Een klant heeft mij gevraagd het project management te verzorgen inzake het implementeren van een urenregistratiesysteem. Hierbij heeft de klant graag op voorhand een indicatie van te maken uren. Lastig aangezien scope en doorlooptijd op voorhand nooit meteen duidelijk zijn. Heb zelf wel ideeen maar hoor graag jullie visie in deze. Misschien heeft iemand een handige checklist?
Onderstaand een ruwe opzet, ben benieuwd naar jullie commentaar, aanvullingen, opmerkingen etc.
- project initialisatie. Het op detailniveau uitwerken van behoeften, werking van het systeem etc. Hoe gaan we het systeem integreren met bestaande systemen. Wat zijn dit voor systemen (ik denk aan boekhoudsoftwware, banksoftware etc.) Resultaat: Conses wat aangeschaft dient te worden, hoe de software dient te werken en met welke bijkoemdne factoren we te maken hebben. Eventueel samengevoegd in een functioneel ontwerp. 40 uur?
- projectmanagement gedurende implementatie. De ontwikkelaar gaat met het funtioneel ontwerp aan de slag. Vraag me af wat hier voor mij voor pm werkzaamheden komen kijken. Is dit in uren per week in te schatten?
- bugfixing testen etc. 50 uur?
- klaarstomen van de organisatie middels training en opleiding. 65 uur?
Verberg topic start
Featured Replies
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
secondnew
Beste mensen,
Een klant heeft mij gevraagd het project management te verzorgen inzake het implementeren van een urenregistratiesysteem. Hierbij heeft de klant graag op voorhand een indicatie van te maken uren. Lastig aangezien scope en doorlooptijd op voorhand nooit meteen duidelijk zijn. Heb zelf wel ideeen maar hoor graag jullie visie in deze. Misschien heeft iemand een handige checklist?
Onderstaand een ruwe opzet, ben benieuwd naar jullie commentaar, aanvullingen, opmerkingen etc.
- project initialisatie. Het op detailniveau uitwerken van behoeften, werking van het systeem etc. Hoe gaan we het systeem integreren met bestaande systemen. Wat zijn dit voor systemen (ik denk aan boekhoudsoftwware, banksoftware etc.) Resultaat: Conses wat aangeschaft dient te worden, hoe de software dient te werken en met welke bijkoemdne factoren we te maken hebben. Eventueel samengevoegd in een functioneel ontwerp. 40 uur?
- projectmanagement gedurende implementatie. De ontwikkelaar gaat met het funtioneel ontwerp aan de slag. Vraag me af wat hier voor mij voor pm werkzaamheden komen kijken. Is dit in uren per week in te schatten?
- bugfixing testen etc. 50 uur?
- klaarstomen van de organisatie middels training en opleiding. 65 uur?