• 0

prive bijtelling lease auto waar?

Hallo,

 

Ik zit met een vraag over waar de privebijtelling van een auto moet plaatsvinden. Wat is de casus.

 

Twee DGA's hebben BV opgericht en voor de oprichting allebei een auto besteld. De leasefacturen zijn voor een aantal maanden op de eenmanszaak van 1 van de DGA's gezet (voor beide auto's).

Vanaf december worden de facturen op de BV gezet, e.e.a. zal in 2009 in de loonheffing worden verrekend.

 

Hoe moet ik omgaan met de twee auto's in de eenmanszaak. Moeten beide DGA's deze apart opgeven in hun inkomstenbelasting (ondanks het feit dat er gefactureerd is naar de eenmanszaak). Het lijkt me dat dit niet voor beide auto's op de eenmanszaak kan van 1 DGA

 

Ik hoor graag wat jullie ervan denken

 

groet Simon

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hallo,

 

Ik zit met een vraag over waar de privebijtelling van een auto moet plaatsvinden. Wat is de casus.

 

Twee DGA's hebben BV opgericht en voor de oprichting allebei een auto besteld. De leasefacturen zijn voor een aantal maanden op de eenmanszaak van 1 van de DGA's gezet (voor beide auto's).

Vanaf december worden de facturen op de BV gezet, e.e.a. zal in 2009 in de loonheffing worden verrekend.

 

Hoe moet ik omgaan met de twee auto's in de eenmanszaak. Moeten beide DGA's deze apart opgeven in hun inkomstenbelasting (ondanks het feit dat er gefactureerd is naar de eenmanszaak).

Uiteraard: de bijtelling is - voor de periode waarin DGA's nog niet op de loonlijst van de BV stonden - belast in de IB sfeer. Daarnaast zal de onderneming die de auto's ter beschikking stelt 12% btw over de bijtelling moeten afdragen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.