Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
LittleBit
LittleBit
Ha HL-vrinden,
Hier zitten vermoedelijk wel mensen die met onderstaand pensioenverzekeringsknelpunt kunnen helpen.
Mijn medewerkers hebben een pensioen bij uitvoerder De Amerfoortse (DA).
(beschikbare premie regeling)
Nu blijkt dat ze de afgelopen weken een brief gekregen hebben waarin De Amerfoortse
aangeeft dat er zorgplicht komt in de nieuwe pensioenwet
en dat zij daarom moeten tekenen voor een voorzichtige beleggingsmix
en als zij dat niet doen, dat het dan voor hun eigen verantwoording is.
A) De communicatie
Als er iets betaald moet worden, weet De Amerfoortse altijd de werkgever te vinden.
Als er bij Werkgever of Werknemer klachten zijn, dan wordt altijd naar de verzekerings-intermediair verwezen
maar nu gaan ze -zonder met de werkgever te communiceren- rechtstreeks communiceren met de medewerker.
Dat geeft onrust.
B) De Negatieve-optie
De Amerfoorste gebruikt weer eens de negatieve optie:
"Als je niets doet, gaan wij ervan uit dat je het eens ben met.de voorgestelde wijziging.."
Dat vind ik onacceptabel maar ik weet niet hoe ik ze dat kan afleren.
C) Onduidelijkheid
De Amerfoortse heeft een hele brochure gemaakt en het enige dat duidelijk wordt is,
dat wat er ook gebeurd De Amerfoorste iets nooit verweten kan worden.
De consequenties voor Werkgever en Werknemer zijn echter niet duidelijk.
D) Haast
Het is ongekend dat zoiets op de deurmat ligt terwijl de een bezig is met oliebollen
en de ander in een winterchalet zit.
Zoiets verdient aandacht.
En "graag uiterlijk voor 1 januari reageren" past niet bij de zorgvuldigheid.
Zijn jullie bekend met zoiets ?
Zijn mijn indrukken correct of zie ik spijkers op laag water ?
Wat kunnen jullie aanbevelen om te doen/reageren ?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18650-wijzigingen-pensioenverzekering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag