• 0

Berekenen maximale economische afstand

Beste allemaal,

 

Mijn vraag betreft een onderdeel van een feasibility study die ik in het kader van mijn studie dien uit te voeren.

 

De situatie is als volgt:

Het bedrijf waarvoor ik deze opdracht uitvoer heeft de ambitie om naast Nederland ook de Duitse markt te gaan bedienen.

 

Hierbij stuit ik op het volgende probleem:

Het betreft een meubelbedrijf met een distributiecentrum in het midden van Nederland dat met eigen auto's en chauffeurs meubels bezorgt bij haar klanten. Mijn boerenverstand zegt mij dat het niet economisch is om vanuit dit distributiecentrum ook de Duitse klanten in bijvoorbeeld de omgeving van Düseldorf te bedienen omdat de afstanden en reistijd te groot zijn.

 

Mijn vraag is hoe ik dit met behulp van cijfers kan aantonen en vervolgens dan de beste oplossing is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het kan best zijn dat vanuit Nederland leveren, in eerste instantie, beter en goedkoper is dan een tweede distributiecentrum in Duitsland te starten. Zelfs in tweede instantie lijkt het me goedkoper om de goederen via een bestaande transporteur (via overslag) te bezorgen voor je de juiste "kritische massa" hebt om een DC in Duitsland te starten.

 

Maar hier gaat zo een slotje op lijk me.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.