voor een andere kleur kiezen?

 

alvast bedankt

 

groet,

danny

cid_4CB90511-8131-44F5-9D33-316CD1F9AC81.thumb.jpg.68b51f18271303bd26f813e0f425f9f9.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou ook voor rood (of oranje) gaan. Hierbij betekenissen van die kleuren (waarbij ik me aardig kan vinden):

Rood

   Dynamic   

   Vital   

   Romantic   

   Commanding   

   Alert   

   Rebellious   

   Complementary   

   Joyful   

   Visible   

   Hot   

   Fun   

      

Oranje

   Helpful   

   Burning   

   Cozy   

   Abundant   

   Warning   

   Flaverful   

   Festive   

   Active   

   Excited   

   Communicative   

   Inspiring   

 

Link naar reactie
  • 0

denk niet dat het de bedoeling is dat je het zo post.. maar daar ga ik niet over.

 

heb even gegoogled. Misschien kun je er iets mee.

 

De primaire kleuren hebben elk een eigen betekenis. Die betekenis is door de eeuwen heen hetzelfde gebleven en geldt voor iedereen.

 

Rood

 

Wat komt het eerst bij je op als je aan de kleur rood denkt? Vuur, liefde, agressie en brandweer. Kortom, aanwezigheid. Wil je de aandacht, ga dan gekleed in rood. Een volledig rood mantelpakje is misschien wat overdreven. Subtieler is het wanneer je een rode sjaal, of een topje draagt.

Als iedereen rood draagt, is het effect van aanwezigheid natuurlijk verdwenen. Dit gebeurde tijdens de inauguratie van Bill Clinton. Alle vrouwen achter hem droegen een rood mantelpakje. Behalve Hillary Clinton. Zij droeg knalblauw en daarmee viel zij het meest op.

 

Blauw

 

Blauw is de kleur van betrouwbaarheid. Het is een prima kleur om in te solliciteren. Marineblauw staat iedereen. Ben je donker van haar en huidskleur, dan kun je ook donker blauw (tegen zwart aan) dragen. Voor blonde mensen is RAF-blauw een goede kleur.

 

Groen

 

Milieu, kalmte, rust. Dat is de betekenis van groen. Ga je bij Greenpeace of een andere milieuorganisatie solliciteren, dan maak je een goede kans met iets groens in je kleding. De gemengde kleur Aqua (blauw-groen) is een chique kleur die kalmte en rust uitstraalt. Aqua of petrol en is eigenlijk de enige kleur die door iedereen gedragen kan worden; je huid ziet er gaver en egaler uit - werkt ook voor je billen als je in badpak of bikini bent.

 

Geel

 

Geel is de kleur van ‘opletten’. Het is de tegengestelde kleur van blauw. Wanneer je blauwe ogen hebt waar je de nadruk op wilt leggen, trek dan iets geels aan en je oog zoekt automatisch naar blauw... Dit is trouwens een interessant fenomeen; je oog zoekt altijd de tegenovergestelde kleur op. Ook al weet jij niet bewust te vertellen welke kleuren in het kleurenwiel naast of tegenover elkaar zitten, je oog weet het feilloos te vinden. Hier kun je gebruik van maken...

 

In Azië heeft geel een keizerlijke betekenis.

 

Zwart

 

Zwart is, net als wit, een religieuze kleur. De kleur van de rouw. Maar het heeft ook een rebelse betekenis. Ooit een Hells Angel met een roze leren jack gezien? Dat komt niet stoer over!

 

Toch staat een hoop mensen de kleur zwart niet (zoals blondines). Draag nooit een pak geheel in het zwart. Als je het combineert met een andere kleur, haal je de heftigheid ervan af en maak je het sprankelender.

 

Wit

 

Reinheid, trouw, maar ook rouw is de religieuze betekenis van wit. Echt blanke mensen staat wit niet, daarom zijn trouwjurken in offwhite, crèmekleur of ivoor beter (zie voor meer informatie blond haar).

 

 

 

hier staat nog meer; http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleur

 

hier zie je ook de negatieve aspecten die elke kleur met zich meebrengt

Link naar reactie
  • 0

De kleur rood is prima. Maar ik lees dat je tekst heel erg blauw is. En dat kan dus niet.

 

Kies je voor een kleur dan moet je weten wat dat teweeg brengt bij de bezoeker (zie de reacties hierboven) en vervolgens alles in die lijn voorzetten. Nu is de tekst die ik op je plaatje lees heel archaïsch, met een hoofdletter u bijvoorbeeld, en wat truttig in de toonzetting. Dat geeft een vreemd, onbehaaglijk gevoel: er klopt iets niet, de congruentie is zoek.

 

Je vraag is wat voor een startende ondernemer een goed kleur is. Dat is een vraag waar je onmogelijk antwoord op kunt geven. Hangt er helemaal vanaf wie die starter is. Zelf heb ik ook een website die zich op starters richt en ik heb gekozen voor veiligheid: wit, zwart en blauw.

 

Volgens mij is het belangrijkste dat vorm, kleur, taal en aanbod bij elkaar passen. En of het dan rood is, of blauw, of groen... Rood past bij sommige starters heel goed, maar bij andere totaal niet. Maak een keuze zou ik zeggen en voer die consequent door.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.