Nog te ontvangen omzetbelasting € 159 Nog te verdelen winst € 811
Nog te ontvangen bedragen (Debiteuren) € 100 Kas € 203 Bank € 299 Voorraden € 577
€ 1.699 € 1.021
Zoals je ziet is het verschil 677 euro. Ik ben op zoek gegaan of de voorraden en het openstaande bedrag aan debiteuren gerekend moet worden aan het kapitaal/ev van de ondernemer.
Dit is namelijk exact het verschil...maar uiteraard kan dat ook toeval zijn. ;)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
madachlu
madachlu
Hallo allemaal,
Ik ben hier terecht gekomen na uren googlen op diverse woorden.
Heb tot op heden nog geen antwoord gekregen op mijn vraag.
Misschien kan iemand hier mij helpen?
Ik zie dat er diverse personen op het forum zitten die volgens mij goed administratief onderlegd zijn :)
Komt ie:
Sinds 4 maanden heb ik samen met een vriendin een eigen bedrijfje.(VOF)
Het heeft niet veel om het lijf, maar een balans hoort erbij.
Nu heb ik een verschil en kan er absoluut niet uitkomen hoe het zit.
Dit is de balans :
Activa Passiva
Vooruitbetaalde bedragen € 360 Voouitontvangen bedragen € 210
Nog te ontvangen omzetbelasting € 159 Nog te verdelen winst € 811
Nog te ontvangen bedragen (Debiteuren) € 100 Kas € 203 Bank € 299 Voorraden € 577
€ 1.699 € 1.021
Zoals je ziet is het verschil 677 euro. Ik ben op zoek gegaan of de voorraden en het openstaande bedrag aan debiteuren gerekend moet worden aan het kapitaal/ev van de ondernemer.
Dit is namelijk exact het verschil...maar uiteraard kan dat ook toeval zijn. ;)
Helaas kan ik nergens iets er over vinden. :(
Is er iemand die mij kan helpen ???
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19401-verschil-in-de-balans/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag