• 0

Oprichten stamrecht bv

Misschien is dit onderwerp al lang besproken, en zijn de antwoorden zo ergens op te zoeken, maar misschien is er ook wel iemand bij die mij een beetje kan helpen met de nadelen of voordelen van een stamrecht bv

 

Ik heb een aantal vragen over een stamrecht bv ik heb helemaal geen kaas van gegeten en ben al een paar dagen bezig om mij er in te verdiepen.

Maar door de bomen zie je het bos niet meer, de ene zegt dit weer en de ander zegt dat weer, het is moeilijk om een stamrecht bv op te richten en de papieren rompslomp kom je ook niet uit word er dan gezegd.

Maar wat is er waar van !!!!

Is het zo moeilijk!!!

En kan iedereen het papier werk doen (belasting aangifte) en wat er meer voor komt kijken

De vragen

1.   aanvulling op je salaris, hoe werkt dat als je elke maand een bedrag wil krijgen uit je stamrecht en hoe word dan de belasting verrekend ( per maand of jaar)

2.   als ik uit mij eigen stemrecht wil lenen bijvoorbeeld een dakkapel, hoe word dat dan berekend, het terug betalen van het bedrag, dat zal wel de renten zijn + een ander bedrag ander betaal je nooit het hele bedrag terug, hoe word dat berekend

3.   de kosten die een stamrecht bv mee brengt per jaar

4.   de boekhouding.

5.   dan nog de vraag 18.000 euro voor het oprichten van een bv, hoe werkt dat!!!

 

Zal wel meer dingen in mij opkomen, maar dit zijn de vragen die mij op dit moment bezig houden.

Misschien niet zo helde opgeschreven en hoop dat er iemand is die mij een beetje op weg kan helpen

 

Groetjes Klaas

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Klaas,

 

Lees inderdaad de FAQ (link die Iwan geeft) even die ik heb opgesteld om herhaling van antwoorden over stamrecht BV's te voorkomen. Ik denk dat vrijwel elke vraag die je stelt reeds beantwoord is tussen die links.

 

Daarnaast heeft HL besloten om voortaan topics over stamrecht BV's kort te houden. Een reden is de uitvoerige FAQ, de andere reden is dat een stamrecht BV een pseudo-onderneming is. HL gaat echt over het actieve ondernemerschap. Om die reden gaat dit topic op slot. Maar we komen je tegemoet:

 

Mocht je na het lezen van de FAQ nog vragen hebben over de stamrecht BV stuur mij dan even een PM.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.