Ik ben een grafisch ontwerper/webdesigner die sinds kort met een vriend van me een Vof ben aangegaan. Na hem jaren de kneepjes van de vak te leren hebben we besloten om samen een bedrijf te beginnen waarbij ik hem op de achtergrond bijsta wanneer het complex word. Omdat ik zelf fulltime bij een bureau werk kan ik me maar 20 uur per week inzetten voor het bedrijf en is het de bedoeling dat ik op een gegeven moment fulltime ken inzetten voor mijn eigen bedrijf. we zijn bepakt met een gehele huistijl, portfolio, webpromo en bedrijfsplan om op de achtergrond een klantenbestand te kunnen opbouwen.
Het probleem is alleen, we weten niet hoe we een eerlijke verdeling kunnen bepalen binnen het bedrijf en willen graag van suggesties horen van medeondernemers.
er zijn een aantal zaken die spelen:
1:: ik werk nu al fulltime voor een webbureau en kan me maar 20 uur inzetten.
(de bedoeling is dat ik fulltime kan werken voor eigen bedrijf)
2:: binnen ons VOF doe ik de art directing, concepting, design, animatie, bouw en
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JanBiedhof
JanBiedhof
Ik ben een grafisch ontwerper/webdesigner die sinds kort met een vriend van me een Vof ben aangegaan. Na hem jaren de kneepjes van de vak te leren hebben we besloten om samen een bedrijf te beginnen waarbij ik hem op de achtergrond bijsta wanneer het complex word. Omdat ik zelf fulltime bij een bureau werk kan ik me maar 20 uur per week inzetten voor het bedrijf en is het de bedoeling dat ik op een gegeven moment fulltime ken inzetten voor mijn eigen bedrijf. we zijn bepakt met een gehele huistijl, portfolio, webpromo en bedrijfsplan om op de achtergrond een klantenbestand te kunnen opbouwen.
Het probleem is alleen, we weten niet hoe we een eerlijke verdeling kunnen bepalen binnen het bedrijf en willen graag van suggesties horen van medeondernemers.
er zijn een aantal zaken die spelen:
1:: ik werk nu al fulltime voor een webbureau en kan me maar 20 uur inzetten.
(de bedoeling is dat ik fulltime kan werken voor eigen bedrijf)
2:: binnen ons VOF doe ik de art directing, concepting, design, animatie, bouw en
projectmanagment.
3:: mijn vennoot doet design, concepting, bouw en administratie klanten contact
doordeweeks.
4:: we hebben beide een aantal eigen klanten die we samensmelten onder 1 portfolio
5:: Wel zijn er een aantal klanten van mijn vennoot opnieuw door ons onder
handen genomen om niveau van portfolio op 1 lijn te hebben.
6:: we willen uurtarief van 40,- euro aanhouden.
mijn vragen zijn:
1:: wat is een redelijke winstverdeling?
2:: Hoe gaan we om met opdrachten die de ander binnehaalt (met de gedachte dat klant
mede word overgehaald door portfolio en eigen bedrijfspresentatie)?
3:: moeten we gewoon kijken na hoeveel een ieder werkt per week en niet kijken naar
wie of wie de klant heeft binnegehaalt?
4:: moeten we de snelheid van werken hierin meenemen want, in 20 uur doe ik wat hij
in 40 uur doet.
Ik zou dankbaar zijn als iemand me kon vertellen hoe we dit goed zouden kunnen verdelen.
Mvg
Jan
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag