Ik heb naast mijn fulltime baan een eenmanszaak. Aan deze eemanszaak besteed ik in de week ongeveer 15 uur. OP jaarbasis is dit dus x 50 weken = 750 uur. Dit is niet genoeg om aan het urencriteria te voldoen.
Maar mijn vriendin werkt ook 15 uur in de week in de eenmanszaak, naast haar fulltime baan. Zij doet dit om te helpen en krijgt hier officieel niks voor betaald. Zij werkt dus ook 750 uur per jaar in de zaak.
Totaal dus met ons 2 komt dit neer op 1500 uur.
Op basis van deze uren, wordt er dan voldaan aan het urencriteria en hebben we dus recht op bepaalde vrijstellingen?
2e VRAAG
Ik ben de eenmanszaak gestart met als doel het eerste jaar samen met mijn vriendin het bedrijf op te bouwen. Na 1 jaar is het de bedoeling dat mijn vriendin het werk fulltime gaat doen. Ikzelf zal gewoon fulltime in loondienst van mijn werkgever blijven en in de avonduren meehelpen zonder beloning. (wellicht is het handig dat ik toch een bepaalde beloning reken voor mijn werk??)
Ikzelf zal dus niet voldoen aan de 1225 uur per kalenderjaar.
Een VOF aangaan met mijn vriendin zie ik niet zitten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sray
Sray
Beste mensen,
Ik heb naast mijn fulltime baan een eenmanszaak. Aan deze eemanszaak besteed ik in de week ongeveer 15 uur. OP jaarbasis is dit dus x 50 weken = 750 uur. Dit is niet genoeg om aan het urencriteria te voldoen.
Maar mijn vriendin werkt ook 15 uur in de week in de eenmanszaak, naast haar fulltime baan. Zij doet dit om te helpen en krijgt hier officieel niks voor betaald. Zij werkt dus ook 750 uur per jaar in de zaak.
Totaal dus met ons 2 komt dit neer op 1500 uur.
Op basis van deze uren, wordt er dan voldaan aan het urencriteria en hebben we dus recht op bepaalde vrijstellingen?
2e VRAAG
Ik ben de eenmanszaak gestart met als doel het eerste jaar samen met mijn vriendin het bedrijf op te bouwen. Na 1 jaar is het de bedoeling dat mijn vriendin het werk fulltime gaat doen. Ikzelf zal gewoon fulltime in loondienst van mijn werkgever blijven en in de avonduren meehelpen zonder beloning. (wellicht is het handig dat ik toch een bepaalde beloning reken voor mijn werk??)
Ikzelf zal dus niet voldoen aan de 1225 uur per kalenderjaar.
Een VOF aangaan met mijn vriendin zie ik niet zitten.
Wat is jullie advies in deze situatie?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19052-eenmanszaak-naast-fulltime-baan-toch-voldoen-aan-urencriteria/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag