• 0

Over de grens betaalde BTW terug krijgen

Beste mensen,

 

 

Ik ben geheel nieuw op dit forum en toch al heel wat leuke en handige topics tegen gekomen.

 

Er zijn tal van vragen, maar eentje die verontrust is de volgende. Al zegt de topic titel wellicht al genoeg.

 

Op het forum (en google)ook wel wat gevonden maar niet voldoende.

Als ik in Amerika mijn bestelling doe en betaal. Dan betaal je BTW over die bestelling.

 

Hoe haal ik over de grens betaalde BTW terug?

 

 

Zijn er horror verhalen bekend op het forum? Duurt het idd jaren, voordat je je geld terug ziet? Van een leverancier ontving ik dit in een reactie op een BTW vraag aan hem;

 

"If you send us your VAT tax ID, you won't have to pay value added taxes on your order"

 

Dit lees ik als, dat ik hem geen BTW betaal? Inkoop prijs staat op 100 euro daar komt dus geen 19 euro BTW bij. (dit bedrijf zit trouwens in Brazilie

 

 

 

 

Vriendelijk bedankt voor je reactie!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Binnen de EU kan ik via het betreffende land dus de btw terug vragen? Ik kwam nog een stukje tegen dat vanaf 2010 dit via de eigen BD kan.

 

 

Als ik in de USA inkoop, krijg je nooit BTW terug? Dit geld dus, zoals Tonino al aangaf, voor eigenlijk elk land buiten de EU, staat dus los van de USA.

 

 

Mooi is dat....

 

 

Maar hoe werkt het dan als ik BTW vrij inkoop met de BD hier. Gaan die niet alsnog iets claimen? Anders zou iedereen BTW vrij inkopen doen buiten de EU. Dat zou je 19% winst geven, toch.....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.