Bedrijfsmatig herontwikkel ik regelmatig onroerend goed, meestal op relatief kleine schaal en voornamelijk voor eigen portefeuille. Echter doet zich ook regelmatig de gelegenheid voor om een object te verbouwen en weer te verkopen en inzake de BTW vraag ik me af of het onderstaande haalbaar is.
Casus:
Aankoop pand 250.000 k.k.
Kosten koper 25.000,=
Verbouwingen 25.000 (incl. BTW)
Totale kosten 300.000
Verkoop netto 300.000
Winstopslag 30.000
Verbouwing 21.000 excl BTW
BTW 4.000
Overdrachtsbel &
notaris etc 33.000 (10% over 330.000)
Koopsom 388.000 VON (Vrij op Naam)
Doel van het uitsplitsen van de winstopslag en verbouwingskosten in deze opzet is het leveren van een BTW belaste dienst; om zo de BTW te kunnen verrekenen.
Is dit haalbaar?
Als je niet kunt lachen om wat het leven je brengt, snap je de grap niet
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Spamfred
Spamfred
Bedrijfsmatig herontwikkel ik regelmatig onroerend goed, meestal op relatief kleine schaal en voornamelijk voor eigen portefeuille. Echter doet zich ook regelmatig de gelegenheid voor om een object te verbouwen en weer te verkopen en inzake de BTW vraag ik me af of het onderstaande haalbaar is.
Casus:
Aankoop pand 250.000 k.k.
Kosten koper 25.000,=
Verbouwingen 25.000 (incl. BTW)
Totale kosten 300.000
Verkoop netto 300.000
Winstopslag 30.000
Verbouwing 21.000 excl BTW
BTW 4.000
Overdrachtsbel &
notaris etc 33.000 (10% over 330.000)
Koopsom 388.000 VON (Vrij op Naam)
Doel van het uitsplitsen van de winstopslag en verbouwingskosten in deze opzet is het leveren van een BTW belaste dienst; om zo de BTW te kunnen verrekenen.
Is dit haalbaar?
Als je niet kunt lachen om wat het leven je brengt, snap je de grap niet
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19406-casus-btw-bij-projectontwikkeling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag