Ik heb sinds juli vorig jaar een eenmanszaak en ik hoop dit jaar een winst (voor bel) van 20.000 te maken. Mijn vriendin start 1 maart ook als zelfstandig ondernemer. Ze gaat zorg doen voor mijn opa en oma via een thuiszorginstelling, en daarnaast gaat ze een eigen nagelstudio opzetten. Ze verwacht ongeveer 1200 euro per maand te krijgen voor de zorg, en na een half jaar als de nagelstudio van de grond is ongeveer 1000 euro winst per maand.
Ik vroeg mij af wat is nu gunstiger voor haar (en mij). Dat zij zichzelf inschrijft bij de kvk en dan voordeel heeft van zelfstandigenaftrek, startersaftrek, 10%MKB vrijstelling (ze voldoet aan het urencriterium). Of dat ze bij mij op loonlijst komt en dan haar verzekeringen heeft zoals ww en ziektewet.
Hoe kan ik dit bepalen, welke gegevens zijn er nog nodig.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken
“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken “
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
A.vt.K
A.vt.K
Goedendag,
We zitten met het volgende:
Ik heb sinds juli vorig jaar een eenmanszaak en ik hoop dit jaar een winst (voor bel) van 20.000 te maken. Mijn vriendin start 1 maart ook als zelfstandig ondernemer. Ze gaat zorg doen voor mijn opa en oma via een thuiszorginstelling, en daarnaast gaat ze een eigen nagelstudio opzetten. Ze verwacht ongeveer 1200 euro per maand te krijgen voor de zorg, en na een half jaar als de nagelstudio van de grond is ongeveer 1000 euro winst per maand.
Ik vroeg mij af wat is nu gunstiger voor haar (en mij). Dat zij zichzelf inschrijft bij de kvk en dan voordeel heeft van zelfstandigenaftrek, startersaftrek, 10%MKB vrijstelling (ze voldoet aan het urencriterium). Of dat ze bij mij op loonlijst komt en dan haar verzekeringen heeft zoals ww en ziektewet.
Hoe kan ik dit bepalen, welke gegevens zijn er nog nodig.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken
“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken “
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19436-vriendin-bij-mij-op-loonlijst-of-zelf-inschrijven-kvk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag