• 0

Geen aangifte inkomstenbelasting gedaan over 2006 nu heb ik een aanslag.

Goedendag

 

Ik heb een aanslag in de bus gekregen van 6000 euro, omdat ik geen aangifte heb gedaan over het jaar 2006.Er staat u heeft over 2006 geen aangifte ingediend. De belastingdienst u belastbaar inkomen is geschat. Ik heb in 2006 nauwelijks inkomsten gehad dus die schatting slaat nergens op.

Moet ik nu alsnog aangifte doen of moet ik in bezwaar gaan zo ja wat moet ik dan in de brief zetten. en denken jullie dat het dan wel goed komt of ben ik de ...

 

 

bij voorbaat dank,

 

Moka

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Schriftelijk bezwaar maken tegen de aanslag en tevens uitstel van betaling aanvragen.

Bij de belastingdienst een aangifte formulier halen over 2006 en die alsnog invullen.

 

De aanslag is een schatting dat is normaal als men geen aangifte doet.

Als je het formulier 2006 goed invult en daar bewijzen voor heb dan is er weinig aan de hand.

Link naar reactie
  • 0

goeiedag,

 

Ookal heb je geen inkomsten gehad moet je nog steeds (nihil) aangifte doen. Je doet de (nihil) aangifte in de vorm van een bezwaarschrift te downloaden op de website van de belastingdienst. Door het indienen van de aangifte kan de aanslag worden verminderd maar omdat je in de eerste instantie geen aangifte hebt gedaan blijft er een boete staan. De hoogte van die boete verschilt, volgens mij 25% van de aanslag(correct me if i'm wrong). Daar kan je een betalingsregeling voor treffen.

 

succes!

 

Patrick

Als je alles onder controle hebt, ga je niet hard genoeg!

Link naar reactie
  • 0

goeiedag,

 

Ookal heb je geen inkomsten gehad moet je nog steeds (nihil) aangifte doen. Je doet de (nihil) aangifte in de vorm van een bezwaarschrift te downloaden op de website van de belastingdienst. Door het indienen van de aangifte kan de aanslag worden verminderd maar omdat je in de eerste instantie geen aangifte hebt gedaan blijft er een boete staan. De hoogte van die boete verschilt, volgens mij 25% van de aanslag(correct me if i'm wrong). Daar kan je een betalingsregeling voor treffen.

 

succes!

 

Patrick

 

Helaas werkt het niet zo Patrick.

 

Moka moet alsnog aangifte doen en bezwaar maken tegen de aanslag. Kopie aangifte bijvoegen en dan is het veelal wel in orde.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

goeiedag,

 

Ookal heb je geen inkomsten gehad moet je nog steeds (nihil) aangifte doen. Je doet de (nihil) aangifte in de vorm van een bezwaarschrift te downloaden op de website van de belastingdienst. Door het indienen van de aangifte kan de aanslag worden verminderd maar omdat je in de eerste instantie geen aangifte hebt gedaan blijft er een boete staan. De hoogte van die boete verschilt, volgens mij 25% van de aanslag(correct me if i'm wrong). Daar kan je een betalingsregeling voor treffen.

 

succes!

 

Patrick

 

Helaas werkt het niet zo Patrick.

 

Moka moet alsnog aangifte doen en bezwaar maken tegen de aanslag. Kopie aangifte bijvoegen en dan is het veelal wel in orde.

 

groet

Joost

 

 

 

 

" Ook al heb je geen omzet gedraaid bent u toch verplicht aangifte te doen. In zo een geval dient u een nihil aangifte in.

Omdat u dit verzuimt heeft te doen, is er aan u een ambtshalve aanslag opgelegd. De hoogte van deze aanslag is ...... euro..

Door het indienen van een nihilaangifte over het jaar 2006 kan deze aanslag worden verminderd. De boete die is opgelegd vanwege het niet doen van aangifte zal blijven staan. Deze aangifte zult in de vorm van een bezwaarschrift moeten indienen, omdat het niet meer mogelijk is om voor 2006 electronisch aangifte te doen."

 

Citaat uit een brief die ik destijd heb ontvangen van de belastingdienst.

Als je alles onder controle hebt, ga je niet hard genoeg!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.