• 0

Bedrijf starten in Duitsland

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Milsan

 

Ik heb de poll verwijderd omdat je maar 1 optie gaf. Dat zegt met een poll natuurlijk niets (het resultaat is dan immers altijd 100%)!

 

Voor het starten van een onderneming in DLD zijn er voldoende adviesorganen en met een dergelijk generieke vraag kunnen wij ook weinig hier.

 

Kijk eens op:

http://www.svb.nl/internet/nl/internationaal/bdz/index.jsp

http://www.grensinfopunt.nl/composer.asp?cmp_id=showcountrytheme&glb_lang_id=6&glb_country_id=11&glb_theme_id=8

http://www.mkbservicedesk.nl/2363/ondernemen-duitsland-hoe-werkt.htm

 

en google op "ondernemen in duitsland"

 

Bedenk je dat je met een onderneming in Duitsland nog geen Duitste onderneming hebt. De werkzaamheden moeten ook feitelijk daar plaatsvinden, anders is het een NL onderneming.

 

 

Succes

Joost

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste Joost,

 

Bedankt voor het sturen van de links. Ik ga echt in Duitsland een bedrijf openen, maar richt me op de Nederlanders in de regio. Ik hoop op de websites meer informatie te vinden. Weet je misschien welke voor- en/of nadelen er aan een Duits bedrijf verbonden zijn. Helaas weet ik nog maar weinig van de Duitse wetgeving voor zelfstandig ondernemers en ik wil pas starten als ik alles goed helder heb.

 

Groetjes Sandra

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Ik lees alles wat ik tegenkom, maar het blijft lastig om je kansen in te schatten. Ik moet er ook nog bij vermelden dat ik al in Duitsland woon. Wanneer ik een bedrijf start ben ik helemaal uit Nederland weg (nu ben ik nog werkzaam in Nederland). Daarom wil ik me zo goed als mogelijk voorbereiden.

Link naar reactie
  • 0

Uit je openingsvraag maak ik op dat je in Nederland belastingplichtig wilt blijven? Als je in Duitsland woont, zul je in ieder geval daar belastingplichtig zijn. Heb je inkomsten uit Nederland, dan kan het zijn dat Nederland daarover belasting mag heffen en Duitsland niet. In dat geval kun je in Nederland ook kiezen om als binnenlands belastingplichtige te worden aangemerkt (bijvoorbeeld om je hypotheekrente af te kunnen trekken), maar dat neemt niet weg dat je nog steeds (ook) in Duitsland belastingplichtig bent.

 

Als je in Duitsland woont en in Duitsland werkt, en verder niets meer in Nederland hebt waar inkomsten uit komen, dan zul je in Nederland niet meer belastingplichtig zijn.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 65 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.