• 0

auto op de zaak zetten

ik heb een oude nissan micra en die is ouder dan 15 jaar. Deze auto wil ik vanaf 1 januari op de zaak zetten (V.O.F.) aangezien dit fiscaal gunstiger is. Echter ik heb op dit forum gelezen dat je niet zomaar je auto op de zaak kan zetten. Mijn vraag is kan dit gewoon?

 

Tenslotte, ik heb een accountancy in mijn pand zitten en die zegt, gewoon lekker privé houden die auto en gewoon alles aftrekken, de belastingdienst gaat toch niet moeilijk doen. Dit lijkt mij niet de beste manier, toch?

 

Kan iemand mij wat meer duidelijkheid geven?

 

alvast bedankt!

 

 

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Isomis

 

Ik antwoord en verplaats naar het fiscale forum.

 

Je kiest voor zakelijk of prive op het moment van investeren. Dat kun je zonder gewichtige reden niet zomaar wijzigen (minder belasting betalen is geen gewichtige reden).

 

Daarnaast zijn er vergaande plannen om de bijtelling naar dagwaarde alleen te laten gelden voor auto's van 25+ jaar.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hi Isomis

 

Ik antwoord en verplaats naar het fiscale forum.

 

Je kiest voor zakelijk of prive op het moment van investeren. Dat kun je zonder gewichtige reden niet zomaar wijzigen (minder belasting betalen is geen gewichtige reden).

 

Daarnaast zijn er vergaande plannen om de bijtelling naar dagwaarde alleen te laten gelden voor auto's van 25+ jaar.

 

Groet

Joost

 

ik heb er niet bij nagedacht en aangezien ik mijn ook auto toch voornamelijk zakelijk gebruikt is het niet alleen een fiscale reden maar het maakt het ook allemaal wat makkelijk. Mijn vraag is of het nog mogelijk is? Ben netjes met mijn belasting, maar om nou ook nog eens te gaan kijken of een reden gewichtig is. Veel mensen die ik ken doen het zo.

 

 

 

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie
  • 0

Tja, er bij de keuze niet over nadenken is helaas geen reden. (Tja, agent is dacht er niet over na toen ik over de doorgetrokken streep de afslag wilde nemen). Beetje flauw, maar zo werkt de overheid.

 

Dat anderen zo doen, wil niet zeggen dat ze het goed doen immers. Dat zal een belastingcontrole wel uitwijzen als die er ooit komt.

 

Ook dat je de auto veel meer zakelijk gebruikt dan privé kan niet deren. Dat is immers de reden waarom het keuzevermogen is.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.