Ik ben nu al een paar dagen bezig om het hele forum af te zoeken naar starters en wat er wel en niet mogelijk is met aftrekkosten maar ben helaas nog niet alles tegen gekomen. Vandaar deze vraag.
Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een eenmanszaak. Hiervoor maak ik een investering in de vorm van een laptop (1500,-), software pakketten (500,-) en nog enkele overige kosten (200,-)
Daarnaast ben ik nog studenten en heb daarmee recht op korting voor de laptop (13%)
* Mijn eerste vraag is. Aangezien de eenmanszaak volledig op mijn naam komt te staan, en daarmee mijn prive rekening ook tevens mijn zakelijke rekening wordt, kan ik dan de laptop op mijn naam zetten en vervolgens aangeven bij belasting voor BTW?
Dus: 1500 - 13% = 1350. 1350 aangeven bij belasting voor belasting teruggaven?
Ten tweede zit ik te twijfelen of ik de eenmanszaak vanaf volgende week wil starten (inschrijving bij KVK) of vanaf januari ivm boekhouding. Wat raden jullie mij aan? maakt het veel uit? Als ik het vanaf volgende week start en tevens ook de laptop aanschaf betekend het dat ik al in april 2009 mijn eerste aangifte moet doen en daarbij de laptop opgeef? Geeft dit problemen met dat ik dan nog lang niet mijn benodigde uren gedraaid heb om als eenmanszaak erkend te worden?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jamoo
Jamoo
Beste Alle,
Ik ben nu al een paar dagen bezig om het hele forum af te zoeken naar starters en wat er wel en niet mogelijk is met aftrekkosten maar ben helaas nog niet alles tegen gekomen. Vandaar deze vraag.
Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een eenmanszaak. Hiervoor maak ik een investering in de vorm van een laptop (1500,-), software pakketten (500,-) en nog enkele overige kosten (200,-)
Daarnaast ben ik nog studenten en heb daarmee recht op korting voor de laptop (13%)
* Mijn eerste vraag is. Aangezien de eenmanszaak volledig op mijn naam komt te staan, en daarmee mijn prive rekening ook tevens mijn zakelijke rekening wordt, kan ik dan de laptop op mijn naam zetten en vervolgens aangeven bij belasting voor BTW?
Dus: 1500 - 13% = 1350. 1350 aangeven bij belasting voor belasting teruggaven?
Ten tweede zit ik te twijfelen of ik de eenmanszaak vanaf volgende week wil starten (inschrijving bij KVK) of vanaf januari ivm boekhouding. Wat raden jullie mij aan? maakt het veel uit? Als ik het vanaf volgende week start en tevens ook de laptop aanschaf betekend het dat ik al in april 2009 mijn eerste aangifte moet doen en daarbij de laptop opgeef? Geeft dit problemen met dat ik dan nog lang niet mijn benodigde uren gedraaid heb om als eenmanszaak erkend te worden?
Graag jullie advies.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag