Ik heb samen met mijn vader en broer een v.o.f.. Nu stapt mijn broer uit de v.o.f. omdat hij het werk niet meer kan combineren met z'n gezin en andere baan. Wij hebben besloten dat het uitkoopbedrag hoger is dan de boekwaarde van zijn vermogen. Hoe moet ik de boeking maken, bijv.: Boekwaarde is 5000 en uitkoopbedrag is 6000. Waar laat ik die € 1000,-. Kan ik die direct als kosten afboeken of moet hierover worden afgeschreven?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JAFREM
JAFREM
Ik heb samen met mijn vader en broer een v.o.f.. Nu stapt mijn broer uit de v.o.f. omdat hij het werk niet meer kan combineren met z'n gezin en andere baan. Wij hebben besloten dat het uitkoopbedrag hoger is dan de boekwaarde van zijn vermogen. Hoe moet ik de boeking maken, bijv.: Boekwaarde is 5000 en uitkoopbedrag is 6000. Waar laat ik die € 1000,-. Kan ik die direct als kosten afboeken of moet hierover worden afgeschreven?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18298-bedrag-uitkoop-vennoot-vof-hoger-dan-dan-boekwaarde/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag