Een klant van onze webshop heeft een product retour gestuurd welke hij onlangs had besteld.
De retourzending is netjes binnen de zichttermijn en dus heeft de klant recht op terugbetaling van zijn aankoopbedrag.
Echter, de verpakking is dusdanig beschadigd dat ik het zo onmogelijk nog weer verkopen kan.
In mijn algemene voorwaarden staat ook dat bij retouren de verpakking onbeschadigd dient te zijn.
Nu weet ik niet goed wat te doen, aan de ene kant heeft de klant recht op terugbetaling van zijn geld, maar aan de andere kant zit ik met een onverkoopbaar product..
Het product zelf is niet beschadigd en kan ik dus op zich wel weer door verkopen maar zonder verpakking staat dat wel heel raar..
Sta ik in mijn recht als ik bijvoorbeeld alleen het product zelf vergoed en de bijkomende kosten (verzendkosten e.d.) niet?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
buffy
buffy
Hallo allemaal,
Ik zit met een dilemma.
Een klant van onze webshop heeft een product retour gestuurd welke hij onlangs had besteld.
De retourzending is netjes binnen de zichttermijn en dus heeft de klant recht op terugbetaling van zijn aankoopbedrag.
Echter, de verpakking is dusdanig beschadigd dat ik het zo onmogelijk nog weer verkopen kan.
In mijn algemene voorwaarden staat ook dat bij retouren de verpakking onbeschadigd dient te zijn.
Nu weet ik niet goed wat te doen, aan de ene kant heeft de klant recht op terugbetaling van zijn geld, maar aan de andere kant zit ik met een onverkoopbaar product..
Het product zelf is niet beschadigd en kan ik dus op zich wel weer door verkopen maar zonder verpakking staat dat wel heel raar..
Sta ik in mijn recht als ik bijvoorbeeld alleen het product zelf vergoed en de bijkomende kosten (verzendkosten e.d.) niet?
Alvast bedankt voor de informatie.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19299-beschadigde-verpakking-bij-retourzending-binnen-zichttermijn/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag