secondnew

Senior
  • Aantal berichten

    38
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

secondnew's trofeeën

  1. Hoi Allen, Bedankt voor de reacties. Al met al denk ik dat het een punt van discussie kan worden aangezien hier vooraf geen afspraken over zijn gemaakt / dit niet is besproken. Vervelende mosterd na de maaltijd waar een klant niet blij van wordt en ook met het oog op vervolgopdrachten wellicht weinig raadzaam. Deze zullen er vermoedelijk komen dus wellicht is er van afzien de beste oplossing. Tot slot bedankt voor de template! groet
  2. Hallo Levelers, Kan me voorstellen dat deze vraag vaker voorbij is gekomen, zodoende even bij de faq gekeken maar kon het antwoord niet vinden. Zodoende: Mijn zzp reclamebureautje heeft voor een opdrachtgever een huisstijl ontwikkeld. Begonnen met een logo, vervolgens stationery en een huisstijl handboek. Nou is de vraag van de opdrachtgever: ' we zouden graag het intellectueel eigendom betreffende genoemde elementen van je overnemen zodat het materiaal in alle facetten ons eigendom is. Kan je hier een overdrachtdocument / contract voor opstellen?" Nou ben ik hier toe bereid maar heb ik 2 vragen: - Zijn er wellicht standaard documenten / templates aanwezig die ik met wellicht enige aanpassing kan gebruiken voor de beoogde overdracht? - Is het gebruikelijk om voor een dergelijke overdracht een vergoeding te vragen of helemaal niet? Ik bedoel hiermee niet de tijd die nodig is om een document op te stellen maar de 'verkoop' van de rechten. Mocht iemand een antwoord hebben of me op weg kunnen helpen, hartelijk dank! Groet Albert
  3. Bedankt voor je reactie. Op zich lijkt me 1850 euro bruto nog best een fors bedrag. Vraag me af wat hier netto van over blijft. Met de omrekenfactor van 1,27 zou ik dan uitkomen op 2350 euro voor een vijfdaagse werkweek...
  4. Hai Levellers, Ik ben een zzp'r met de doelstelling een 'marketing & interactive' bureau op te bouwen. De werkzaamheden gaan voorspoedig en zodoende begint zo langzaam aan ruimte te ontstaan voor het aannemen van personeel. Ik denk hierbij aan een allround vormgever die net klaar is met zijn grafische opleiding aan het mbo welke ik voor 32 uur aan het werk zou willen zetten. Nou is mijn vraag: Wat is voor en dergelijk persoon, ik schat een jaar of 21 / 22 afkomstig van het mbo een goed instapsalaris? Zelf weet ik me te herinneren dat m'n eerste salaris na het hbo 2150 bruto was wat netto neerkwam op 1600 euro voor een veertig urige werkweek. Vervolgens: Wat zijn ongeveer de kosten voor mij als ondernemer bij brutosalaris x, is hier een omrekenfactor voor aanwezig? Ik hoop dat er levellers zijn, wellicht werkzaam in mijn branche, die me eindje in de goede richting kunnen helpen! alvast bedankt!
  5. @peter Bedankt voor je reactie. Alles moet een eerste keer zijn, een dergelijke mailing heb ik nooit voor klanten verzorgt. De ambitie om door te groeien naar een fullservice bureau neemt ook met zich me dat bepaalde facetten wat nieuwer zijn dan anderen. Eerst maar eens een mailing voor de eigen tent verzorgen, wellicht leerzaam. Wat betreft het zoeken middels Google, heb dit gedaan en was Cendris ook al tegen gekomen. Om het bos wat te schiften en de juiste bomen te selecteren vroeg ik me af of iemand goede ervaringen heeft met bijvoorbeeld Cendris of andere partijen. ps: Das een best tuintje! :-) @GJ Bramer. Gebruik dit platform inderdaad niet om mezelf of mijn onderneming te vermarkten. Wellicht iets voor de toekomst. @Jasper. Bedankt voor het geven van je zienswijze.
  6. @peter Jammer dat je het nodig vindt om op een dergelijke nederbuigende toon te antwoorden. Is het echt nodig om aan te geven dat het vreemd is dat ik geen adressenboeren ken? En wat betreft de omgekeerde volgorde: De doelgroep is bepaald en vervolgens is hier een brief voor gechreven. Iets wat in marketingland inderdaad best gebruikelijk is. En daar gaan we weer, 'iets wat in marketingland best gebruikelijk is?' Om tot slot zuchtend een poging te wagen enige input te leveren die vervolgens compleet aan mn vraagstelling voorbij gaat? Jammer, iets wat ik niet gewend ben op dit fraaie forum! Wellicht een idee om vandaag eens achter de laptop vandaan te komen en wat van de zon te genieten? Het is lekker weer, daar knapt een mens van op!
  7. Hi Levelers, Ben bezig met het inrichten van een direct mail actie. Brief getikt, flyertje erbij en een terugbel scriptje in elkaar gedraaid om enkele dagen later de geadresseerde terug te bellen. Tot nog toe alles volgens plan maar dan mijn vraag: Hoe kom ik aan een lijst geschikte adressen? Iemand tips hoe dit aan te pakken en wellicht goede ervaringen betreffende partijen die deze adressen aanleveren? Tot slot: Mijn onderneming houdt zich bezig met full service marketing. Van marketing consultancy tot het uiteindelijke ontwikkelen van tools zoals websites of het vormgeven van identity en design voor print. Ik wil mijn brief graag op persoonlijk niveau aan de ontvanger richten. Nou twijfel ik aan het volgende: De brief richten aan de eindbeslisser marketing (die mij misschien ziet als concurrentie in de eigen keet) of de algemene eindbeslisser / eigenaar? Alvast bedankt voor de reacties!
  8. @ edward Zowel kantoor als prive hebben een eigen toegang die afgesloten kan worden. Beide toegangsdeuren zijn te benaderen via de gedeelde gang waar ook het toilet aan grenst. Verder: Heb in de tussentijd vernomen dat de 'huurbescherming' van vijf jaar enkel geld voor de huurder. De huurder kan er tussentijds wel uit, de verhuurder echter niet.
  9. Bedankt voor de reacties. De situatie is als volgt: Het gaat om een pand van drie verdiepingen met eenzelfde voordeur. Beneden zit een horeca gelegendheid van de verhuurder, op de tweede verdieping wil ik mijn kantoor vestigen en op de derde verdieping bevind zich dan mijn prive ruimte. Mijn kantoor zit aan een gang waar ook een toilet aanwezig is wat door zowel de horeca gelegenheid als mijn kantoor wordt gebruikt. Het kantoor is dus wel los van prive, het is geen kamer binnen een appartement oid. In eerste instantie is het te huur gezet als woonruimte. Eerste en tweede verdieping. De insteek zoals ik het wil gebruiken vind de verhuurder ook prima. Dus: De makelaar zou de huurovereekomst van prive naar een zakelijke overeenkomst kunnen overzetten. De huurtermijn is overigens vastgesteld voor 3 jaar. Er is een opzegtermijn afgesproken van 3 maanden.
  10. Hi Levelers, Na enig zoeken heb ik een geschikte locatie gevonden om zakelijk en prive te combineren. In eerste instantie was mijn idee om de huurovereenkomst op prive te zetten en niet op mijn eenmanszaak. Betaling doe ik vervolgens in twee delen. Een factuur voor het kantoorgedeelte en het restant uit prive voor de prive ruimte. Belastingtechnisch is dit pand gechikt voor deze opzet. Echter: Nu zegt de verhuurder: Waarom zet je het huurcontract niet op naam van de zaak inclusief btw? Op zich geen probleem maar nu zegt mijn accountant: 'Let op, dan wordt het een zakelijke huurovereenkomst, je zit er dan vijf jaar aan vast! ' Echter, er zit wel een opzegtermijn van drie maanden op... Ik wil er geen vijf jaar aan vast zitten! Mijn vraag is nu: Zit ik er inderdaad ondanks de opzegtermijn vijf jaar aan vast? Zie ik wellicht andere haken en ogen over het hoofd? Alvast bedankt voor jullie reacties!
  11. Hi levellers, Momenteel werk ik vanuit een eenmanszaak waarbij het overgrote deel van de werkzaamheden wordt verricht voor een enkele klant. Het klantportfolio begint te groeien maar de ambitie om van thuiswerkende zzp'r door te groeien tot onderneming inclusief externe huisvesting en personele bezetting is een traag proces. Mijn voorname klant is enthousiast mij hierin te ondersteuen. Onderdeel hierbij is het doen van een investering en het vormen van een BV waarin mijn klant zal participeren. Hierover de volgende vraag: Als ik straks op de loonlijst sta en tevens meedeel in de winst, hoe gaat deze winst dan belast worden?
  12. @Lime Alvorens van start te gaan met het ontwikkelen van software is het inderdaad wel zo handig de bedrijfsprocessen in kaart te brengen, huidge omgang met data te onderzoeken etc. Dat stadium had een zware toer kunnen zijn, viel mee en heb ik inmiddels afgerond. Heb je een goeie tegenhanger van de methodes die drie keer hetzelfde doen... ?
  13. De inleiding doet me denken aan Seth Godin of beter nog Alan Cooper en zijn boek About Face. Theorie inzake marketing en usability op een leuke manier geformulerd, maakt het wel zo leesbaar!
  14. Thanks! Toch nog een reactie! :) Er zijn tal van methoden maar vaak kom je uit op iets als DSDM, RAD of AGILE. Methoden die, als je praktisch gaat kijken naar wat er te doen staat en hoe je dit gaat aanpakken, als vanzelf naar boven komen borrelen. Het inventariseren van behoefte, communicatie tussen projectmedewerkers en bijvoorbeeld testen: Allerlei zaken die met genoemde methoden in een raamwerk te gieten zijn waar je naar mijn mening ook op uit zal komen als je de methodes niet zou kennen. Open deuren? Zelf zullen we waarschijnlijk achteraf concluderen dat AGILE hetgeen was wat we hebben gebruikt... Wat betreft bronnen op het internet: Een outline voor bijvoorbeeld een PID is makkelijker te vinden dan een inrichting voor een functioneel ontwerp. Het verbaasd me dat maar weinigen een duidelijk antwoord kunnen geven op de vraag wat is nou een goed format voor een functioneel ontwerp, hoe ziet de inhoudsopgave er uit. 'Tja dat kan op duizend manieren.' Nou heb ik zelf ook een eigen manier gevonden maar ik zou dit wel eens willen spiegelen aan de mening of inzichten van anderen. Misschien moet ik beter leren googelen.. ;) Nogmaals dank, topic kan gesloten worden. ps: Higherlevel komt leuk naar voren in de Sprout deze maand!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.